План урока по английскому языку в 6 классе с использованием сингапурской методики

План урока по английскому языку в 6 классе с использованием сингапурской методики Тема урока: Развитие грамматических навыков "Модальный глагол can".   Цель урока: 1. Образовательная. -тренировать лексические навыки по теме "Дорожные знаки"; -тренировать грамматические навыки по теме "Модальный глагол can" в значении физической и умственной способности и в значении запрещения/разрешения; -тренировать навыки аудирования, чтения. 2. Развивающая. -развивать внимание, память, критическое мышление, я...
Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План урока по английскому языку в 6 классе с использованием сингапурской методики по учебнику "Spotlight"

Учитеь: Мифтахова А.Р.


Тема урока: Развитие грамматических навыков "Модальный глагол can".

Цель урока: 1. Образовательная.

-тренировать лексические навыки по теме "Дорожные знаки";

-тренировать грамматические навыки по теме "Модальный глагол can" в значении физической и умственной способности и в значении запрещения/разрешения;

-тренировать навыки аудирования, чтения.

2. Развивающая.

-развивать внимание, память, критическое мышление, языковую догадку.

3. Воспитательная

-мотивировать учащихся на изучение правил дорожного движения

-воспитывать умения слушать других, работать в группах и парах.

1. Приветсвие.

-Stand up, please! Good afternoon dear boys and girls!

- I'm very glad to see you

-Sit down, please

-How are you?

-How do we get to school ?

-What traffic sings do you see on the way?

-What would happen if there weren't traffic signs? ГДВ

-Children, please look at the board!

-What is our lesson about?

-Excellent, pupils. You are right! Today we are going to speak about traffic signs

-Are you ready?

2.Let's remember the verbs of traffic using structures Round Table.

Match the means of transport to the verbs.

-Everyone writes his own sentence on one sheet.

-Starts partner number 1

3. Analyze your own possibilities in the structure Timed-Pair-Shair.

-Look at the pictures and say your shoulder partner what can/ can't you do?

-You have 30 seconds

-Are you ready

-What say your shoulder partner? What can/ can't he/ he do?

Пригодятся ли вам эти умения в дальнейшем?

Для чего? (Чтобы быть коммуникабельными, здоровыми)

4. Remember traffic signs using structure Number up.

Magic number is 5

Starts number 2

-You have 2 minutes

-Time is over

-Who count to 20? 30? 40?

-Excellent!

5.Let's explain the signs by using structure Placemat Consensus.

number 2 draw a lines, on the middle of the sheet write "traffic signs"

Look at Ex3 What do these traffic signs tell us? Circle the correct word.

Even one writes his answer on his part.

-Think-You have 1 minute do write.

- Поделитесь

своими мнениями (2 минуты)

Если вся команда приходит к консенсусу-большой палец вверх- участник под №3 записывает эту идею в центральный квадрат.

6. Аудирование

We explored the signs and we can move-before you is map, explore the map, look at the names of the streets

-Listen to the dialogue between Jane and her driving instructor. They are at point x. Mark the route they take and say where Jane parks the car in the end.

-Are you ready?

7. Чтение

Now, read the dialogue Ex 5

You have 1 minutes

-Where is Jane?

-Where's the driving school

-Can Jane turn right into Apple Street?

-Can Jane park in front of the hospital?

-Draw.the route with a red. pen/

-If they match?

We got to the Park, we can relax and the results of our study of traffic sings

-If you understand the topic, paint green lights

-If you need to repeat paint yellow lights

-If you have mastered the subject paint red light.

Write your name and return your cards. I'll check, and I'll say the marks on the next lesson.

8. Home work:

What would you like to do at home? to write or draw?

If you would like to write Ex 6 p. 29.

If you would like to draw Ex 10 p. 29.

-You worked very well today! Thank you very much!

-Stand up, please? The lesson is over, good bye!

© 2010-2022