Урок английского языка Исчезающие виды животных

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект урока английского языка в 6 классе.

Предмет: английский язык

Класс: 6

Формы работы: фронтальная, парная, индивидуальная

Тема: Исчезающие виды животных.

Цель: Ввести и активизировать лексические единицы по теме «Животные» и развивать навыки описания объекта с опорой.

Планируемые результаты:

предметные:

- накапливать багаж нового лексического материала и приобретать

опыт его применения;

- составлять монологические высказывания;

- уметь практически использовать полученные знания;

метапредметные:

- определять тему урока;

- осуществлять взаимоконтроль и самопроверку;

- формулировать ответы на вопросы учителя и собеседника;

- строить осознанные и произвольные речевые высказывания по теме урока;

- договариваться и приходить к общему мнению в совместной деятельности;

-уметь работать группе в соответствии с нормами общения;

-согласовывать свои действия с учителем и одноклассниками

личностные:

- проявлять познавательный интерес к учебной деятельности, изучению иностранного языка;

- руководствоваться значимыми учебными мотивами;

- правильно идентифицировать себя с позиции учащегося.

Ход урока:

  1. Организационный момент:

- Stand up, please.

- Good morning! I am glad to see you! Sit down, please.

- How are you?

2. Речевая разминка

- What date is it today?

- What day is it today?

- What season is it now?

- What is your name?

- How old are you?

- Where are you from?

- Have you got a pet?

- What pet have you get?

- Have you got a cat?

- What is the biggest animal in the world?

- What is the fastest animal in the world?

- Do you know where wild animal can live?

- What kinds of animals you know?

Let's begin our lesson.

  1. Определение темы

- look of the film.

(смотрят фильм)

- So can you tell me the theme of our lesson today?

- Yes, you're right. We'll talk about the endangered animals. (Тема на доске)

- But first let's practice English sounds and words.

3. Фонетическая зарядка

Look at the screen and repeat after me.

[ei]- save, nature, cage
[ai] - kind, rhino, wild
[ə] - leopard, elephant, panda
[^] - monkey, wonderful
[ǽ]- endangered, habit, animal, rabbit (слайд 1)

Find words on the topic of animals.

4 Введение лексики.

- And now let΄s learn some new words.

- You said that there are wild and domestic animals. And then there are endangered animals.

let's look at these animals on the screen. Look, listen and repeat after me. (cлайды 2-16)

- What kind of animals are met?

- This endangered animals. Read this word «endangered»

- «Endangered» animals - это животные, находящиеся под угрозой исчезновения

- Endangered animals listed in the red book.

- What can be done to protect animals?

- What are the animal welfare organization you know ? (слайды 17,18)


  1. Физ. минутка

Are you tired? Let's do some exercises (выполняется зарядка):

Hands up! Clap, clap!

Hands on the hips! Step, step!

Bend your left,

Bend your right,

Turn yourself around.

Hands up, hands down!

Hands at sides and sit down!

6 Активизация лексики

- Оpen your books, page on 62, ex 1

Match the animals with the pictures. Which four animals aren̛t in the pictures?

7. Аудирование.

- listen to the ringtones. Can you identify the six animals? (слайд 19)

8. Работа в группах

- Now work in groups. Divide into groups. You get cards with names of animals.

The first group finds only wild animals, the second group - domestic , the third group - an endangered animal

(Проверка по слайду)

Started. And now test yourself on the screen. Read the name of animals (слайд 20)

Evaluate with the smile.

9. Cамостоятельная работа.

- Open the workbooks on page 46,ex 2.

- Now test yourself and evaluate. (слайд 21 )

Evaluate with the smile

10 Развитие монологической речи.

The next task is to guess the animals. Describe the animal using reference words. The others guess the animal. Please, be very attentive.

Карточки:

It can (swim, walk, run, fly, jump)

It can΄t (swim, walk, run, fly, jump)

It is (grey, white, green, black, orange,

brown)

It likes to eat (meat, fish, honey,

berries, bananas, grass, insects)

What is it?

12.Подведение итогов

- Today we were speaking about different animals. Can you name only endangered animals?

Did you learn anything new at our lesson?

What did you like most of all?

Write down your homework: p.62 ex.1

Evaluate with the smile your work at the lesson.

Thank you for the lesson. Goodbye.



© 2010-2022