План-конспект урока английского языка в 5-м классе по теме Where do you prefer to spend your holidays?

Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект урока английского языка в 5-м классе по теме Where do you prefer to spend your holidays?План-конспект урока английского языка в 5-м классе по теме "Where do you prefer to spend your holidays?" .

  • Простакова Наталья Игоревна, учитель английского языка

Разделы: Иностранные языки



Цели урока:

Обучающая:

совершенствование навыков монологической речи;

тренировка навыков устной речи по теме «Каникулы»;

закрепление навыков выражения согласия и несогласия.



Развивающая:

  • формировать интерес к предмету;

  • формировать мотивацию к дальнейшему изучению английского языка;

  • учить анализировать, выделять главное, сравнивать, строить аналогии, обобщать и систематизировать;

  • развивать память, внимание;

Воспитывающая:

  • воспитывать культуру общения на английском языке;

  • прививать любовь и уважение к культурному наследию, традициям и народу страны изучаемого языка;

  • научить учащихся устанавливать дружеские отношения со сверстниками из англоговорящих стран.

Задачи урока:

  • совершенствование произносительных навыков;

  • обогащение и усложнение словарного запаса;

  • введение лексики

  • обобщение грамматического материала

Оборудование: компьютер, магнитофон.

Ход урока

I. Начало урока.

1. Приветствие.

It's time to say "Hello!"

It's time to say "Hello!"

It's time to say "Hello!"

And start our lesson!

2. Объявление задач урока.

Teacher: Now, let's begin our lesson. As you know, the theme of our lesson is

  • "Where do you spend your holidays?"

  • Today we are going to:

- learn more new words;

- master our English by reading the text and answering the questions

- make up dialogues.

II. Фонетическая зарядка.

Whether the weather be fine,
Whether the weather be not,
Whether the weather be cold,
Whether the weather be hot,
We'll weather the weather,
Whatever the weather,
Whether we like it or not.



III. Введение новой лексики.

To spend parents

To go abroad

To miss a trip

To take shopping

To enjoy holidays

To start mushrooms

To gather care of



Outdoors

To travel

To swim



III. Речевая разминка.

- The next task for you is to use the words and word combinations from the blackboard and answer my questions. Учащиеся отвечают на вопросы учителя, используя слова, записанные на доске для фонетической зарядки.

Вопросы учителя:

- Where did you spend your holidays?

- Will you go abroad next summer?

- Do you like to gather mushrooms?

Do you like to spend your holidays in the country?

Do you enjoy your holidays?

Do you go shopping in the holidays?

IV. Закрепление навыков выражение согласия или несогласия.

- Do you want to play the game? Think of different statements about « Holidays». Your classmates can agree or disagree with you.

Учитель предлагает детям придумать утверждения о том, как их одноклассник провел каникулы. Ученики, прослушавшие предложение, выражают свое согласие или несогласие с ними. Учащиеся работают по цепочке.

Примерные высказывания:

- You spent your summer holidays in the country. (I agree with you. I spent my summer holidays in the country.)

- You didn't go to the country in July. (I disagree with you. I went to the country in July.)

- The weather was rainy last August. (I disagree with you. The weather wasn't rainy last August.)

- It was interesting to spend your summer holidays in the city. (I agree with you. It was interesting to spend your summer holidays in the city)

- You visited your grandparents in June, ([disagree with you. I didn't visit my grandparents in June.)

- You gathered mushrooms in July. (I agree with you. I gathered mushrooms in July.) Etc.

V. Физкультминутка.

Tap, tap, tap your knees as slowly as you can

Clap, clap, clap your hands as slowly as you can

Tap, tap, tap your knees as quickly as you can

Clap, clap, clap your hands as quickly as you can

Shake, shake, shake your hands as slowly as you can

Shake, shake, shake your hands as quickly as you can

Shake, shake, shake your hips as slowly as you can

Shake, shake, shake your hips as quickly as you can

Rub, rub, rub your hands as slowly as you can,

Rub, rub, rub your hands as quickly as you can.

Stamp, stamp, stamp your feet as slowly as you can

Stamp, stamp, stamp your feet as quickly as you can.

VI. Совершенствование навыков монологической речи по теме «Каникулы»

- It is interesting to find out what places for holidays your friends prefer. Tell us about it, please.

Учитель предлагает детям рассказать о своих друзьях, используя информацию из предыдущего этапа урока. Ученики по очереди выходят к доске и представляют рассказы о своих партнерах.

Примерный рассказ:

Nina prefers to spend her summer holidays in the country. She often visits her grandmother. Nina helps her granny. She goes for a walk in the evening. She plays with friends. Sometimes Nina goes to the lake.She likes swimming.

Итог урока.

- Our lesson is over.

- Good-bye, boys! Good-bye, girls!

Домашнее задание: упр5, с. 20.













© 2010-2022