Конспект урока по литературному чтению (коми) 4 класс

Раздел Начальные классы
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Методическая разработка по литературному чтению (коми), 4 класс.

Учитель начальных классов МБОУ «Сизябская СОШ» Артеева Наталья Васильевна.

Мог:

1. Уджавны котырöн.

2. Ёртыдлысь видзöдлассö пыдди пуктыны.

3. Кывкутны тöдöмлунъяс вöсна, кывны да кывзыны.

Занятие нуőдiгőн петкőдлыны челядьлы презентация .

Ворсан тур.

Юалöмъяс, учительлöн кыв.

Челядьлон шуалöмъяс.

-Видза оланныд!

- Кыдзи тi думайтанныд, мый ми тiянкőд кутам вőчны?

-Ворсны.

- Мыйőн?

- Кутшőм мог тiян?

- А медым вермавны, мый колő вőчны?

-Котыръясőн.

-Вермавны!

-Кывкутны тőдőмлунъяс вőсна, őта-мőдлы отсасьны, кывзыны велőдысьőс да ертъясőс.

1.Задание:

- Нимтőй котырнытő.

- Бőрйőй юрнуőдысьőс.

- Быть ассьыныд вочакывнытő колő видлавны (обговоритны) асланыд группаын.

- Бőрйőй велőдысьяс пиысь 2 мортőс, кодъяс кутасны ворсны тiян вőсна őти турын.

Нимтöны котыръяс, бöрйöны юрнуöдысьöс.

I тур. «Бőрйы коланасő»

Сетőма юалőм и куим вочакыв, тiянлы колő бőрйыны őтиőс. Коднан командаыс уджалас őдйőджык?

  1. Тайö мортыс чужлöма Куратово сиктын. Сылысь медводдзаын йöзöдлiсны коми кыв вылын кывбуръяссö. Сiйö пуктiс коми литературалы подув.

А) И.А.Куратов

б) М.Н.Лебедев

в) Тима Вень

2. Кодi гижис кывбур «Ивö дивö»

-Мыйся тайö татшöм дивö,-

Мамлысь юасьö пыр Ивö,-

Кыптö вöр дi сайысь шар.

Биа öгырысь на жар?

-Ой, тэ, пиö, ичöт пи!-

Тайö абу öгыр би.

- Серафим Попов

- Александра Мишарина

-Владимир Попов

Слайд № 3.

Слайд № 4.

Слайд № 5.

Слайд № 6.



Слайд №7. II тур «Коми фольклор».

Кыдзи шусьö важ йöз серниысь висьталöмъяс:

-Коз пу йылысь тури висьтавны.

-Ылö пуктан, матысь босьтан.

- КыйтÖм пÖткатÖ эн кушты.

Висталöй асьныд кутшöмкö шусьöгъяс.

Кыдзи шусьöны татшöм висьталöмъяс, кодъясöс тiшуланныд ворсiгöн? Шуöй найöс!

Тöдмалöй нöдкывъяс:

- Вöрö кайö - дöра вольсалö,

Вöрысь лэччö - дöра вотйö.

- Коньöрöс öтарö нöйтöны паличьясöн,

Да зэв öдйö ворсö сiйö.

Слайд № 8.

Слайд № 9.

Слайд № 10.

Шусьöгъяс.

Висьталöны шусьöгъяс.

Слайд № 11.

Слайд № 12.

Пудъясянкыв.

Слайд № 13.

Слайд № 14.Лыжи

Слайд № 15.

Слайд № 16.мяч

III тур. «Тöдмалам!»

Комиöд роч кыв вылысь кывъяс

Малица

Рукавица

Пимы

Костер

Зима

Весна

Ученик

учитель

Слайд № 17.

Слайд № 18.

Малича

Кепысь

бурка

Бипур

Тöв

Тулыс

Велöдчысь

велöдысь

Гиж комиöн:

Герб- ….

Флаг- …

Гимн- …

Столица- …

Город - ….

Слайд № 19.

Слайд № 20.

Герб- канпас

Флаг-дöрапас

Гимн-кып

Столица- юркар

Город - кар

Быд сёрникузяысь визьнит лӧсявтӧм кывъяс:

Коляоз быдмӧ кыдз пу вылын.

Коз пу вылын мыччысьӧма веж кор.

Нюрын челядь ӧктiсны кисьмӧм лук.

Град йӧрын велӧдчысьяс идралiсны вель гырысь мырпом.

Сьӧд тыысь Ивӧлы шедiс кӧч.

Слайд № 21. Слайд № 22.

Коляоз быдмӧ кыдз пу вылын.

Коз пу вылын мыччысьӧма веж кор.

Нюрын челядь ӧктiсны кисьмӧм лук.

Град йӧрын велӧдчысьяс идралiсны вель гырысь мырпом.

Сьӧд тыысь Ивӧлы шедiс кӧч.

Гиж сетӧм кывъяс дорас ӧткодь кыввужъя антонимъяс:

Гажа - … шуда - ….

Вына - … гора - …

Дзиръя - … Гыжъя- …

Слайд № 23. Слайд № 24.

-Гажтöм

-Вынтöм

-Дзиртöм

-Гыжтöм

-Шудтöм

-Чöв


IV тур «Шойччан здук» (Музыка).


Карточкаяс вылын сэтома шыпасъяс: Сетӧм шыпасъясысь тэч кыв:

  • п, ӧ, т, а,р,м, ӧ, н, ш -
  • л,а,ь,к,у,ч,п,и,н,а.-

Слайд № 25. Слайд № 26.

Артмöны кывъяс:

Рöмпöштан

Купальнича


V тур «Мый кőрбын?».
Тайö кöрöбас пуктöма öтитор. Тöдмаланныд он? Татöг тi он вермöй велöдчыны школаын. Сiйöс был лун колö новлöдлыны портфельын.

Слайд № 27.

Слайд № 28.Небöг. YI тур «Герой» Картинка серти тöдмалöй . кодi тайö?

Слайд № 29.Пера богатыр. Челядь висьталöны, мый тöдöны Пера багатыр йылысь. YII тур «Комиöдöй кывбур» Наша Таня громко плачет, Уронила в речку мячик. Тише, Танечка, не плачь! Не утонет в речке мяч!

Слайд № 30.

Кыкнан котырыс вуджöдöны да висьталöны ассьыныс артмöмторъяссö. РЕФЛЕКСИЯ. Урок серти кывкőртőд.
Мый выльторсö тöдмалнныд талун?Мый повторитiнныд? Аттьö уджалöмсьыныд!

Слайд № 31.

Став бурсö! Аддзысьлытöдз!



© 2010-2022