- Преподавателю
- Начальные классы
- Методическая разработка урока по родному языку Чугаа уннери 1 класс
Методическая разработка урока по родному языку Чугаа уннери 1 класс
Раздел | Начальные классы |
Класс | 1 класс |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Уртунай А.К. |
Дата | 20.08.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
Кичээл планы
Ооредилге эртеми:
Ужуглел
Класс:
1
Тема:
Слог. Состу слогтарга чарары
Сорулгалары:
- уругларга чугаа уннери ажык болгаш ажык эвес болур деп чувени билиндирер.
- ургуларнын дыл домаан, чугаазын, чуве шингээдип алырын сайзырадыр
- ооредилге херекселдеринге болгаш школанын эт-севинге камныг болурунга кижизидер.
Кичээлдин хевири
Чаа чуулду билип алыры
Дерилгези
Кичээлдин чорудуу
Кичээлдин этаптары
Башкынын кылдыныы
Орг кезээ
Алдын Хунум
Ак-кок дээрим
Авыралдыг ада-ием
Ажыл-ишчи башкыларым
Амыр-ла, амыр!
Катаптаашкын
-Эрткен кичээлде чуну ооренип алган ийик бис?
-Кым чуну сактып алганыл?
-Ужуглел деп номдан чуну билип алыр бис?
-Состу канчаар чарарыл?
- Кандыг слогтуг состер бар болурул?
-Бажынга чуну канчаар турган силер?
- Кым слогтарга авазынын адын чарып тарыл?
1. Оюн. Самбырада 1-2 слогтуг состернин схемазын чураан.
-Схеманы коргеш, ол ёзугаар состерден тыптынарам. Кайы одуругнун уруглары шыдаар эвес.
Чаа теманы тывары болгаш сорулгазын салыры
2. Самбырада аскан чуруктарже кичээнгейлиг корунер.
-Чурук чунун дугайындал?
- Кым домак чогаадыптарыл?
(Аяс биле Мерген хурешкен. Мерген моге кижи. Ол октадыр часкан. Корукчулер у-у-у дээн.)
- Оон ынай кижи кажан у-у-у деп алгырарыл? (кортканда азы бир чувени кайгаанда, ууп чадаанда)
- Моге октадыптар чазарга корукчулер хомудап, кайгай бергеш у-у-у деп алгырышкан. Ол ун-дур.
- Ам дараазында чурукче корунер
- Эмчи уругну шинчээн.
- Уруг чуу дээнил ? (А-а-а)
- Оон ынай кажан а-а-а дээрил? (Бичии уруг ыглаанда, кандыг-бир чувезин уттупкан чуавезин сактып келгенде,к айгап хараанда)
- Бо кичээлде чуну ооренир-дир бис?
- чугаа уннеринин дугайында ооренир бис,
Уннерин бис дыннаар, чугаалаар бис: уу, аа, ооо, ии
Сула шимчээшкин
Оюн «Ужар, ушпас»
Быжыглаашкын
Дараазында чуруктарже коор:
- Ыт хорадаанда канчаар ырланырыл? (ррр)
- Ыт канчап хорадай бээрил?
- Ам бору канчаар улуурул? (ууу)
- Кургагш буру кырынга кылаштаарга кандыгыл? (шылыраар)
- Тегенин дугуюн насос-биле урудурерге кандыг дааштыг болурул?
-Силер оттунуп корунерем.
- Ам чаа ангылап адаанывыс у, р, ш - уннер-дир. Оларны схемага квадраттар-биле демдеглээр
- Уннер ажык болгша ажык эвес болур. Схемага ажык уннерни кызыл, ажык эвес уннерни кок кылдыр демдеглээр бис.
3. Бижилге
4. Уннерни схемага коргузер мергежилге
Туннел
Чугаанын уннери ангы-ангы болур. Унну дыннар болгаш адаар бис. Ангылаан унну схемага квадрат-биле демдеглээр бис.
- Бо кичээлде чуну билип алдынар?
- Чуу силерге солун болду
-Онаалгада шулукту доктаадыр