Технологическая карта по английскому языку на тему Рождество в Великобритании

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:


Департамент образования города Москвы

Государственное бюджетное образовательное учреждение

среднего профессионального образования

Московский государственный техникум технологий и права


Рассмотрено Утверждаю: и.о. заместителя директора

на заседании кафедры по учебно-методической работе

«Лингвистики и межкультурной ___________Л.А. Леонова

коммуникации» ______ 2014 г.

Протокол №3

От 10.11.2014 г.

Зав.кафедрой: ______Королёва А.Н.




Технологическая карта урока английского языка по теме:

«Рождество в Великобритании», 5 класс



Автор: Раджабова П.И.





Москва, 2014




Технологическая карта урока английского языка



Тема урока _____Рождество в Великобритании___ (Сhristmas in Great Britain)__5класс.

Цели для ученика


  1. Образовательные: формирование умений у учащихся анализировать, обобщать, систематизировать.

  2. Предметные: формирование коммуникативных умений в четырёх видах речевой деятельности по теме «Рождество в Британии»

3. Метапредметные: формирование к мотивации к учёбе и формирование навыка планирования и регуляции своей деятельности

4.Личностные: развитие готовности и способности вести диалог с другими людьми и достигать в нём взаимопонимания, развитие творческих способностей, формировать у учащихся уважение к традициям и праздникам народа страны изучаемого языка

Цели для учителя

1.Образовательные: семантизация и тренировка по теме «Рождество в Великобритании»

2.Развивающие: познакомить учащихся с обычаями и традициями празднования Рождества в Великобритании

3.Воспитательные: развитие интереса и поддержание высокого уровня мотивации для изучения иностранного языка, привитие интереса к стране изучаемого языка.

Задачи для ученика

1.Учащиеся познакомятся с традициями и культурой страны изучаемого языка на основе праздника Christmas.

2. Овладение всеми видами деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом.

3.Повышение интереса к изучению английского языка, воспитание культуры языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умения внимательно слушать собеседника.

4.Употребление новой лексики, монологических и диалогических высказываний.

Задачи для учителя

1.Создание условий для воспитания уважительного отношения к культуре другой страны через ознакомление с её традициями, поэзией, музыкой

2.Повышать мотивацию учащихся к изучению предмета через знакомство с культурными традициями страны изучаемого языка.

3.Учить употреблять новую лексику в речи.

4. Работа, направленная на овладение всеми видами деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом.

Тип урока

Урок обобщения и систематизации знаний,

Урок-соревнование

Форма урока

Традиционная форма внеклассной работы, в форме соревнований и игр, конкурс.

Опорные понятия, термины

Christmas, Santa Claus, decorations, celebration, presents, stockings, New Year tree, snowman, Father Christmas, reindeer, snowflake, Britain, December, wreath, mistletoe, angel, ride, sleigh, stocking, сookies, cracker

Новые понятия

Garlang, tinsel, ornament, wish, pudding, chimney, dispatch, miracle, introduce,bauble


Формы контроля

Текущий контроль: устный опрос, работа с карточками, викторина.

Домашнее задание

Творческое задание: открытка Санта Клаусу с пожеланиями.

Этап урока

Содержание

Используемые методы, приемы, формы

Формируемые УУД

Результат взаимодействия (сотрудничества)

1 Организационно-мотивационный

(3мин)

I. Организационный момент (приветствие, тема, задачи урока);

Teacher (T- учитель): Good morning, our guests and children!

Students (S- ученики): Good morning, teacher!

T: I'm glad to see you.

S: I'm glad to see you too.

T: How are you?

S: We are fine , thank you. How are you?

T: I'm fine, thank you. Sit down, please. Today is the 19th of December. The classroom is decorated nicely. You can see Christmas tree and many decorations. What's happening? What is the holiday that we are going to talk about?

S: We are going to talk about Christmas.

T: Why are we going to talk about Christmas now?

S: We are going to talk about Christmas now because it's coming soon in Great Britain, on the 24th of December.

T: That's right. In Russia we celebrate Christmas on the 7th of January. That holiday is different in two countries. Let's look closer and learn what these differences are. To learn this we're going to watch presentation, write Christmas cards, get presents and sing songs.

Словесно-репродуктивные методы (беседа,устно)

Регулятивные

Коммуникативные

Учитель-ученик

2

Фонетическая зарядка

(3 мин)

II. Фонетическая разминка (песня);

S: (sing the song)

Jingle bells

Dashing through the snow

On a one-horse open sleigh,

Over the fields we go,

Laughing all the way;

Bells on bob-tail ring,

making spirits bright,

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight, O

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

In a one-horse open sleigh (repeat)

Словесные и аудиовизуальные методы (устно).

Общеучебные

Регулятивные

Ученик - ученик

3 Основной этап

Презентация команды

(2мин)

Презентация своей команды (название, девиз).

T: Thank you, you are great singers.

You have divided in two teams, let me introduce the captains and let them represent groups.

1S: The name of our team is «Сonfetti», the motto is: « Small steps, big results.»

