Составление рабочей программы по ФГОС

Раздел Начальные классы
Класс 2 класс
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Рабочая программа по родному языку 1-4 классы.

Что такое рабочая программа?

Рабочая программа - это совокупность учебно-методической документации (пояснительная записка, календарно-тематический план, включающий разделы и темы программы.планируемые результаты образования, способы и формы оценки достижения этих результатов, формы занятий (теоретические занятия, практические занятия), приемы и методы преподавания, виды деятельности учащихся, перечень учебно-методического обеспечения образовательного процесса), которая самостоятельно разрабатывается образовательным учреждением на основе базисного учебного плана и примерных программ учебных курсов, предметов, дисциплин (модулей), рекомендованных Министерством образования и науки Российской Федерации.

Оформление и структура Рабочей программы

Рабочая программа должна быть оформлена по образцу, аккуратно, без исправлений выполнена на компьютере. Текст набирается в редакторе Word шрифтом TimesNewRoman, кегль 12-14, межстрочный интервал одинарный, выравнивание по ширине, поля со всех сторон 1- 2 см; центровка заголовков и абзацы в тексте выполняются при помощи средств Word, листы формата А4. Таблицы вставляются непосредственно в текст.

Титульный лист считается первым, но не нумеруется, также как и листы приложения.

Тематическое планирование представляется в виде таблицы.

Список литературы строится в алфавитном порядке, с указанием полных выходных данных (города и названия издательства, года выпуска, количества страниц документа (книги).

Структура рабочей программы Элементы рабочей программы

Содержание элементов рабочей программы

Титульный лист

- полное наименование ОО;

- гриф принятия, утверждения Рабочей программы;

- название учебного предмета, для изучения которого написана программа;

- указание класса, где реализуется Рабочая программа;

- фамилия, имя и отчество учителя, составителя Рабочей программы, квалификационная категория;

- название населенного пункта;

- год разработки Рабочей программы

1. Пояснительная

записка

(на уровень обучения)

- вклад учебного предмета в общее образование (для чего?) - черты ОО (при необходимости);

- особенности Рабочей программы по предмету (для какого УМК, основные идеи)

- общие цели учебного предмета для уровня обучения

- приоритетные формы и методы работы с учащимися - приоритетные виды и формы контроля

- сроки реализации Рабочей программы;

- структура Рабочей программы (состоит из…);

3. Описание места учебного предмета, курса в учебном плане (на уровень обучения)

- классы;

- количество часов для изучения предмета в классах;

- количество учебных недель;

- количество тем регионального содержания по классам;

- количество практических, контрольных, лабораторных работ, бесед, экскурсий и т.д. по классам.

4. Описание ценностных ориентиров содержания учебного предмета

Описание ценностных ориентиров содержания учебного предмета

5. Личностные, метапредметные и предметные результаты освоения конкретного учебного предмета, курса (на класс и на уровень обучения)

- личностные, метапредметные и предметные результаты освоения конкретного учебного предмета, курса в соответствии с требованиями ФГОС и авторской программы конкретизируются для каждого класса;

- контрольно-измерительные материалы;

-указывается основной инструментарий для оценивания результатов.

6. Содержание учебного курса

(на класс)

- перечень и название раздела и тем курса;

- необходимое количество часов для изучения раздела, темы;

- краткое содержание учебной темы.

7. Тематическое планирование с определением основных видов учебной деятельности (на класс)

- перечень разделов, тем и последовательность их изучения;

- количество часов на изучение каждого раздела и каждой темы;

- тема урока;

- практическая часть программы;

- универсальные учебные действия (к разделу);

- основные виды деятельности обучающихся;

- региональное содержание предмета (где требуется);

- дата проведения.

8. Описание учебно-методического и материально-технического обеспечения образовательного процесса

(на класс, уровень обучения)

- средства обучения: учебно-лабораторное оборудование и приборы, технические и электронные средства обучения и контроля знаний учащихся, учебная и справочная литература, цифровые образовательные ресурсы, демонстрационный и раздаточный дидактический материал;

- список рекомендуемой учебно-методической литературы должен содержать используемый учителем учебно-методический комплекс (УМК) с обязательным указанием учебника, его номера в федеральном перечне и учебных пособий для учащихся, а также содержать полные выходные данные литературы;

- дополнительная литература для учителя и учащихся;

- перечень ЦОРов и ЭОРов;

- перечень обучающих справочно-информационных, контролирующих и прочих компьютерных программ, используемых в образовательном процессе;

Приложения к программе

(на класс)

- основные понятия курса;

- темы проектов;

- темы творческих работ;

- примеры работ и т.п.;

- методические рекомендации и др.

Рассмотрение и утверждение Рабочей программы.

1.Разработка и утверждение Рабочей программы по учебному предмету (курсу) относится к компетенции ОО и реализуется ей самостоятельно.

2.Рабочая программа учебного предмета, курса принимается на заседании педагогического совета, утверждается руководителем ОО в срок до 1 сентября текущего года.

3. Руководитель ОО вправе провести экспертизу Рабочих программ непосредственно в ОО или с привлечением внешних экспертов на соответствие требованиям федерального государственного образовательного стандарта, примерной программе учебного предмета, утвержденной Министерством образования и науки РФ (авторской программе, прошедшей экспертизу и апробацию); федеральному перечню учебников; положению о разработке Рабочих программ ОО.

4. При несоответствии Рабочей программы установленным требованиям, директор ОО накладывает резолюцию о необходимости доработки с указанием конкретного срока.

Решение о внесении изменений в Рабочие программы рассматривается и принимается на педагогическом совете ОО, утверждается директором ОО.

5. Утвержденные Рабочие программы являются составной частью основной образовательной программы ОО, входят в обязательную нормативную локальную документацию ОО, публикуются на официальном сайте ОО.

6. Администрация ОО осуществляет контроль реализации Рабочих программ в соответствии с планом внутришкольного контроля.

7. ОО несет ответственность в соответствии с действующим законодательством в образовании за реализацию не в полном объеме образовательных программ в соответствии с учебным планом и календарным учебным графиком.

