Конспект урока по математике на тему Чангыска ковудедири (3 класс)

Раздел Начальные классы
Класс 3 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:



Санда ажык кичээлдин план-конспектизи

Ай, хуну _________________

Кичээлдин темазы (тема урока): Саннарны 1-ге ковудедири

Кичээлдин хевири (тип урока): чаа билиглер ажыдыышкынны (ОНЗ)

Сорулгалары:

Ооредилгелиг (образовательная): Ковудедилге болгаш улелге таблицазын катаптап быжыглаар, уругларга саннарны 1-ге ковудедирин ооредир, бодалгалар, санныг коргузуглер бодаарын катаптап быжыглаар.

Сайзырадылгалыг (развивающая): Оореникчилернин математиктиг аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр; чижек болгаш бодалагалар бодап турар уеде кичээнгейин, угаап-боданыышкынын сайзырадыр.

Кижизидилгелиг (воспитательная): Кичээл, эштежилге болгаш болукке ажылдап тургаш бот-боттарын дыннап, корум-чурумну тудуп билирин, ооредилге херекселдеринге камныг болурун кижизидер.

Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери

(формирование УУД):

Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия): бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)

Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): сорулга салыры, план тургузары, баш бурунгаар айтыры, хыналда кылыры, эдип-чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)

Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны шиитпирлеп билири (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)

Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия): ооредилгеге хамаарышкан кады-ажылдажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарып шиитпирлээри, эш-оорунун корум-чурумун удурттуру, бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов, управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.


Кичээлдин

этаптары


Башкынын

ажыл-чорудулгазы


Оореникичинин

ажыл-чорудулгазы


Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД)

1. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности.

Экии, уруглар. Каям шупту дорт, чараш туруптаалынарам. Кайы оболук чараш тур? Богун дыка эки хун-дур, чуге дизе бисте аалчылар келген.Шулуувусту дыка чараш чугаалаптаалынар. Ам шупту менче коргуш, хулумзуруптээлинерем. Корунер даан, хунчугеш безин хулумзуруп тур.

- Бо кичээлде идекпейлиг ажылдаар бис бе?

Слайд1

Кичээлдин девизи:

Хоглуг конга кынгырт кылды,

Кичээл шагы эгеледи.

Кончуг оожум орупкаштын

Кичээнгейлиг оорениили.

(уруглар хулумзуруур, оожум олуруп алыр.)

- Ийе

Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары)

Харылзажылга (диалог чугааны ажыглап билири)

2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний)

- Эрткен кичээлде чуу деп тема ооренген бис? Шолду канчаар тывар бис?

Экранда чуу деп фигура-дыр?

Узуну каш см-ге ден-дир??

А дооразы?

-Дорт-булунчуктун шолун аас-биле тыптаалынарам.

- Канчаар тыптар бис? Слайд 2

Каш боор-дур? 9ковудедир 6=54 болур деп кайыын билир бис?

Эр-хейлер, ол дээрге таблица-дыр.

Слайд 3

Илчирбелиг саналга

- Бо чаптанчыг куртчугаш силерни ковудедилге болгаш улелге таблицазын кайы-хире билирин хынаар дээш, силерге илчирбелиг саналга деп оюнну ойнадыыры ол-дур.

-Куртчугаш силернин билиинерни каш деп демдекке унелеп турар-дыр?

- Удавас кандыг байырлал боор ийик, уруглар? Чаа чылда биске кымнар аалдап кээр ийик?

- Ам бо кым-дыр, уруглар? Харжыгаш силерни кезээде

5-ке ооренинер деп турар-дыр?

-5-ке ооренир бис бе, уруглар?

Ажылывысты унелептэлинерем, кым шол болгаш таблица темаларны эки билип алганыл эн кырында чадажыгашка + салыр, билбээн чуулдерим бар дээр болза ортузунга + салыр, билбээн мен дээр болза, адаанга + салыр.

- Каш кижи кырында чадажыгашта салды? А ортузунда чадажыгашта, адаанда? Билип алган уруглар хой-дур, эр-хейлер!!!

