Грамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯ

Данная работа предназначена для учащихся вторых классов школ с углубленным изучением английского языка. В данной работе представлены следующие грамматические темы: глагол to be (его формы, составление вопросительных и отрицательных предложений), употребление слов what и who, написание краткой формы глагола to be. Данную разработку возможно применять как и на начальном этапе знакомства с глаголом to be, так и на всем протяжении работы над данной темой. В упражнения добавлены иллюстрации для больш...
Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Тесты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:
  1. Вставь глагол «to be» в нужной форме в пропуски. Напиши вопрос к каждому предложению:

The dog ______ in the house. ____________________________________________________

My mother ________ a doctor. ___________________________________________________

Bob and Tom _________ my friends. ______________________________________________

The elephant _______ very big. ___________________________________________________

I ______ a pupil. _______________________________________________________________

We _______ students. ___________________________________________________________

He _______ a pilot. _____________________________________________________________

It _________ a ball. _____________________________________________________________

You ______ a teacher. ____________________________________________________________

  1. Сделай отрицательные предложения (скажи, что это не так):

I am a doctor. __________________________________________________________________

My father is a pupil. _____________________________________________________________

Mary and Kate are students. ______________________________________________________

It is a dog. ____________________________________________________________________

He is a little boy. _______________________________________________________________

We are robots. _________________________________________________________________

I am a girl. ____________________________________________________________________

  1. Ответь на вопросы кратким ответом:

Are you ten? ___________________________________

Is your mammy a doctor? _________________________

Are they pupils? _________________________________

Is it a dog? _____________________________________

Is she a teacher? _________________________________

Are we students? _________________________________

Is it an umbrella? ________________________________

Are they little boys? ______________________________

Are you a wizard? ________________________________



  1. Посмотри на картинки и напиши правильное вопросительное слово "Who" или "What". Ответь на вопросы.Грамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯ

________ is this? ________ is this? _______ is this? ________ is this?

This is an _______. This is a ______. This is a ______. This is a _______.

Грамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯГрамматическая работа по английскому языку 2 класс школ с углубленным изучением АЯ

_______ is this? _______ is this? ______ is this? ______ is this?

This is a ______. This is a ______. This is a _______. This is a ______.

  1. Сделай из отрицательных предложений утвердительные предложения:

My brother is not a doctor. ___________________________________

I am not a pupil. ___________________________________________

They are not my friends. _____________________________________

Mary is not a teacher. ________________________________________

It is not a ball. ______________________________________________

We are not the best friends. ___________________________________

I am not a boy. _____________________________________________

Bob is not a student. ________________________________________

  1. Напиши краткую форму:

am not = _____________ I am = ___________________ She is = _________________

is not = ______________ He is = __________________ It is = ___________________

are not = _____________ You are = ________________ They are = _______________



Данные задания были разработаны к уроку, на котором происходило знакомство с глаголом "to be", а также к последующим урокам для закрепления пройденного материала. В Teacher`s book рекомендуется провести 2-3 урока по данной теме, но, на наш взгляд, в связи со сложность данной темы требуются дополнительные упражнения для закрепления и отработки детьми глагола "to be". Учитывая то, что тема дана в самом начале второго класса, задания к упражнениям считаем целесообразным сделать на русском языке.















  1. Rewrite the sentences using Passive voice

1. We turn on the light when it is dark.___________________________________________________

2.The students finished their translation in time. ___________________________________________

3.Helen washed the dishes.____________________________________________________________

4.Betty often takes her younger brother for a walk.__________________________________________

5.Mother always makes some coffee for us.________________________________________________

6. The teacher explained the new rule to us._________________________________________________

7.They always make tables from wood.____________________________________________________

8. A young teacher started a school in this village.____________________________________________

9.She promised us an interesting entertainment.______________________________________________

10.One uses chalk for writing on the blackboard._____________________________________________

11.I finished my work yestarday.__________________________________________________________

12. Thousands of people attended this concert.________________________________________________

13.The waitress brought in the coffee.______________________________________________________

14.One of my friends took me to the cinema last week.___________________________________________

15.We shall finish this work in time._________________________________________________________

16.They built this house in 1960. ___________________________________________________________

17. A large group of young people joined us on our way to the station.______________________________

______________________________________________________________________________________


  1. Open the brackets using Passive voice

1. Bread (to eat) ____________________ every day. 2. The letter (to receive) ______________________yesterday. 3. Nick (to send) ___________________ to Moscow next week. 4. I (to ask) ________________ at the lesson yesterday. 5. I (to give) ___________________ a very interesting book at the library last Friday. 6. Many houses (to build) ____ _____________in our town every year. 7. This work (to do) __________________yesterday. 8. This text (to translate) ___________________at the last lesson. 9. These trees (to plant) ___________________last autumn. 11. This bone (to give) _______________ to my dog last week. 12. We (to invite) _________________ to a concert last Saturday. 13. My question (to answer) __________________ yesterday. 14. Hockey (to play) ________________ in winter. 15. Mushrooms (to gather) ____________________ in autumn. 16. Many houses (to burn) _________________ during the Great Fire of London. 17. His new book (to finish) __________________ next year. 18. Flowers (to sell) ______ __________________ in shops and in the streets. 19. St. Petersburg (to found) _________________________ in 1703.


  1. Choose the write form of the verbs in brackets

1. The porter will (bring, be brought) your luggage to your room. 2. Your luggage will (bring, be brought) up in the lift. 3. You may (leave, be left) your hat and coat in the cloak-room downstairs. 4. They can (leave, be left) the key with the clerk downstairs. 5. From the station they will (take, be taken) straight to the hotel. 6. Tomorrow he will (take, be taken) them to the Russian Museum. 7. At the station they will (meet, be met) by a man from the travel bureau. 8. She will (meet, be met) them in the hall upstairs.

© 2010-2022