Делопроизводство

1.Администрация ОО осуществляет систематический контроль за выполнением Рабочих программ, их практической части, соответствием записей в классном журнале содержанию Рабочих программ по итогам каждого учебного периода (четверти, года).

2. В случае невыполнения Рабочей программы, по итогам проверки, учитель фиксирует необходимую информацию в листе корректировки в конце каждого полугодия.

3. Итоги проверки Рабочих программ подводятся на административном совещании.

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа



Рассмотрено на заседании ШМО учителей ______________________

________________ Ф.И.О.

№ протокола ______

«___»____________ 2014г.


Согласовано

Заместитель директора по ЗУВР

________________ Ф.И.О.

«___» ________________ 2014г.


УТВЕРЖДАЮ

Директор ОУ

________________ Ф.И.О.

«___»______________ 2014г.





РАБОЧАЯ ПРОГРАММА



Предмет

Учебный год

Класс

Количество часов в год

Количество часов в неделю

Учитель: ФИО _______________________________________________________________________________

Рабочая программа учебного предмета (модуля) - это совокупность учебно-методической документации, которая самостоятельно разрабатывается педагогом\ (педагогами) ОУ на основе рабочего учебного плана и примерных программ учебных курсов, предметов, дисциплин (модулей), рекомендованных Министерством образования и науки Российской Федерации, авторских программ с учетом целей и задач основной образовательной программы начального общего образования школы и отражающая пути реализации содержания учебного предмета.

Рабочая программа по предмету родной язык (тувинский язык) был составлен группой учителей начальных классов с.Эрзин. Составление программы требует значительных затрат времени: необходима коллективно-распределенная форма работы по составлению программ. Примерная программа по родному языку.

2-ги класска тыва дылдын программазы

Тайылбыр бижик

2-ги класстын тыва дыл программазын Тыва Республиканын ниити ооредилгезинин эге школага 1-4 класстарга тыва дыл талазы-биле куруне стандарттарынга дууштур Александра Касхоевна Ойдан-оол, Эртине Деспижектовна Ондар, Наталья Чоодуевна Дамбаныы-биле тургускан. Ук программа Тыва Республиканын ооредилге, эртем болгаш аныяктар политиказынын яамызынын ООредилге-методиктиг човулелинин чопшээрели-биле 2008 чылда чырыкче парлаттынып ундуртунген.

Ооредиглиг план Э.Д. Ондарнын «Методиктиг сумелеринин» (дорт чылдыг эге школанын 2-ги клазынын «Тыва дыл» ному-биле ажылдаар башкыларга дузаламчы.Кызыл - 1988ч) дузазы-биле ажыглаттынмышаан, уругларнын шингээдип алган билиглерин, мергежилдерин, чанчылдарын тыва дыл программазынын негелделеринге дууштур эге класс башкыларынга А.А. Алдын-оолдун «Диктантылар болгаш эдертиглер чыындызы» - биле хынаарын сумелеп турар. Тыва Республиканын ниити ооредилгезинин национал девискээр кезээ 2-ги класс оореникчилеринин ниити сайзыралынче, оларнын билиинин практиктиг болурунче угланмышаан, программаны тургузуарда эртемниинин, дес-дараалашкаанын, коргузуглуунун болгаш коммуникативтиг принциптерге даянып база уругларнын назы-харын барымдаалап тургаш тургускан.

2-ги класска И.Ч. Эргил-оолдун, Л.Д. Аракчаанын, В.Ш. Монгуштун «Тыва дыл» номун Тыва Республиканын ниити болгаш профессионал ооредилге яамызы бадылап, 2004 чылда парладып ундурген.

Ниитизи-биле программа ёзугаар 2-ги класска тыва дыл неделяда 3 шак, чылда 102 шак кылдыр бердинген.

  1. ги улдун - 27 шак

  2. ги улдун - 21 шак

  3. 3-ку улдун - 30 шак

  4. 4-ку улдун - 24 шак

Программада негелделер дараазында болуктерден тургустунган :

- бижикке ооредиринин уезинде алган билиглерин, мергежилдерин болгаш чанчылдарын системажыдып катаптаары (4 шак);

- чугаа (2 шак)

- уннер болгаш ужуктер, слог (23 шак);

- сос (22 шак);

- домак (24 шак);

- созуглел болгаш харылзаалыг чугаа (17 шак);

- чыл дургузунда ооренгенин катаптаары (10шак).

1-4 класстарга торээн дыл устуку класстарга ооренир тыва дыл болгаш литература эртемнеринин белеткел чадазы бобушаан, колдуунда-ла практиктиг сорулгаларны чедип алырынче угланган.

2-ги класска тыва дылды ооредириринин кол сорулгалары:

  1. Уругларны медерелдии-биле шын номчуур, бижиир болгаш шын чугааланыр кылдыр ооредир;

  2. Оларга торээн дыл литература талазы-биле эге билиглерни бээр;

  3. Уругларны ном ажыглаарынга чанчыктырар болгаш оларнын дылга сонуургалын, номчулгаже болгаш билиглерже чуткулун хайныктырар;

  4. Номчулга болгаш бижилге-биле холбаштыр бойдусту, ниитилел амыдыралын хайгаараарынга ундезилээш, оореникчилерни материалистиг узел-бодал-биле чепсеглээр;

  5. Уругларны мораль болгаш этика талазы-биле кижизидер;

  6. ООренип турар чуулдерни сайгарып, болуктеп деннеп, туннеп билиринге, оларнын иштинден кол богаш чугула чуулдерни тып, тайылбырлаарынга оореникчилерни чанчыктырар.

Оореникчилернин билиглеринге, мергежилдеринге болгаш чанчылдарынга кол негелделер.