Бо чада кырынче унер кылдыр дараазында кичээлдеоге ажылдаар бис.

- Ам силерге уруглар дузулажыр бис.

Слайд4

КЫДЫРААШ-БИЛЕ АЖЫЛ

- Богун каштын хунул?

- Декабрь чылдын кашдугаар айы чувел?

- А кыштын каш дугаар айыл?

(Башкы уругларнын шын олудунче кичээнгейни салыр)

Слайд 5

- Кыдырааштарын ажыткаш, ай, хунун бижиир. Богун чараш бижилгеде бис 1 деп санны чараштыр бижиптээлинер.

(что я знаю) Чуну билир мен.

- Шол тып ооренген бис. Шолду тыварда, узунун дооразынга ковудедиптер.

- дорт-булунчук.

-9 см

-6 см

- Шолу

- Дорт - булунчуктун дооразын узунунга ковудедиптер бис.

- 54 квадрат см.

-таблицадан.

- Уруглар чангыстап хол кодуруп харыылаар.

- 5 деп демдекке унелеп турар.

- Чаа чыл боор.

- Соок-Ирей, Харжыгаш.

-Харжыгаш

-Ийе

(уруглар боттарынын билиин унелээр)



- Богун декабрь 10.

- 12 дугаар (соолу).

- 1 дугаар.

(Уруглар шын, чараш кылдыр олуруп алыр.)

(Уруглар кыдырааштарын ажыткаш, ай, хунун бижээш, чараш бижилгени кончуг чараш кылдыр бижиир)

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири)

Билип алыышкын

(оореникчи бодунун амыдыралчы опыт-дуржулгазынга даянып тургаш билиглерин ажыглаары.)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

3. Ооредилгелиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)

Ном-биле ажыл

- Ам ном-биле ажылдаптаалынар.

- Номувустун 82 дугаар арынын ажыткаш, бо кичээлде чуу деп тема ооренир бис, кым чугаалаптарыл?

- Кандыг сорулгалар салыр бис?

Что я ещё хочу узнать? Сам найду способ (Чуну билип алыксап турар мен? Бодум арганы тып алыр мен)

- Саннарны чангыска ковудедип ооренир бис.

-Саннарны чангыска ковудедип ооренир бис.

- Санныг коргузуглер болгаш бодалгалар бодааарын катаптаар бис.

(Оореникчилер дурумну шупту денге номчуур.)

Башкарыкчы (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр)

Угаап-боданыышкын (чижекти коруп тургаш, логика ёзугаар утказын тып, чаа теманын адын тывары)

4. (Берге байдалды илередип тывары)

Фиксация причины затруднения




5. (Берге байдалдан унери) Выход из затруднения

Слайд 6

- Шупту кичээнгейлиг экранче коор.

-Бодалгада чунун дугайында чугаалап турар-дыр?

-Чузу билдинмес-тир?

-Шупту каш лента бар-дыр?

канчалдыр бодаптывыс?

-Эр-хейлер!!!

Слайд 7

- Бо бодалгада кымнарнын дугайында чугаалап тура-дыр?

-Оларнын дугайында чуну чугаалап турар-дыр?

-Айтырыын кым номчуптар?

-Шупту каш ном бар-дыр?

-Канчалдыр бодаптывыс?

-Эр-хейлер!!!

- Ийи чуруктарны санааш, чуну эскерип кагдынар?

-Эр-хейлер.

-Кайызын-даа дурген саннаптар кылдыр чуну канчаар бис?

- Ол ийи чуруктарны кичээнгейлиг коруп тургаш, кым тып эккэрил?

-Бодалгада диис оолдары дугайына чугаалап турар.

-Шупту каш лента бары.

Шупту 5 лента бар.

Санаптывыс

-Оореникчилер дугайында.

-12 оореникчиде 1-1 математика номнары бар

(Бир оореникчи айтырыын ыыткыр, тода номчуур)

-12

- база санаптывыс

- Чуруктар ковудээрге, санаарынга ур уе херек.

- Мен ону билбес мен.

(Уруглар боданыр)

(Сула шимчээшкинни кылыр.)

