ДЖУМЛЕНИНЪ БАШ АЗАЛАРЫ (ДЖУМЛЕНИНЪ НЕГИЗИ)

Раздел Начальные классы
Класс 2 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ДЖУМЛЕНИНЪ БАШ АЗАЛАРЫ (ДЖУМЛЕНИНЪ НЕГИЗИ)

РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«НОВОПАВЛОВСКИЙ УЧЕБНО - ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ КОМПЛЕКС»

МУНИЦИПАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ КРАСНОПЕРЕКОПСКИЙ РАЙОН

РЕСПУБЛИКИ КРЫМ



Урок крымскотатарского языка

во 2 классе по теме:

Главные члены предложения (Грамматическая основа предложения)


Мевзу: Джумленинъ баш азалары (Джумленинъ негизи)



Учитель начальных классов

Абибулаева Зульфие Исаевна

2016г.







Мевзу: Джумленинъ баш азалары

(Джумленинъ негизи)

Тема: Главные члены предложения

(Грамматическая основа предложения)

Макъсадлар(Цели урока)

-баш дередже азаларын тапув,(джумленинъ негизи);

-джумлелернинъ грамматик негизлерини къайд этюв;

-агъзавий, диалог ве иджадий нутукъларны инкишаф этюв;

Предметные:

-различать понятие слово, предложение, член предложения, главные члены предложения;

-уметь отвечать на поставленные вопросы;

-списывать предложения, правильно оформлять их на письме;

Метапредметные:

-определять и оформлять цель деятельности на уроке с помощью учителя;

- списывать слова и предложения в соответствии с заданным алгоритмом;

-контролировать этапы своей работы;

-участвовать в учебном диалоге, включаться в групповую работу;

Личностные:

-чувствовать красоту и выразительность речи, стремиться к совершенст-

вованию собственной речи;

-быть толерантным к чужим ошибкам и другому мнению;

-активно участвовать в обсуждениях, возникающих на уроке.

Дерснинъ кетишаты

I.Тешкилий къысым

- Саба! Кунеш кокке котериле.

2-Б сыныф талебелери мусафирлернен корюше.

Чанъ сесини эшиттик, дерсимизни башладыкъ.

Къулакъларымызнен динълеймиз,

Козьлеримизнен бакъамыз,

Эр шейни акъылымызда тутамыз,

Бир дакъкъаны да джоймаймыз.

«Умют» «Надежда» (Слайд№1)

Дерс- Сиз бу дерстен не беклейсинъиз?

Оджа- Оджаны насыл корьмек истейсинъиз?

Талебе- Оджа озь талебелерини насыл корьмеге умют эте?

Талебелерин бильгилерини актуаллештирюв.





-Дефтерлеринъизни ачынъыз, бугуньки санны язынъыз.

Мартнынъ 23

Сыныф иши

Тапмаджа:

Эмек севе бу къуртчыкъ,

Кунешдай алтын нурчыкъ,

Бал топлай о, севине,

Алып бара эвине. (Балкъурт)

2. Темиз язув дакъкъасы.

А) Бб- арифлерини язув.

Б) Аталар сёзни язып алынъыз ве манасыны анълатынъыз.

Бугуньки ишни ярынгъа къалдырма..

В) Ресимли диктант вазифенен.

( Бибер, балыкъ, бал, баарь, бакъа)(слайдлар)

Тешкерюв (слайд)

Г) Баарь сёзюнен чалышув.

Баарь - 2эджа, 2соз., 3тут.,5ариф,4 сес

Бу сёзни эр бир сесини айры агъзавий фонетик талиль япайыкъ.

Агъзавий джумлелер тизейик.

3. Сёзлер къарышып къалгъан, къана, манъа ярдым этинъиз

Логик сёз зынджырыны тизейик

Сеслер (арифлер)-эджалар-сёзлер-джумлелер-метин (Слайд №2тешкерем)

Джумле акъкъында сиз не билесиз?

Мий уджумы «Джумле»

Раатлыкъ дакъкъасы

4. Бильгилернинъ актуализациясы.

-Джумле язгъанда насыл къаиделерге риает этмек керекмиз?

(Джумле баш арифнен башлана, сонъунда нокъта къоюла.)

Мотивация

-Балкъуртчыкъ джумлелерни язгъанда бир къач хата япты. Келинъиз онъа хаталарны догъурламагъа ярдым этейик.

Акъшам.

Акъшам олды. Анам ве бабам иштен къайттылар. Сонъ эпимиз битам пиширген шорбаны ашадыкъ. Мен анама савутларны ювмагъа ярдым эттим.

(13-14 слайд )

« Джумлени толдур» оюны. Группаларда чалышув (15-24 слайдлар)

  1. Баарьде чечеклер ……………….

солуй

ача

сарара

  1. Дерсте талебелер ............................... .

юкълайлар

окъуйлар

талашалар

  1. Бекир озенден .................... тутты.

армут

балыкъ

китап

5. Иджадий иш. «Группалар боюнджа чалышув»

Группада чалышмакъ ичюн къаидени текрарлайыкъ.

-Эр бир группагъа баарь акъкъында шиир бериле, къач джуле олгъаныны бельгиленъиз ве баш дередже азаларыны догъру къайт этинъиз.

1 группа Кунеш шавлелер сача,

Багъчалар чечек ача,

Ешиллене байырлар,

Янърай берсин шенъ йырлар!

2 группа Вызылдаша балкъуртлар,

Учушалар шенъ къушлар,

Къайда бакъсанъ - гузеллик,

Йырлап-йырлап кезейик!

С.Усеинов.

6. Пекитюв. Дерсликнен чалышув. (149с., 266- мешгъулиет)

7.Дерснинъ нетиджеси.

-Шимди, дерсимизни насыл анълагъанынъызны бильмек ичюн

«Эбет, ёкъ»оюныны кечиреджемиз.(Эр бир талебеге айры джедвеллер бериле)

1.

Муптеда ве хабер джумленинъ баш дередже азалары

2.

Муптеда не япа? суальге джевап бере

3.

Муптеда ким?не?кимлер? нелер? суаллерге джевап бере

4.

Хабер не япа? не япты? не япаджакъ?суаллерге джевап бере

5.

Муптеда ве хабер -джумленинъ негизини тертип этелер

Бугунь мен озюме дерсте ачтым…

Дерсте мен огрендим…

Дерсте бойле япылгъан ишлерни бегендим…

Манъа меракълы эди…

-Балалар, сагъ олунъыз!

Яхшы чалыштынъыз,

Бир биринъизге эль ярымыны узаттынъыз.

Бильгилеринъизни арттырдынъыз.

Бааларда къазандынъыз.

(Дефтерлеринъизни топланъыз, япракъларынен берабер )

Эв вазифеси:

Баларар, сизин кейфинъиз насыл? Смайл устюнде юзчик сызынъыз.


© 2010-2022