Открытый урок Эмоции: радость, веселье, страх

Раздел Школьному психологу
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

МБОУ Бора-Тайгинская СОШ



Открытый урок Эмоции:радость, веселье, страх




Педагог-психолог Сат Х.В.

Кичээлдин тургузуу

Кичээлдин сорулгалары, этаптары

Методтар болгаш ажылдын техниказы

Кичээлдин утказы

1 этап.

Уруглар-биле контакт тудары

Уруглар-биле таныжылга, оларнын-биле харылзаа тудары кичээлдин сорулгазы, темазы-биле таныжылга.





Чаа тема-биле таныжылга.

II этап.

Исследование вреда и пользы эмоций.














Снижение психоэмоционального напряжения, внушение желаемого настроения


Диагностика и коррекция страхов.

Обучение приемам выражения удовольствия и радости.

Релаксация (мышечное расслабление)

Помочь детям отыграть свое чувство страха эмоционально переключившись на игру.

Формировать ощущение силы над страхом.

III этап.

Рефлексия.


Воспитывать у детей бережное отношение к своему здоровью и других, уважения к людям, друзьям.

Домашняя работа


Беседа














Тайылбыр.


Дилеп тывары.



Психологтуг суме











Ауто-игротерапия «Морское дно»

«Далай дуву»



Психогимнастика


Минутка шалости

Игротерапия


Рефлексия (завершение занятия)

Обсуждение по кругу занятия.


Дыннадып доозар

Рисуночная терапия.

Тема: «Эмоция: оорушку, хоглээшкин, коргуушкун»

Сорулгазы:

  1. Бодун шын унелеп, шын башкарып ооренири;

  2. Эмоция деп чул? Оон ажыы болгаш дузузын билип алыр.

- Экии уруглар, мени Сат Херелмаа Владимировна дээр, Бора-Тайга школазынын педагог-психолог башкызы мен.

- Силерни коргеш, аажок ооруп тур мен!

- Мен силерге психологтуг кичээл эртирер мен. Ынчангаш силернин эки киржииринерни диледим.

- Богун ооренир темавыс «Эмоция: оорушку, хоглээшкин, коргуушкун».

Сорулгавыс: 1. Бодувусту шын унелеп, шын башкарып ооренир бис; 2. Эмоция деп чул? Оон ажыы болгаш дузузын билип алыр

- Уруглар, менде кайгамчык шарик бар. Ол анаа бодун эвес, а хуулгаазын шарик-дир.

- Кажан ону оске кижиге тутсуптарынарга, шарик-биле силернин чылыынар, оорушкунер, эки кузелдеринер дамчып чоруптар

- Ындыг шарик алыксаар силер бе?

- Эки-дир! Мени Сат Х.В дээр, номчуттунарынга, спортчу оюннар ойнаарынга, аргыттынарынга, танцылаарынга ынак мен. ( 1 оорен-ге бээр)

- Уламчыланар, уруглар…

- Шупту таныжып алдывыс. Кады кичээлдеп кириптээлинер. Силерге чедиишкиннерни кузедим.

Эмоция дээрге кижинин иштики болгаш даштыкы байдалы.

Кижи бодалдарын оорушкулуг, хулумзуруг-биле, каткы болгаш коргуушкун биле арнынга илередир.

Эмоция - хоглуг мунгаранчыг чуулдерни илередир.

Дузазы: эки ооредилге хоразы: аарыг-ажык

Тодуг-догаа ажыг-шужуг

Эртем-билиг багай ооредилге

Кадык болуру Ыы-сыы

Кижилерге эки хамаарылгазы алгыш-чогуш

Шынчы чорук хоралыг чанчылдар

Мегечи, кажар

- Эр-хейлер! Дыка хойну тыптынар.


  • Эртен эрте чазык, хоглуг оттур. Хорадап болбас.

  • Эжинер азы чоок кижилеринерни хомудаткан болзунарза дораан эптежип алынар.

  • Чоок кижилеринерге багай арын-шырайынар коргуспезин кызынар

  • Херекчок чуулдерге хорадап ооренме.

  • Мунгараан, хомудаанын соонда метидациядан кылып оорен.