Оореникчилер 2-ги классты дооскаш, дараазында билиглерни алган турар:

Тыва алфавиттин ужуктери, ажык болгаш ажык эвес уннернин демдектери, кыска, узун, ок-биле адаар уннер, куштуг дулей болгаш кошкак дулей ажык эвес уннер, ыыткыр кошкак ажык эвес уннер; состу кожуреринин дурумнери; чувелерни, оларнын шынарын, кылдыныын коргузер сотерни бот-боттарындан ылгап билири; домак-биле созуглелди, созуглелдин хевирлерин ылгап билири.

Оореникчилернин чедип алган турар мергежилдери:

- состерни, домактарны болгаш созуглелдерни артык ужуктер киирбейн, херек ужуктерни кагбайн, хажыдыышкын чокка арыг, чараш болгаш шын бижиир;

- состерни слогтарга чарар, слогтар ёзугаар кожурер;

- кижилернин аттарын, хоорайлар, суурлар, кудумчулар, хемнер болгаш черлер аттарын, дириг амытаннарнын шола аттарын улуг ужук-биле бижиир;

- ок-биле адаар ажык уннерлиг состерни кадыг демдек-биле бижиир;

- саннар, шеттер дээн чергелиг состерге ийи ужукту дакпырлап бижиир;

- фонетиктиг сайгарылганы кууседип билир;

-ла; -ле; -на; -не; - даа деп артынчыларны дефистеп бижиир;

- соске шын айтырыг салгаш, оон дузазы-биле чувени илередир, чувенин демдээн илередир, чувенин кылдыныын илередир состерни тодарадыр;

- домакка состерни шын харылзаштырар, кол сос болгаш соглекчини тодарадыр;

- домак эгезинге улуг ужукту хереглээр, соолунге улуг сек, айтырыг, кыйгырыг демдектерин салыр;

- айтырыг ёзугаар 40-70 хире состуг созуглелдин эдертиин бижиир, бердинген темага 5-6 состуг домактарны тургузар болгаш бижиир.

2-ги класска тыва дыл программазын шингээткенинин туннелинде

Оореникчилернин личностуг хевирлеттинген турары:

- Торээн дылывыс харылзажырынын база мээ-медереливистин шынарын коргузеринин кол чепсээ;

- Торээн дыл национал культуравыстын кол болуушкуну;

- Сагыш-сеткилди, бодалдарны илередиринге дылдын бай-байлаан, уран-чечен аргаларын чоптуг ажыглап билири;

- Торээн дылын улаштыр оорениринге сонуургалын оттурары;

- Аас болгаш бижимел чугаага дылдын уран-чечен аргаларын чедимчелиг ажыглап билири.

Оореникчилернин билиинин хевирлеттинери:

- Торээн дылын сайзырадырынга, ону кдагалап арттырарынга оореникчинин бот киржилгези;

- Аас чугаага дылдын уран-чечен аргаларын эстетиктиг талазынче угландырары.

Оореникчилернин предметтиг хевирлеттинген турары:

- Чаа материалды ханы билип алырынче угланган ажылдарны: номчулга, бижилге, уругларнын янзы-буру бот-ажылдары, чугаа сайзырадылгазы;

- Уннер болгаш ужуктерни ылгап билири;

- Ажык болгаш ажык эвес уннерни ылгап билири;

- Состерни слогтарга чарары;

- Состу шын кожуруп билири;

- Алфавитте ужуктернин туружун болгаш оон ужур-дузазын билири;

- Медээ, айтырыг, кыйгырыг домактарын ылгап болгаш чогаадып билири;

- Домактын чугула кежигуннерин тып болгаш шыйып билири.

- Кым? чуу? кымнар? чулер? кандыг? чулуг? канчап тур? деп айтырыгларны ылгап билири.

- Сюжеттиг чуруктар-биле чугаа сайзырадырынын ажылдарын чорудары.

- Домак болгаш харылзаалыг чугааны ылгап билири.

- 40-70 хире состуг эдертигни бижиири.

Оореникчилернин билиинин хевирлеттинери:

- Торээн дылынын бугу уннерин болгаш ужуктерин, олранын кол ылгалын билир.

- Состерде уннерни ылгап, оларнын туружун тодарадып билир.

- Ажык, ажык эвес уннерни болгаш ужуктерни, кыска, узун, ок-биле адаар ажык уннерни болгаш ужуктерни бот-боттарындан ылгап шыдаар.

-Домактарнын болгаш состернин анализ-синтезтиг сайгарылгазын кылып, домактардан состерни ылгап тывар.

- Состерни слогтарга чарып болгаш слог аайы-биле кожуруп билир.

- Алфавиттин ужуктерин, оларнын туружун билир.

- Домактарнын чугула кежигуннерин тып болгаш шыйып билир.

- Бижимел болгаш парламал шрифт-биле бижиттинген состерни, домактарны иштинде слогтап адап тура, шын дужуруп бижиир.

- Домак эгезинге улуг ужукту бижиир, соолунге улуг секти, кыйгырыг, айтырыг демдектерин херек таварылгаларда салып билир.

- Хуу чуве аттарынга улуг ужук бижиир.

- Торел состерни болуктеп, тып билир болгаш дазылын ангылап билир.

- Кым? чуу? кымнар? чулер? кандыг? чулуг? канчап тур? деп айтырыгларны ылгап билир.

- Харылзаалыг чугаа тургузуп билир.

- 40-70 состен тургустунган эдертигни бижип билир.

Оореникчилернин метапредметтиг хевирлеттинген турары:

  1. Регулятивтиг

Чогуур деннелге хевирлеттинген турар ужурлуг чуулдери:

- ооренип турар эртеминин тема, болук аайы-биле кол сорулгаларын, утказын угаап билири;

- башкынын удуртулгазы-биле бердинген даалгаларны кууседип ооренири;

бот хыналданы, удур-дедир хыналданы болгаш орфографтыг, пунктуациялыг частырыгларны тып билирин боттандырар.

Оореникчилернин билиинин хевирлеттинген турары:

- ооренген темазынга алган билиглерин туннеп болгаш унелеп билирин боттандырары;

- тыва дылдын негелделери-биле ооренип алган дурумнерин ажыглап билири.

