Сценарий к празднованию 70 годовщины Победы Дорогами войны

Раздел Классному руководителю
Класс 9 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«ВОЙКОВСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»

ЛЕНИНСКОГО РАЙОНА РЕСПУБЛИКИ КРЫМ





Внеклассное мероприятие на тему: «Дорогами войны…»

«Дженк елларынен…»







Учитель крымскотатарского языка и литературы

Мусретдинова Л.П.

10 марта 2015 год

ТЕМА: «Дженк елларынен…» ( «Дорогами войны…»)

(Сценарий к празднованию 70 годовщины Победы над фашистской Германией)

Цель мероприятия:

Создать условия для развития у обучающихся патриотических чувств (гордости, уважения, благодарности всем тем, кто сражался за свободу нашей Родины) через формирование интереса и ощущения сопричастности к событиям Великой Отечественной войны.

Задачи:

  1. Формировать уважительное отношение к истории своей страны, вызвать чувство гордости, уважения, благодарности всем тем, кто сражался за свободу нашей Родины.

  2. Способствовать формированию умения соотносить историю с современностью, делать выводы об ответственности за роковые исторические поступки и о важности сохранения мира.

  3. Побудить обучающихся к поиску ответов на морально-этические и нравственные вопросы.

Оборудование:

1.Оформить книжную выставку на тему: «Подвиг твой не забыт», («Сенинъ джесюрлигинъ унутылмайджакъ») «Дорогами войны», (Дженк ёлларынен») «Солдатские письма», («Аскерлернинъ мектюплери»).

2.Портреты участников Великой Отечественной войны.

3.Подобрать фонограммы песен военных лет.

4. презентация

Звучит песня «Журавли»(минусовка) + презентация о ВОВ

Слово учителя

Селям алейкум урьметли мусафирлер. Хош кельдинъиз бизим тедбиримизге.

Добрый день уважаемые гости. Добро пожаловать на наше мероприятие.

Сегодня в преддверии 70 годовщины Победы в Великой Отечественной войне, мы хотим свое мероприятие посвятить этой знаменательной дате.

Улу Джиан дженкинде гъалебенинъ 70 - йыллыгъы мунасебетинен тедбиримизни кечирмеге истеймиз

О заман бомбалар сесинден

Бонъайды, титреди орталыкъ

Вызлаган снаряд, къуршуннен

Душманны дегерли сыйладыкъ

Ем-ешиль мыйыкълы джиликлер

Атешдай къызаргъан шу ерде

Топракъ эв къурдылар йигитлер

Уруштан бошалып кимерде.

О выкъыт танкларгъа ёл кескен

Бол озен бугунъ де шувулдай

Не къадар аджайип бу озен

Сувлары ялтырай кумюшдай.

Къаранлыкъ геджеде, эй достлар

Бу дюльбер дерянынъ етинде

Зенитка топларым не къадар

Пускюрди душманнынъ бетине

Эр бир шей денъишти бу ерде

Легендар куньлерни ялынъыз

Достумнынъ мезары устюнде

Парылдай, анъдыра шу йылдыз.

2015 с. майыснынъ 9-да 70-джи кере Гъалебе куню къайд этиледжек. Амма дженкнинъ фаджиалы йыллары ве халкънынъ сынъырсыз къараманлыгъы аля даа инсанларнынъ хатырасында сакъланып къалмакъта.

Дженкнинъ дешети эр бир къорантада сезилди. Шунынъ ичюн бу кунь дженктен къайтып кельмегенлерни эр кес анъмакъ борджлылар. Дженкте иштирак эткен энь яш огъланларнынъ яши шимди 80-ден де аша. Эм де кунь куньден бизим къараманларымызнынъ сайысы эксильмекте ве бугунь исе сагъ къалган дженчилеримизни джан- юректен хайырлаймыз.

Экинджи Дюнья дженки эр кестен зияде къырымтатар халкъына паалыгъа тюшти. Дженкте 60 бинъге якъын къырымтатар иштирак этти. Оларнынъ 36,3 файызы дженк мейданларында эбедий къалды.17 бинъге якъын къырымтатар огъул-къызлары партизан арекетинде иштирак этти. Немселер пек чокъ къырымтатар коюни тюбю тамырнен якъып ёкъ эттилер.