(уруглар бергедежиишкинден унерин кызыдар)

-Мен бодаарымга, 5 •1=5

- Ам 2 дугаар бодалганы, канчалдыр бодаар бис?

- Силернин бодап турарынарны эталон - биле домейлептээлинерем.

Сайд 8

Сула шимчээшкин

-Шупту оожум туруп кээр. Харжыгаштын аайы-биле карактарынарга шимчээшкинден кыла кааптаалынар.

Слайд 9-14

- 12•1=12

(Уруглар харжыгаш аайы-биле сула шимчээшкинни кылыр)

4. Бирги быжыглаашкын (первичное закрепление)

НОМ-БИЛЕ АЖЫЛ Слайд15

Бот ажыл

Арын 82, чижек 1

- Самбыраже келгеш, чангыстап кылыптар. Кым эрес-дидимил?

Слайд 16

Хыналда Слайд 16

-Эр-хейлер!!!. Ам санныг коргузуглер бодап билиривисти унелээлинер че.

- Ам кагдыг туннел ундуруп болур бис?

Слайд 17

Арын 82, бодалга 3.

- Бодалгада чунун дуг-да чугаалап турар-дыр?

- Яблокту каш кг эккелген-дир?

-А грушаны? Билдингир бе?

Ынчалза-даа чузу билдингир-дир?

- Самбырага келгеш, кым бодаптарыл? Арткан улус боттары кыдырааштарынга кылыр.

Эштежилге

- Шупту экранче коор.

-Чуну коруп тур силер?

- Кандыг улустун тоолдарынын маадыры-дыр?

- кайы маадырнын бажыны-дыр? (эки бе азы багай бе?)

-Эр-хейлер.

-Бердинген саннарны болгаш кылдыныгларны ажыглап тургаш, 40 деп санны канчаар ундуруп аап болурул? Чанында эжи-биле сумележип тургаш, ол-ла саазынга харыыларын бижиптер.

Слайд 18

Хыналда Слайд 19

Унелээри Слайд 20

(Чангыстап самбыраже унгеш, чижектерни бодаар. Арткан уруглар кыдырааштарынга ажылдаар, даргалар хынап, дузулажыр.)

(Уруглар дурумну шаблон аайы-биде чугаалаар)

- Яблок болгаш грушалар дугайында

- 36 кг

- Чок, оон 4 кг эвээш.

- Бир оореникчи самбырага, а артканнары кыдыраашка кылыр.

- Бажынчыгаш

- орус тоолдарнын

- багай маадырнын (аза-кадайнын)

(уруглар чанында эжин дыннап, картай ажылдаарын сайзырадыр).

Уруглар шупту денге кылыр.

Личностуг (бодун хынап билири)

Башкарыкчы (кылган ажылынын эдилгелерин (корректировка) шын кылып билири)

5. Ийиги быжыглаашкын

(вторичное закрепление)

Болук-биле ажыл

Ар. 82 № 2, 4.

- Болук аайы-биле чижектерни кылыр. Слайд 21

-Унелел слайд 22

Сула шимчээшкин

Слайд 23

- Бодалганы кичээнгейлиг номчааш, кылыптар. Чугле бодаанын карточкага бижиптинер.

Командирлер дузалажып, хынаар.

Слайд 24

Унелел Слайд 25

(Уруглар демниг ажылдаар.)

(Сула шимчээшкинни шупту ден чугаалап тургаш, кылыр.)

-Уруглар болукке ажылдап, бодалганы бодаар.

Личностуг (бодун хынап билири)

6. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы, кичээлдин туннели

Слайд 26, 27

Кичээл солун болду? Чуу белен болду? А чуу берге болду? Богун чуну ооренип алдынар?

- Эр-хейлер, уруглар!

Онаалга Слайд 28

«5» - № 6, 7, ?

«4» - № 6, ?

«3» - № 7

Демдектер салыры.

- Уруглар башкынын салган айтырыгларынга харыылаар, домактарны тондур чугаалаар.

- Уруглар боттарынын шыдалы-биле онаалгаларны шилип бижип алыр.

Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри)



© 2010-2022