Башкы: Метидация дээрге - бодун оожургадыры-дыр. Чижээ: терке, дытка, хадынга баргаш мунгаралын кужактанып алгаш, чугаалаары. Оон кижи чиигей бээр.

- Хой мунгарал, кударалдан кижинин кадыы кошкаар, а оорушку, каткы, хулумзуруг кижини эмнээр, ажыктыг.

Туннелдер: 1. Эмоциядан кижинин кадыы, оорушку, мунгаралы хамааржыр.

  1. Ургулчу хоглуг, чазык, чараш хулумзуруглуг болунар, уруглар!

- Ам оюндан ойнаптаалынар.

- Караанар шыйгаш, стол кырынга чыдып алынар

- Силерге кайгамчыктыг болуушкун болур. Музыканы дыннавышаан, дыштанып чыткаш, чуну коргенинерни менээ чугаалаар силер.

- Тоолда дег далай адаанда кайгамчык чараш оргээ бар (царство). Далай адаанче шупту шымнып кирипкен бис. Далай дувунун кайгамчык ужуралдары болган. Дедир эштип унер.

- Чуну кордунер, оолдар? /чараш даштар, далай чараа-чечени далай сылдызы…/ коргузер

- Мындыг чуулдер кордунер бе?

- Силерге кандыг болду? /корткан кижи бар бе ? Кымга оорушкулуг болду?/

Туннел: Бодунун байдалын контрольдап (хынап) билир херек.

Оюн «После дождя» «Чаашкын соонда»

- Чунун дугайында ырлап тур? (Чаъс дугайында) Музыка дынналыр, уруглар чаашкын соонда суг сузуп турар.

- Адаанарда хоолбектерни суспес силер.

- Кончуг изиг чай деп бодап алыр чаъс тонген. Хоолбектин хойун!!!

Идиинер оттурбенер

- Хоолбекче кире берген силер дурген унунер! Суг арнынарже чаштап тур.

- Силерге кандыг-дыр, уруглар! /хоглуг, солун…/

Оюн Магазин «Боюськи»

«Кортукпайлар садыы»

- Чуден коргар силер саазынга бижип корунерем, уруглар. (боруден, дайындан, хулигандан…)

- Бижипкен болзунарза, мен силернин кортукпайларынарны алгаш «Кортукпайлар садыынга» чедирер мен. (башкы саазыннарны оруп каапкаш, урнаже октаптар)

- Богун чунун дугайында чугаалаштывыс? (оорушку, мунгарал, хулумзуруг, коргуушкун)

Туннелдер: Хулумзуруг-биле чуу кээрил? (оорушку, хог келир. Бажын бурузунге аас-кежик келир.)

Ынчангаш эштеринерге, башкыларынарга, чоок кижилеринерге, таныыр-даа, танывас-даа кижилерге хулумзуруп чорунар, уруглар!

Ургулчу хулумзуруп ужуражыр бис, уруглар! Кортук болбанар!

- Силернин-биле таныжып алганым, кады кичээлдээнивис дээш четтирдим.

Бажынга кичээл дугайында, азы «далай дувунде» депо юнга чурук чуруур силер.


Уроктун планы.



  1. Беседа

  2. Чаа тема

  3. Психосуме

  4. Ауто-игротерапия «Далай дуву»

  5. Психогимнастика

  6. Минутка шалости.

  7. Игротерапия

  8. Рефлексия

  9. Бажынга онаалга.





Литература:

1. Иванова Н.Ф. Иванова. Преодоление тревожности и страхов у детей 6 - 9 лет. Диагностика, занятия, рекомендации. Волгоград. 2009. с.79

2. Римская Р., Римский С. Практическая психология в тестах, или как научиться понимать себя и других. М. АСТ-ПРЕСС. 1997. с.48

3. Слободяник Н.П. Психологическая помощь школьникам с проблемами в обучении. Практическое пособие. Айрис пресс. М. 2004г. С.199

4. Шваб Е.Д. Нутикова Н.П. Психологическая поддержка учащихся: Развивающие занятия, игры, тренинги и упражнения. Волгоград, 2009. с.49


© 2010-2022