  1. Билип алыышкын (Познавательные)

Чогуур деннелге хевирлеттинген турар ужурлуг чуулдери:

- ооредилге даалгаларын кууседип турар уеде херек ужурлуг медээлерни, материалдарны немелде номнар, статьялар болгаш энциклопедиялардан тып билири;

- бодунун назы-харынга дууштур янзы-буру словарьларга, справочниктерге даянып билири;

- дылдын негелделерин кууседирде янзы-буру схемаларны, модельдерни, символ демдектерни ажыглап билири;

- белен таблицаларны, схемаларны, созуглелдерни немээри;

- дылдын адырлары: ун, ужук, сос тургузуу, чугаа кезээ, домак кежигуну, бодуун домак дугайында алган билиглерин деннеп, болуктеп, тып, ажыглап билири;

- алган билиглерин план болгаш таблица дузазы-биле системажыдып, болуктеп, туннеп билири;

- состе орфограммаларны янзы-буру аргалар-биле хынап билири;

- номчаан созуглелдеринин кол утказын ылгап ундурери;

- бодунун чугаазын тода болгаш билдингир кылдыр дыннакчыга дамчыдып билири;

Оореникчилернин билиинин хевирлеттинген турары болгаш ооренип алыр аргалары:

- библиотека болгаш Интернет дузазы-биле херек билиглерни тып, ажыглап билири;

- аас болгаш бижимел чугааны шын болгаш мелдерелдии-биле тургузуп билири;

- болуушкуннарны логиктиг (бодамчалыг) сайгарылгага даянып дамчыдып билири;

- алган медээлерни сайгарып, критикалап билири.

  1. Коммуникативтиг

Чогуур деннелге хевирлеттинген турар ужурлуг чуулдери:

- аас чугаага диалогту ажыглап билири;

- ангы-ангы бодалдарны ооренип, сайгарып билири болгаш чангыс аай туннелге келиринге ооредири;

- бот туружун болгаш бодалын быжыглап билири;

- билдинмес чуулдерге айтырыгларны салып билири;

- коммуникативтиг сорулгаларны шиитпирлээринге дылдын аргаларын чедимчелиг ажыглаары.

Оореникчилернин билиинин хевирлеттинген турары болгаш ооренип алыр аргалары:

- коммуникативтиг сорулгаларны, медээни, билигни дыннакчыга тода, дорт, дес-дараалашкаа-биле чедирери;

- удур-дедир хыналда уезинде бот-боттарынга дузаны уезинде чедирип билири болгаш коммуникативтиг сорулгаларны шиитпирлээринге дылдын аргаларын чедимчелиг ажыглаары.

Материал-техниктиг хандырылга.

  • Демонстранстылыг болгаш и улелгелиг дидактиг материал;

  • ооредилге хамаарышкан немелде методиктиг литературалар

  • ЦОРлар болгаш ЭОРлар данзызы.

  • Компьютерлер программазы

Литературалар:

  1. Тыва дыл. 1-4 класстар. Ооредилге программазы. Кызыл, 2009

  2. И.Ч. Эргил-оол, Н.Ч. Дамба, Н.М. Ондар. Тыва дыл. 2 класс. Ниити ооредилге черлеринге оредилге ному. НШХИ, 2012.

  3. Н.Ч. Дамба, С.А. Монгуш. Тыва дыл. 2 класс. Ажылчын кыдырааш. Кызыл, 2012.

  4. Методиктиг сумелер.

2-ги класска тыва дылдын календарь-тематиктиг планы

1-ги улдун (27 шак)

Эрттирер хуну

шагы

Программанын адыры

Кичээлдин темазы

кичээлдин хевири

сорулгазы

грамматиктиг хевирлер

оореникчинин билиинин деннелинге негелделер

хыналданын

хевирлери

план

факт

1

Катаптаашкын (4ш)

Домак. Ун, ужук.

катаптаашкын

Аас болгаш бижимел чугаа. Аас чугааны дыннап билири. Бижикке домакты шын бижип билири.

1-ги класска алган билиглерин катаптаар

Билири: домак дугайында болгаш оон хевирлерин ылгап билири; аас чугаадан домакты ылгаары; бижикке шын илередири.

Кылып билири: Айтырыгларда кирип турар состерни ажыглап тургаш, домактарны шын тургузары; состерни слогтарга чарары; домактарны шын бижииринин дурумнери; медээ,

1

Домак болгаш сос. Домак схемазы.

катаптаашкын

Домак болгаш оон хевирлеринин дуг-да билиглерни хевирлээр, чугаадан домакты ылгаары, бижикке шын илередиринге ооредир. Домакта состерни шын ангылап билири.

Медээ, айтырыг, кыйгырыг домактарын ылгаары.

1

Домактарны шын тургузары. Медээ, айтырыг, кыйгырыг домактары.

Домакты, оон схемазын шын тургузуары, хевирин тодарадыры, состерни слогтарга чарары. Домак состерден тургустунарын

Домак иштинде состернин аразында харылзаазы,

катаптаа

шкын

билиндирери.

бижик

демдектерин хереглээри.

айтырыг, кыйгырыг

домактарын шын тодарадыры

1

Киирилде хыналда ажыл. Диктант.

ниити билиглер хыналдазы

Домак дугайында билиглерин хынаары

Ооренип эрткен дурумнерин билирин хынаары

2

Уннер болгаш ужуктер (9ш)

Ажык, ажык эвес уннер болгаш ужуктер.

чаа материалдар-биле таныштырылга

Ажык болгаш ажык эвес уннернин, ужуктерни ылгап, ажык уннернин ужуктерин сактып алыры, оларны шын адап, ажык эвес ужуктерден тода ылгап ооредир, ун анализин кылып билирин, состернин шын адалгазын хайгаараарын сайзырадыр

Уннер, ужуктерни ылгап билири; ажык, ажык эвес уннерни ылгап билири.

Билири: Ажык болгаш ажык эвес уннерни ылгап билири, состерни утказын ылгаарынга уннернин ролю; Ажык уннерни адалгазынын аайы-биле ылгап билири; ок-биле адаар ажык уннерлиг состерни шын бижиири.