Кечкен дженкте душманны тар-мар этювге къырымтатар къадынлары да буюк федакярлыкъ косьтердилер. Шанлы къадынларымыз арасында Алиме Абденнанованы къайд этмек керек

Дым окопта, сувукъларда

насыл чыдап юрдилер?

Дженк ичинде, атешлерге

насыл барып кирдилер?

Эркелернен бирдай олып,

явгъа къаршы кеткенде,

Ирадени къайдан алды

аналар яш экенде?!

Эвлядыны сюттен кесип-

аскерге къан бердилер,

Яралыны къуртаргъанда,

озьлери джан бердилер!

Яшап,севип тоймадылар

генчлик чагъы еткенде

Бу кунь ичюн къурбан кетти

Аналар яш экенде!

Озюнь гузель, адынъ дюльбер, Алиме.

Аметхандай джесюр эдинъ, Алиме

Бизлер ичюн, Ватан ичюн, халкъ ичюн

Курешлерде эляк олдынъ, Алиме

Къабиринънинъ устюндеки ал гуллер

Халкъымызнынъ гъурурысынъ, Алиме

Несиллерге сен унерсинъ, Алиме

Гузель адынъ дестан олды тиллерде

Вальс под песню «Алиме» (в воен.форме) + презентация об Алиме Абденнановой

Къырымтатар йигит-къызлары дженк мейданларында мисильсиз къараманлыкъ, джесюрлик нумюнелерини косьтерип, къан тёке эдилер.

Биз, Экинджи Дюнья джекинде иштирак эткен эр бир къырымтатарнынъ адыны эбедийлештирмекни озь огюмизге макъсад этип къоймакъ керекмиз.

Презентация всех героев крымскотатарского народа

-Советлер Бирлигинингъ Къараманлары: Узеир Абдураманов, Фетислям Абилов, Абдураим Решидов, Сеитнафе Сеитвелиев, Абдуль Тейфук, Сеит-Ибраим Мусаев.

-Шан-шурет орденлерининъ толу кавалерлери: Сеит-Неби Абдураманова, Насибуллы Велиляева и генералов.

-генераллар: Исмаил Булатов, Абляким Гафаров.

-полк командирлери: Абибулла Мустафаев, Куртсеит Мустафаев, Ибраим Рамазанов, Абидин Мамутов, Усеин Сулейманов, Эмир-Усеин Чалбаш.

-полк комиссарлары: Сеитвели Омеров, Халид Османов, Изедин Сеферов, Мемет Чалбаш, Рефат Мустафаев, Мустафа Селимов.

Презентация об Амет-хане Султане (звучит мелодия)

Улу Джиан дженктен сонъ 70 йыл кечти. Амма онынъ излери бизим халкъ ичюн де пек фаджиалы олып къаладжакъ. Гъалебе ичюн джебеде олгъан баба- деделеримизнинъ эр бири акъкъында эфсаневий адам демек мумкюн.Олардан бириси - бу къырымтатарларынынъ садыкъ огълу, эки дефа Советлер бирлигининъ къараманы Аметхан Султандыр.

Презентация крымскотатарских поэтов и писателей , которые ушли на фронт и не вернулись

Кърымтатар языджыларынынъ муим бир къысмы, Советлер Бирлигиндеки дигер халкъларынъ языджылары киби, Ватан муаребесининъ биринджи кунълеринде душман иле дженклешмек ичюн джебэлерге кетти. Дженкке кеткен он беш языджымыздан - он экиси, яни Ыргъат Къадыр, Амди Алим Гъаниев, Макъсуд Сулейман, Абляй Шамиль, Азам Амет, Бекир Ваап, Мамут Дибагъ, Меннан Джаманакълы, Таир Усеин, Осман Батыров, Эннан Алимов, Осан Амит - кери къайтып кельмедилер. Он эки языджы… олар совет топрагъны душмандан къорчалар экенлер, къараманджа дженклешип эляк олдылар.

Къалтыра, немсе джелляды, биз келемиз!

Сюнгюлерден интикъам къаны тамлай

Биз сизден ич сорамаймыз, биз билемиз,

Кимнинъ къаны тёкюле, кимлер агълай.

Ана Къырым ювулды ал къанларнен,

Нидже татар къызлары эляк олды.

Биз билемиз Керчте афталарнен

Нидже инсан атылды, эм союлды.