2S: The name of our team is «New Year Miracle», the motto is: «True snowman never give up. »

Словесные и частично-поисковые методы (устно)

Общеучебные

Коммуникативные

Учитель-ученик

4 Работа по теме.

Конкурс стихов.

(5мин)

T: Well-done! There are a lot of poems, let's remind and declare poems. It is our

the first competition, who is the best?

1S: Look! It's Christmas everywhere!

I would like a teddy bear.

Windows-Shopping is so bright.

Here comes a holiday night.

Mum goes shopping every day.

Christmas comes. Hurray! Hurray!

2S: I love Christmas for most of all.

I look forward to a neighbour's call

A friendly chat, cup of tea

Love in the home means

Christmas to me.

3S: It's Christmas, Merry Christmas

Yes, It's merry, Merry Christmas!

It's time for handing stockings,

It's time for time for riding sleighs

It's time for jolly greetings,

Snow and holly overeating

Oh! I love you, Merry Christmas

You are the best holiday!

4S: : I love Christmas for many things

Trees, candles, angel wings

Stars in the heavens

Snow covered hills.

Словесные репродуктивные методы (устно)

Регулятивные

Ученик-ученик, групповая работа

5 Работа по теме.

Конкурс лексико-грамматический

(7 мин)

«Заполни пропуски в тексте » , «Угадай слово»

Next task is to fill in the missing word in the text and guess the word(s) (задание на карточке) and we will understand who is the most clever and intelligential.

Christmas holiday.

Christmas is (religious) holiday. It is the day on wich (Christians) celebrate the

(Birth of Jesus). Families come together (to share) their happiness, attend church

and (exchange) presents. In the days before Christmas, there are a lot of (parties)

in schools, offices, homes.

Cities and towns in Great Britain sparkle with (bright lights) and (decorations).

Churches, homes, schools, shops and streets are decorated with Christmas Trees,

coloured lights and (ornaments).

Families prepare for this holiday weeks before. They make special foods. Traditional Christmas food is (turkey) and Christmas (pudding) . There is a Christmas Tree and (stocking) for presents in every house. Children and their

Parents usually decorate it together with lights and (illuminations).

We celebrate Christmas on the 7 th of (January) and we like this holiday.

T: Well done, you're very hardworking but we shouldn't forget about the rest. Please, stand up. It's high time we relax.

Практические методы (письменно)

Индуктивные и дедуктивные

Познавательные

Учитель-ученик

6

Физкультминутка

(1мин)

T: Stand up, sit down ,hands up, hands down

Turn to the left, turn to the right

Now turn around, claps your hands behind

Nod your heads, shake your hands

Good for you dear friends!

Здоровьесберегающие

Учитель-ученик

7 Работа по теме.

Конкурс игровой, творческий

(7 мин)

Конкурс «Укрась Рождественскую ёлку».

T: The most joyful and funny task «Let's decorate Christmas Tree».

You may put the garland, put the star and toys on our Fur Tree, let it be beautiful and magical!

Наглядно-образные (устно)

Познавательные

Коммуникативные

Ученик-ученик, групповая работа

8 Работа по теме.

Презентация, викторина

(7 мин)

Просмотр презентации и викторина по презентации.

Видео-презентация (прилагается)

T: Now,you have to be very attentive. Sit down please. Look at the screen and try to give correct answers on a quiz.

Информационные и наглядно-образные методы и приёмы (устно)

Объяснительно-иллюстративные.

Познавательные

Коммуникативные

Учитель-ученик

9

Заключительный этап, подведение итогов.

(7мин)

Домашнее задание конкурс «Открытка Санта Клаусу»

T: Let's go to next task - the most pleasant one, I think. You've prepared little presents for this lesson, me too. Our Father Christmas will collect them into the stocking and each of you should say what he is going and want to get as a Christmas present. For example: I'm going to get a little hippo. One by one, please.

S: (children demonstrate their Christmas cards)

T: Thank you so much for your cards! All of you very creative and inventive. Now we will wish a Merry Christmas to each other and our guests!

S: (sing the song)

We wish you a Merry Christmas!

We wish you a merry Christmas,

We wish you a merry Christmas,

We wish you a merry Christmas,

And a happy New Year!

Chorus:

Glad tidings we bring

To you and your kin;

Glad tidings for Christmas

And a happy New Year!

We want some lucky cookies,

We want some lucky cookies,

We want some lucky cookies,

Please bring it right here

T: You're all right. So you've learned so much new information. I'm glad that this lesson was interesting for you, wasn't it? What did you like most? Can you tell what was useful for you at the lesson?

S: wrote cards, watched videos, sang song, gave presents and learnt new words.

T: And now Father Christmas will dispatch the presents, be ready to catch the best ones!

S: (get the presents from the stocking)

T: I hope you enjoyed the lesson, and also I hope you will enjoy the home task. Open your diaries and write it down. I want you to make a composition and write what are you going to do in the next 10 days after New Year .

S:(write down the task)

T: Thank you. I'm glad that all of you were active. Our lesson is over.

Словесные и аудиовизуальные методы (устно).

Словесно-репродуктивный

Практический метод (писменно, творческая работа)

Информационно-поисковые (написание сочинения)

Регулятивные

Учитель-ученик


© 2010-2022