Кылып билири: ун-ужук анализин кылпы билири, уннерни, ужуктерни ылгап билири; кыска болгаш узун ажык уннерни состерге шын бижиири; ок-биле адаар ажык уннерни шын номчуп, ажык ужуктер соонга кадыг демдек кирип турар 9 состу сактып бижип билири.

2

Кыска болгаш узадыр адаар ажык уннер болгаш ужуктер

Кыска болгаш узадыр адаар ажык уннер болгаш ужуктер

чаа тема ооренир

Узун, кыска ажык уннерни бижикке болгаш аас-биле чугаага ылгап ооредир, узун ажык ун соске чангыс слог илредиринге практиктиг таныжылга, чугаа сайзырадылгазын чорудар

кыска, узун адаар ажык уннерни ылгап билири

1

Ок-биле адаар ажык уннуг состерге кадыг демдек (ъ)

чаа тема ооренир

Ъ кирген ок-биле адаар ажык унерлиг состерни кыска болгаш узун ажык уннерден ылгап, шын номчуурунга ооредир. АЪТ, КАЪТ, ОЪТ, ЭЪТ состерни айтырыглар дузазы-биле оскертип тургаш, шын бижилгезин сагындырар. Эки чаннарга кижизидер.

ок-биле адаар ажык уннернин соонга кадыг демдекти бижиир болгаш биживес таварылгаларын ооредир

1

Ок-биле адаар ажык уннуг состерге кадыг демдек (ъ)

Катаптаашкын

катаптаашкын

Ъ кирген ок-биле адаар ажык уннерлиг состерни, оларнын лексиктиг утказын барымдаалап сактып алганын, шын бижилгезин быжыглаар; аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр ажылды уламчылаар; эки мозу-шынарга кижизидер.

бот-ажыл аргазы (методу)

2

Хыналда

ниити билиглер хынаар

алган билиглерин хынаар.

дыннап бижип билири

Билири: ооренген дурумнерин практика кырынга ажыглап билири.

Кылып билири: бодунун ажылын хынааш, унелеп билири

диктант. Частырыглар-биле ажыл

1

Ыыткыр болгаш дулей ажык эвес уннер (5ш)

Ажык эвес уннер болгаш ужуктер

чаа тема ооренир

Ажык эвес уннун ужуктерин ажык уннун ужуунден ылгап билиринге ооредир, ажык эвес уннер ыыткыр болгаш дулей болурун билиндирер; кичээнгейин сайзырадыр, торээн черинге ынак болурунга кижизидер

ыыткыр болгаш дулей ажык эвес уннерни ылгап билири

Билири: Ыыткыр болгаш дулей ажык эвес уннерни ылгап билири.

Кылып билири; сос эгезинге эжеш ажык эвес уннерни шын бижиири

2

Ыыткыр болгаш дулей ажык эвес уннер

чаа тема ооренир

Ыыткыр болгаш дулей ажык эвес унерни бот-боттарындан ылгап, шын адап ооредир, сос иштинге адап турда шын тодарадып билири, длы-домаан сайзырадыр, тыва оюннарга сонуургалын бедидер.

ыыткыр болгаш дулей ажык эвес уннерни ылгап билири

2

Хыналда ажыл. Диктант.

ниити билглер хынаар

Ооренген дурумнерин шингээдип алганын хынаар

дыннап бижип билири

Билири: ооренген дурумнерин практика кырынга ажыглап билири.

Кылып билири: бодунун ажылын хынааш, унелеп билири

2

Эгезинде т-д деп уннер кирген состер (3ш)

Эгезинде т-д деп уннер кирген состер

чаа тема ооренир

Дулей болгаш ыыткыр т-д деп ужуктер сос эгезинге киргенде шын адап ооредир, уннернин адаар аянын оореникчилерге билиндирер. Эгезинде т-д кирген состерни шын адап, дыннап, бижип билиринге быжыглаашкын чорудар.

Сос эгезинге т-д деп ужуктерни шын бижиири

Билири:

сос эгезинге т-д, п-б, к-х шын номчуп, ылгап билири; состерден домактар тургузуп билири; чурукта чувелер аттарын шын адаары; номда созуглелди, домактарны номчууру.

Кылып билири:

т-д, п-б, к-х кирген состернин адалгазын болгаш бижилгезин деннеп билири; чанчылчаан т деп ужук-биле бижиир состерге даянып олардан укталган состерни тургузуп билири, хой сектер орнунга тааржыр ужукту ажыглаанын тайылбырлдап билири; к-х деп эжеш эвес ажык ужуктерни соске ылгап билири

1

Т-биле эгелеп бижиир тыва, туран, Тес, туман, тайга, тургузуг, турар, тура (кузел) деп состер

чаа тема ооренир

чанчыл ёзугаар эгезинде т деп ужук бижиир состер болгаш олардан укталган состер-биле таныштырар.

чанчылчаан т деп ужук-биле эгелеп бижиир состерни бижиир таварылгалар

1

Эгезинде п-б деп уннер кирген состер (2ш)

Эгезинде п-б деп ужуктерлиг состер

чаа тема ооренир

Дулей болгаш ыыткыр п-б деп ужуктер сос эгезинге киргенде шын адап, уннернин адаар аянын оореникчилерге билиндирер. Эгезинде п-б кирген состерни шын адап, дыннап, бижип билирин быжыглаар

сос эгезинге п-б бижиир состерни шын бижиири, адаары, номчууру

1

Катаптаашкын. Эгезинде т-д, п-б кирген состер

катаптаашкын

Эгезинде т-д, п-б кирген состернин шын бижилгезинге, номчуурунга быжыглаашкын.

бот-ажыл

2

Эгезинде к-х деп уннер кирген состер

Эгезинде к-х деп уннер кирген состер

чаа тема ооренир

к-х деп уннер состер эгезинге турда ылгап билири, оларны шын адап, бижикке шын хереглээри.