Биз билемиз- ах чекен, козьяш тёккен,

Башларына чал тюшкен аналарны

Биз билемиз къуллукъта белин буккен

Биз билемиз - тикленген даралгъачта

«…Бугунь бизлер Ватан сувун тоя-тоя ичкенде,

Къат-къат котерильген эвлер янчыгъындан кечкенде,

Ватан ичюн къурбан кеткен йигитлерни унутмайыкъ!

Олар бизге айтып кеткен огютлерни унутмайыкъ!»

Къараманларнынъ джесаретлигини эбедийлештирмек керек. Атта шунынъ ичюн оларнынъ адлары иле сокъакълар, мектеплер, кичик сейяре адландырылгъандыр. Къараманларнынъ эйкели шеэрлерини бенъзете. Бу инсанларнынъ яшайышы мисалинден осип келеяткъан несиллеримиз унер алмакъ кереклер, чюнки оларнынъ сынъырсыз этрафтакилерге севгиси, къараманлыгъы ве джесюрлиги, ирадеси ве аджайып алчакъ гонъюллиги эр кесни айретте къалдыра.

«Миллет ичюн ич ольмейджек хызметлерини унутмайыкъ!

«Бир якъадан башчыкъарынъ!» дегенлерини унутмайыкъ!

Олар чеккен зулумларны унутмайыкъ!

Халкъымызгъа къан къашангъан залымларны унутмайыкъ!»

Келеджек несиллер! Тынчлыкъ ве темиз кокни бизге адагъанларнынъ къараманлыкъларына мунасип олунъыз!

« Келинъ достлар, шу къурбанлар огюнде тиз чёкейик биз,

Адларыны анъып бугунь хатим-дуа этейик биз.

Эр бирининъ яткъан ери нур олсын, дженнет олсын.

Халкъымыз да кечмишини унутмагъан миллет олсын. »





Схема самоанализа воспитательного мероприятия

  1. Дата: 10 марта 2015 г.

  2. ФИО учителя: Мусретдинова Л.П.

  3. Класс: 9-А

  4. Тема занятия: «Дорогами войны…»


  1. Цель занятия


Создать условия для развития у обучающихся патриотических чувств (гордости, уважения, благодарности всем тем, кто сражался за свободу нашей Родины) через формирование интереса и ощущения сопричастности к событиям Великой Отечественной войны.

Задачи:

-Формировать уважительное отношение к истории своей страны, вызвать чувство гордости, уважения, благодарности всем тем, кто сражался за свободу нашей Родины.

-Способствовать формированию умения соотносить историю с современностью, делать выводы об ответственности за роковые исторические поступки и о важности сохранения мира.

-Побудить обучающихся к поиску ответов на морально-этические и нравственные вопросы.

6.Методы (способы достижения цели): наглядный, монологический, словесный, показательный, частично-исследовательский

Количество участников: 8 (2 мальчика,6 девочек)

7.Организация подготовки учащихся:

  • степень участия детей в подготовке: активное

  • наглядное оформление : презентация, книжная выставка, коллаж

  • использование технических средств: компьютер

8.Содержание и методика проведения занятия;

Содержание мероприятия соответствует поставленной цели. Желание учащихся ближе узнать о героях крымскотатарского народа в годы войны.

Дети принимали активное участие в подготовке мероприятия, им было интересно находить необходимые материалы. При подготовке использовались различные методы и приемы. Выбранные мною методы соответствовали задачам занятия, характеру и содержанию выбранного материала, уровню знаний, умений и навыков учащихся. Были использованы словесные методы: объяснение, вопросы; наглядные методы: демонстрация слайдов, раздаточный материал; практические: поисковый; метод стимулирования мотивов и интересов: познавательные задания. В своем мероприятии коснулись нашей поисковой работы, в которой можно увидеть развитие творческого потенциала учащихся, что и является одной из целей нашего семинара. Поисковая работа называется «Боевой подвиг земляков в годы ВОВ»

Вывод: данное мероприятие соответствовало возрастным и психологическим особенностям учащихся, было доступным и посильным по содержанию. Занятие прошло на высоком эмоциональном подъеме, с высоким темпом, активность учащихся на разных этапах была высокой, психологическая атмосфера - доброжелательной. Все поставленные задачи удалось реализовать, и цель достигнута.

© 2010-2022