Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

Раздел Начальные классы
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Класс: 11 «А»

Тема: « Environmental protection» - « Защита окружающей среды»

Подтема: « The Serengeti», «In the shadow of Vesuvius » , « Disasters»

Проектная работа: «The environment »

Цели: - Коммуникативное и социокультурное развитие личности

обучаемого, подготовки его к общению.

  • Ознакомление школьников с окружающей средой в разных частях света.

  • Формирование и развитие коммуникативной компетенции по теме урока (языковой, речевой, лингвострановедческой.)

Оснащение: Starlight SB, компьютер и экран, аудио-сопровождение к тексту «The Serengeti »

презентации по теме «Окружающая среда»


Урок № 1.

Тема: «The Serengeti » - « Парк Серенгети: проблемы Масаи»

Основные задачи урока:

  1. ввести учащихся в ситуацию речевого общения по теме;

  2. ознакомить учащихся с новой лексикой;

  3. учить читать учебный текст с извлечением полной информации.

Ход урока.

  1. Организационный момент. Приветствие.

  1. Разговор с учащимися о том, где мы живем, какая природа в нашем крае, какая погода у нас в разные времена года. Говорим о том, что в нашем крае есть два моря и что многие люди приезжают сюда отдыхать. Но природа в опасности, и сегодня мы будем обсуждать проблемы окружающей среды и говорить о том , что нужно сделать чтобы защитить её. Актуализация опорных знаний. Сообщение темы урока учащимися.
  2. Введение в иноязычную атмосферу.

«A little knowledge is a dangerous thing»

a) T: Have you ever heard these saying? Read and translate it, explain how

you understand this saying.

b) Children say their ideas.

c) T: Is it important for person to know a lot of things in different branches?

d) T: Would you like to check your knowledge of geography and answer the

questions of the quiz?

Geography Quiz.

  1. Which continent is the largest in the world? ( Europe and Asia)

  2. Which river is the longest in the world? ( Nile in Africa)

  3. Which is the largest ocean in the world?( Pacific)

  4. What can you say about Kiev, London and Ottawa. ( capitals of countries)


T: Oh, I see you know geography well.

  1. Основная часть.

  1. Pre-reading activity. Подготовка к чтению.

Listen to the following new words and expressions and repeat after me.

Дети читают новую лексику на доске вслед за учителем.

  1. While -reading activity. Этап чтения текста и выполнение заданий во время чтения.

Чтение текста с целью максимально полного понимания всей

информации , что есть в тексте и критического её осмысления.

Обучение переводу с английского языка на русский язык

Текст « The Serengeti» - Starlight SB - с.38-39.

3. Post-Reading Activities. Контроль понимания текста и выполнение

послетекстовых коммуникативных упражнений.

Starlight SB - работа с учебником.

Answer the questions. с. 38, упр.2

Заполнение пропусков с. 39, упр. 3

Аудиосопровождение текста «The Serengeti» Учащиеся пытаются рассказать

главную суть текста.

  1. Заключительная часть.

    1. Домашнее задание.

T: 1. Write a plan for the text «The Serengeti ».

    1. Summarizing. Подведение итогов.

T: Which activities have you done today?

Was it interesting for you to read the text about «The Serengeti » ?

Why ?

3. Выставление оценок за урок.

Урок № 2.

Тема: « Environmental protection» - « Защита окружающей среды»

Основные задачи урока:

  1. Отработка и активизация лексики в речи учащихся в ситуации речевого общения по теме;

  2. Формировать умение составлять устное сообщение по теме :

« Environmental protection » - « Защита окружающей среды»

  1. Развитие спонтанной речи и критического мышления.

Ход урока.

  1. Организационный момент. Приветствие.

  1. Проверка домашнего задания. Актуализация опорных знаний. Фронтальный опрос лексики. Учащиеся рассказывают краткое содержание текста по плану, который должны были составить дома.

  2. Работа по карточкам в двух вариантах на закрепление. (на 10-15 минут)



Module 2( Unit 2.1 ) V-I

Ф.И. ученика___________________________________ Класс ___________________

Дата _____________________________________________________________________

Translate words and word expressions.

  1. медленно брести ________________________________________________________________________

  2. пасти __________________________________________________________________________________

  3. кочевники ______________________________________________________________________________

  4. обеспечивать ____________________________________________________________________________

  5. поддерживать __________________________________________________________________________

  6. заповедная территория ___________________________________________________________________

Put sentences in order .

In Massai village women wears red robes and they are busy washing clothes._________________________

The name of Serengeti comes from a Massai word that means "the place where the land runs over"._______

The animal kingdom reigns at night.__________________________________________________________

It becomes obvious that the Massai are making the long transition to a more modern way of life. __________

Match the words with definitions .

    1. Roads

    2. Change

    3. Means

    4. Feed

    5. Made illegal

  1. Transition

  2. Routs

  3. Graze

  4. Outlawed

  5. resources






Module 2( Unit 2.1 ) V-II

Ф.И. ученика________________________________________________ Класс ___________________

Дата _________________________________________________________________________________

Translate words and word expressions.

  1. господствовать ________________________________________________________________________

  2. племена ______________________________________________________________________________

  3. кочевой образ жизни ____________________________________________________________________

  4. процветать ____________________________________________________________________________

  5. источники ____________________________________________________________________________

  6. существование ________________________________________________________________________

Put sentences in order .

But Massai have no intension of being moved on again._________________________________________

The Massai tribes have been confined to a small part of the Serengeti_______________________________

Authorities do not want to provide the Massai with a water supply._________________________________

The Massai population has increased from 10,000 to 50,000. It might affect the animals in the conservation area.______

Match the words with definitions .