сос эгезинге к-х деп ужуктерни хереглээри

2

Хыналда диктант, частырыглар-биле ажыл

ниити билиглер хыналдазы

Эгезинде т-д, п-б, к-х деп уннер кирген состернин бижилгезин адалгазын шингээдип алганы билиглерин хынаар.

дыннап бижип билири

Билири: ооренген дурумнерин практика кырынга ажыглап билири.

Кылып билири: бодунун ажылын хынааш, унелеп билири

1

Катаптаашкын. Эгезинде т-д, п-б, к-х деп уннер кирген состер

катаптаашкын

Ажык болгаш ажык эвес уннер дугайында алган билиглерин катаптаары, ооренген дурумнерин практикага ажыглап билиринге быжыглаашкын.

бот-ажыл

27 ш




2-ги улдун. 21 шак.

2

ф,ц,щ деп ужуктер

ф,ц,щ деп ужуктер

чаа тема

орус дылдан улегерлеп алган состерни шын адап, бижип, номчуп, ооредир; словарь курлавырын байыдар; арыг-силиг болурунга кижизидер.

орус дылдан улегерлеп алган состерни

Билири:

Аас-биле домактар чогаадып билири; уннер болгаш ужуктерни ылгап билири.

Билип алыры:

Орус дылдан улегерлеп алган состерни шын адап, номчуп бижип билири, сактып алганы

1

Я деп ужуктуг состер

Я деп ужуктуг состер

чаа тема

Я деп ужук кирген состерни шын адап, бижип ооредир, словарь курлавырын байыдар, кичээнгейлиг болурунга кижизидер

Я деп ужук кирген состерни шын бижиир, номчууру

Билири:

Уннер болгаш ужуктерни ылгап билири.

Билип алыры:

Я деп ужук кирген состерни шын адап, ночуп, бижип юилири

2

Е, э (е) деп ужуктуг состер

Е, э (е) деп ужуктуг состер.

чаа тема

Е, э (е) деп ужук кирген состерни шын адап, дурумун сагып бижип ооредир, аас болгаш бижимел домактар чогаадыр чанчылдарын сайзырадыр

Сос эгезинге болгаш ортузунга е, э (е) деп ужуктерлиг состерни шын адап, номчуп, бижип оорредир

Билири:

Кыска болгаш узун ажык уннерни адап, номчуп, бижип билири.

Кылып билири: сос эгезинге болгаш ортузунга е, э деп ужуктерни шын хереглээри

1

Ё деп ужуктуг состер

Ё деп ужуктуг состер

чаа тема

Ё деп ужук кирген состерни шын адап, дурумун сагып бижип ооредир, аас болгаш бижимел домактар чогаадыр чанчылдарын сайзырадыр

Сос эгезинге болгаш ортузунга Ё деп ужуктерлиг состерни шын адап, номчуп, бижип оорредир

Билири:

чурукка чугаа тургузуп билир, адаан состерде ё деп ужуктун бар чогун тодарадып билири.

Ё деп ужук сос эгезинге ийи ун илередир

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл. Катаптаашкын. Ф,ц, щ, я, е (э), ё кирген состерни шын бижиири

катаптаашкын

Ф,ц,щ, ё, я хереглээр состерни шын номчуур, бижиир, адаар дугайында билиглерин быжыглаар,

я,е,ё деп ужуктер кирген состерни шын дыннап бижип билири

Билири:

ооренген дурумнерин практикага ажыглап билири, бодунун ажылын хынааш, унелеп билири.

1

Ю деп ужуктуг состер

Ю деп ужуктуг состер

чаа тема

Ю деп ужук кирген состерни шын адап, дурумун сагып бижип ооредир, аас болгаш бижимел домактар чогаадыр чанчылдарын сайзырадыр

Сос эгезинге болгаш ортузунга Ю деп ужуктерлиг состерни шын адап, номчуп, бижип ооредир

Билири:

состерден домактар тургузуп билир, состе ю деп ужуктун бар чогун тодарадып билири.

Ю деп ужуктун соске ийи ун илередир таварылгалары

1

Чымчак демдектиг (ь) состер.

Чымчак демдектиг (ь) состер.

чаа тема

Чымчак демдектиг состерни шын дыннап, бижип билиринге ооредир, орус дылдан улегерлеп алган состер дугайындар билиглерин делгемчидер

ь кирген состерни сактып бижип билири

Билири: ун-ужук анализин кууседип билири, ажык эвес уннерни шын дыннап, деннеп билири

Кылып билири: орус дылдан улегерлеп алган чымчак демдек (ь) хереглээр состерни шын адап, номчуп, бижип билири

1

Катаптаашкын. Е, ё, я, ю, ь кирген состер.

катаптаашкын

Е, ё, я, ю, ь хереглээр состерни шын номчуур, бижиир, адаар дугайында билиглерин быжыглаар,

Билири: ун-ужук анализин кууседип билири, ажык эвес уннерни шын дыннап, деннеп билири

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл

бот-ажыл

Ооренген билиглерин хынаар

я,е,ё,ю деп ужуктер кирген состерни шын дыннап бижип билири

Билири:

ооренген дурумнерин практикага ажыглап билири, бодунун ажылын хынааш, унелеп билири.

2

Слогтар

Слогтар. Состерни слогтарга чарары.

чаа тема

Состе каш ажык ун барыл ынча слог бар деп дурум-биле таныштырары, ону практика кырынга

2

ЧС Чурук-биле ажыл. Чогаадыг «Кыш»

бот-ажыл

Бодалдарын бижимел болгаш аас-биле шын дамчыдып билиринге ооредир, чугаа сайзырадылгазын чорудар, кичээнгейин сайзырадыр

Билири:

Состерни слогтарга чарып, домактарны шын тургузуп, оларны бижимел дамчыдып билири.

2

Состу кожурери

Состу кожурери

чаа тема

Чогаадыгга кылган частырыгларын сайгарары, оларны дурумнерге даянып эдери, состу слогтар аайы-биле кожурер деп дурум-биле таныштырар, кожуреринин янзы-буру аргаларын таныштырар, ооредир

состу слог аайы-биле кожуреринин дурумнерин практикага ажыглап билири

Билири:

Состерни слогтарга чарып билири, слогтардан состер тургузуп билири.

Кылып билири:

состерни кожуреринин аргаларын ажыглап билири

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл. Катаптаашкын.

бот-ажыл

Ооренген билиглерин хынаар.

ооренип эрткен билиглерин быжыглаар

Ооренген билиглерин практига ажыглап билири, дыннаанын бижип билири; бодунун болгаш эжинин ажылын унелеп билири

21ш


3-ку улдун. 27 шак.

2

Алфавит

Алфавит

чаа тема

Алфавит-биле практиктиг таныжылга, алфавитте ужуктерни шын адаары, оон ужур-дузазы-биле таныштырары

Билири: Ун болгаш ужукту ылгап билири

Кылып билири: алфавитте ужуктернин шын туружун, шын адаарын билири

1

Сос.

Состун лексиктиг утказы (ниити билиг)

чаа тема

Домак состерден тургустунар, состер чуну илередип чоруурун таныштырар.

Домак. Сос.

Билири: долгандыр турар чувелерни адап билири.

Билип алыры: Состер чувелерни, оларнын демдээн, кылдыныын илередир

2

Кым? Чуу? деп айтьырыгларга харыылаар состер.

Кым? Чуу? деп айтьырыгларга харыылаар состер. Чуве ады.

чаа тема

Чувелерни болгаш оларнын аттарын илередир состер-биле таныштырар. Кым? Чуу? деп айтырыгларны чувелер аттары илередир состерге шын салып билирин ооредири.

Кым? Чуу? деп айтырыгларга харыылаар состер

Билири: долгандыр турар чувелерни адап билири.

Кым? Чуу? деп айтырыгларнын утказын билири.

1

Состерни болуктээри болгаш состерге айтырыгларны шын салыры

чаа тема

Состерни лексиктиг утказынын аайы-биле болуктээри, айтырыгларны шын салып билирин чедип алыры

Билири: кым? чуу? деп айтырыгларга харыылаар состерни чогаадып билири;

Билип алыры: утка талазы-биле состерни болуктээрин билиндирери.

1

Кым? Чуу? деп айтырыгларга харыылаар состернин саннарга оскерлири

чаа тема

Чангыстын болгаш хойнун санында турар состернин онзагай байдалдары-биле практика кырынга таныжары

Чуве аттарынын саннарга оскерлири

Билири: Кым? Чуу? деп айтырыгларга харыылаар состерни ылгап билири;

Билип алыры: чангыстын санында состерни хойнун санынче оскертири

2

Кым? Чуу?Кымнар? Чуолер? деп айтырыгларга харыылаар состерни домак иштинде тывары

чаа тема

Домак иштинден чувелерни коргузер состерни шын тып ооредир

Домакта чувелерни коргузуп турар состер, чуве аттарын тывары

Билири: ооренген билиглерин практика кырынга ажыглап билири;

Билип алыры: домак иштинден чувелерни коргузер состерни тып билир.

1

ЧС. Эдертиг «Арыгга»

Номчаан, дыннаан чуулун аас болгаш бижимел аргалар-биле дамчыдып билири.

Ооренген дурумнерин практика кырынга ажыглап билири, номчаан чуулунун утказын дамчыдып билири

Билип алыры: эдертигни план езугаар бижип билири.

1

Частырыглар-биле ажыл.


2

Кандыг? деп айтьырыгга харыылаар состер

Кандыг? деп айтырыгга харыылаар состер. Демдек ады.

чаа тема

Чувелернин ылгавыр демдээн коргузер состер, демдек аттары-биле таныштырар, оларнын ужур-утказын билиндирер.

Кандыг? деп айтырыгга харыылаар состер.

Билири: чугаанын утказын дамчыдып билири, чувелернин ылгавыр демдектерин чугаалап билири;

Билип алыры: чувелернин, шынарын, демдээн, хемчээлин коргузер состерни ылгап билири

2

Кандыг? деп айтьырыгга харыылаттынар удурланышкак уткалыг состер

чаа тема

Кандыг? деп айтырыгга харыылаар удурланышкак уткалыг состерни таныштырар

Удурланышкак уткалыг состер

Чувелернин ылгавыр демдээн чугаага ажыглап билири;

Удурланышкак уткалыг состерни билип алыры.

1

Кандыг? деп айтьырыгга харыылаттынар состерни домак иштинден тывары

чаа тема

Кандыг? деп айтырыгга харыылаар состерни домак иштинден шын тып билир, домакка оларны дыйлагар шыйыг-биле шыярын ооредир.

Домак

Чувелернин ылгавыр демдээн коргускен состерни оске состерден ылгап билир, чугаага шын ажыглаары;

кандыг? деп айтырыгга харыылаар состернин хамааржып чоруур состерни тып билир

1

ЧС. Дириг амытанны тодараткан элементилерни ажыглап чогаадыг бижиири.

катаптаашкын

Демдек аттарын бижимел болгаш аас чугаага ажыглап билир

шын бижилгенин дурумнерин ажыглап билири

Чогаадып алган домактарынын аразында харылзаазын болгаш домактарда состернин харылзаазын шын тургузуп бижиири;

Ооренген дурумнерин бижимел чугаазынга ажыглап билири.

1

Катаптаашкын. Кандыг? деп айтьырыгга харыылаар состер

катаптаашкын

Демдек адынын дугайында алган билиглерин быжыглаар

демдек ады.

Демдек аттары чуну илерендирин, домак иштинден тып билири, чувелернин ылгавыр демдээн коргузерде чугаага ажыглаары.

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл.

Дыннаанын бижимел чугаага шын дамчыдып билирин хынаар

2

Канчап тур? деп айтырыгга харыылаар состер

Канчап тур? деп айтырыгга харыылаттынар состер. Кылыг созу.