    1. housing

    2. facilities

    3. rules

    4. everlasting

    5. thrive


          1. florish

    1. bdwellings

    2. permanent

    3. amenities

    4. reigns


  1. Основная часть. Сообщение темы и задач урока.

  1. Актуализация опорных знаний.

На доске лексика по теме «Environmental protection »,

чтение слов и составление предложений с ними.

Organization of environmental protection

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11 nature take care

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11to serve

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11 disappear

y

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

ecological problems Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11 Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

rare species (animals)

industrial enterprises suffer

pollute

Ученики отвечают на вопросы: What are the results of our influence on the environment?

What should we do to save our Earth?

  1. Чтение текста «Environmental protection »

Environmental problem is the most burning problem of today. The ecological problem influence the climate on the Earth. Mankind long believed that , whatever we did, the Earth would remind much the same. Nature is under threat. Our country's pollution can be every country's problem. So we all need to work together to safeguard our environment. Air pollution is a very serious problem. Industrial enterprises emit tons of harmful substances . They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains. The pollution of air and the world's ocean, destruction of the ozone layer is the result of man's careless interaction- with nature a sign of the ecological crises. Rains, full of acid chemicals, change lakes, rivers, as well as forests. Acid water kills the plants and animals that usually live in water. Acid rain makes the Earth more acidic and some kinds of trees can't live in the sol that is very acidic. Forests are disappearing and this upsets the oxygen balance. Water pollution occurs mostly , when people overload the water environment such as streams, lakes, underground water, bays or seas with wastes or substances harmful to living being. Nuclear weapons is also course of the pollution. It brings a great damage to the agriculture, forests and people's health. The greenhouse effect and global warming both correspond with each other. The greenhouse effect is recalled as incoming solar radiation that passes through the Earth's atmosphere but prevents much of the outgoing infrared radiation from escaping into outer space. It causes the overheat of the air as a result we have the global warming effect. People are beginning to realize that environmental problems are not somebody else's. In many countries environmental protection agencies and research centers are up. Such organization as "Green Peace" cares for ecology in countries. Its main goal is to combine the people's efforts for peace with the huge and ever mounting movement launches all kind of environmental actions and inform of the ways, means and results of this work.

ІІІ. Заключительная часть. Домашнее задание.

Ответить на вопросы после текста.(рас печатка)


  • When do environment begin to suffer from pollution?

  • What was happened with animals, fish and birds?

  • Why environment protection is universal concern?


  1. Summarizing. Подведение итогов урока в виде тестов.

Circle the answers.

  • Do you know the reasons of environment problems ?

a) Yes, I know. b) No, I don't know.

  • Can you speak about problems of environment now ?

a) Yes, I can. b) No, I can't.

  • Can you name the organization which cares for ecology in countries?

a) Yes, we can. b) No, we can't.

2. Выставление оценок за урок.

Урок № 3.


Тема: «In the shadow of Vesuvius » - «В тени Везувия»

Основные задачи урока:

  1. Активизация лексики в речи учащихся в ситуации речевого общения по теме;

  2. Практиковать учащихся в аудировании и просмотре фильма с целью

получения общего представления и максимально - полного понимания

всей информации, что имеется в фильме по теме урока ;

  1. Подготовить учащихся к самостоятельному устному сообщению о проблемах окружающей среды и составлению проектов или презентаций.

  2. Ознакомление школьников с природными катаклизмами в мире.

Ход урока.

  1. Организационный момент. Приветствие.

    1. Проверка домашнего задания. Актуализация опорных знаний. Фронтальный опрос лексики. Учащиеся отвечают на вопросы после текста «Environmental protection »

  • When do environment begin to suffer from pollution?

  • What was happened with animals, fish and birds?

  • Why environment protection is universal concern?

  1. Основная часть. Сообщение темы и задач урока. Презентация по

теме «Environmental protection ». Описание картинок на слайдах.

  1. Упражнение « True - False » Ученики должны согласиться или не огласиться с данным высказыванием, поясняя свой ответ.



True

False

1.

Since ancient times Nature has served man.

2.

People don't live in harmony with environment.

3.

Thousands of industrial enterprises appear all over the world today.

4.

Enterprises don't pollute the air we breath, the water we drink.

5.

Many species of animals, birds, fish disappear forever.

6.

We don't need take care of environment.

7.

Polluted water doesn't kill fish.

8.

Ecological problems don't influence the climate on the Earth.

9.

Acid water kills plants and animals that live in water.

10.

The global warming isn't environment problem today.

11.

There isn't organization of environment protection in the world today.

12.

We should make antipollution laws.

13.

The Earth is under the threat.


  1. Просмотр видео-фильма об окружающей среде.

  2. Заполняем схему после просмотра фильма.

Fill in the table.

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

Примерные ответы.

Цикл уроков к Module 2 по учебнику Starlight 11

5. Pre-reading activity. Подготовка к чтению.

Listen to the following new words and expressions and repeat after me.

Дети читают новую лексику вслед за учителем. Упражнение №1 с.42

  1. Чтение текста «In the shadow of Vesuvius » - «В тени Везувия» с целью максимально полного понимания всей информации , что есть в тексте и критического её осмысления.

  2. While -reading activity. Этап чтения текста и выполнение заданий во время чтения. Упражнение №4 с.42

  1. Заключительная часть. Домашнее задание. Подготовить проект или презентацию по теме «Environmental protection ».

    1. Summarizing. Подведение итогов.

  • What have you done today?

  • Was something interesting for you in the text « In the shadow of Vesuvius»? (examples)

    1. Выставление оценок за урок.


© 2010-2022