чаа тема

Канчап тур айтырыгга харыылаар состер чувелернин кылдыныын коргузерин билиндирер

кылыг созу

Билири: сюжеттиг чурукка чугаа тургузуп билир;

Билип алыры: чувелернин кылдыныын коргузер состернин ужур-утказын билири

2

Канчап тур? деп айтырыгга харыылаттынар состерни домак иштинден тывары.

чаа тема

Канчап тур? деп айтырыгга харыылаар состерни домак иштинден шын тып ооредир

кылыг созу

Билири: канчап тур? деп айтырыгга харыылаар состерни домак иштинден тып ооренир, чувелернин кылдыныын коргузер дээрзин угаап билири

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл


2

Ат болгаш фамилияларга улуг ужук.

Ат болгаш фамилияларга улуг ужук.

чаа тема

Кижилернин ат, фамилиязын улуг ужук-биле бижиирин ооредир, бижимел чугаага шын бижииринге чанчыктырар

Хуу аттар

Билири: Кижилернин ат, фамилиязынылгап, оларны улуг ужук-биле бижиирин билири, бижимел чугаага шын бижииринге чанчылдар

2

Катаптаашкын. Кылыг созу. Ат болгаш фамилияларга улуг ужук


30ш


4-ку улдун. 24 шак.

2

Азырал амытаннарнын шола аттарынга улуг ужук.

Азырал амытаннарнын шола аттарынга улуг ужук.

чаа тема

Азырал амытаннарнын шола аттарын улуг ужук-биле бижиирин ооредир, бижимел чугаага шын бижииринге чанчыктырар

хуу чуве аттары

Билип алыры: Азырал амытаннарнын шола аттарын улуг ужук-биле бижиирин ооредир, бижимел чугаага шын бижииринге чанчыктырар

1

Хыналда диктант


1

Катаптаашкын. Частырыглар-биле ажыл.


1

Чурттар, хоорайлар, суурлар, кудумчулар, хемнер аттарынга улуг ужук.

Чурттар, хоорайлар, суурлар, кудумчулар, хемнер аттарынга улуг ужук.

чаа тема

Чурттар, хоорайлар, суурлар, кудумчулар, хемнер аттарын улуг ужук-биле бижиирин ооредир, бижимел чугаага шын бижииринге чанчыктырар

хуу чуве аттары

Чурттар, хоорайлар, суурлар, кудумчулар, хемнер аттарын улуг ужук-биле бижиирин билири,

оореген билиглерин практикага шын ажыглап билири.

2

Торел состер.

Торел состер.

чаа тема

Торел состер деп чул дээрзин таныштырар

торел состер

Билири: торел состер ниити кезектиг болурун билири, торел состерни тодарадып, тып билири.

1

-ла; -ле; -на; -не деп состерни шын бижиири

чаа тема

-ла; -ле; -на; -не деп артынчы состерни шын бижииринге ооредир, практикага шын ажыглап билирин чедип алыр

артынчылар

Билири: -ла; -ле; -на; -не деп состерни шын бижиири, артынчы состерни домак иштинден тып билири; чугаага шын ажыглаар

1

-даа деп состу шын бижиири

чаа тема

-даа деп артынчы состу шын бижииринге ооредир, практикага шын ажыглап билирин чедип алыр

артынчы

Билири: -даа деп артынчы состту шын бижиири, домак иштинден тып билири, чугаага шын ажыглаары

1

Домак

Домак. Тоожуушкун.

чаа тема

Домак дугайында 1-ги класска алган билиглерин катаптаар, домак дугайында билиглерин ханыладыр.

Домак. Тоожуушкун.

Билири: Домак, оон иштинде состер холбаалыг болурун билири, домактарны шын тургузуп билир, делегеренгей болгаш делгеренгей эвес домактарны шын тодарадып билири. Харылзаалыг чугаа тургузуп билири.

2

Домакта состернин харылзаазы

чаа тема

Домакты шын тургузуп ооредир, домактарнын иштинде состернин харылзаазын шын тургузарын чанчыктырар. Аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр

Домак.

1

Айтырыг, кыйгырыг, медээ домаа.

чаа тема

Айтырыг, медээ, кыйгырыг домактарын шын тодарадып ооредир, бижик демдектерин шын салырн чанчыктырар

Домак.

2

Хыналда диктант. Частырыглар-биле ажыл.

катаптаашкын

2

Кол сос биле соглекчи дугайында бодуун билиг.

чаа тема

Домактын чугула кежигуннеринин дугайында эге билиглер-биле чепсеглээр, оларны домак иштинден шын тып, шыярынга чанчыктырар

Кол сос, соглекчи

Билири: Домактын чугула кежигуннери кол сос болгаш соглекчи дугайында билири, оларны домак иштинден шын тып, шыярынга чанчылдар

1

Логиктиг ударение дугайында ниити билиг

чаа тема

Медерелдиг номчулганын чанчылдарын ханыладыр, домакта логиктиг ударениени шын тып ооредир

Логиктиг ударение

Билири: Медерелдиг номчулганын чанчылдары;, домакта логиктиг ударениени шын тып билири, кол утказын тодарадып билири

2

Улуг сек, айтырыг болгаш кыйгырыг демдектери.

чаа тема

Домак соолунге утказынын аайы-биле айтырыг, кыйгырыг демдектерин, улуг секти шын салып билиринге ооредир

Домак.

Билири: Домак соолунге утказынын аайы-биле айтырыг, кыйгырыг демдектерин, улуг секти шын салып билири

2

Хыналда ажыл. Частырыглар-биле ажыл.

катаптаашкын

Чыл дургузунда ооренген билиглерин быжыглаар, оларны практикага ажыглап билиринин чанчылдарын быжыглаар. Бижимел болгаш аас чугааны сайзырадыр

Чыл дургузунда оороенгенин катаптаашкын

Билири: чыл дургузунда ооренген билиглерин катаптап, ону улаштыр сайзырадырынга чанчылдар. Бот ооредилгенин чанчылдарын быжыглаар.

2

Чыл дургузунда ооренгенинге катаптаашкын.

катаптаашкын

24ш




© 2010-2022