Урок в 4 классе, повторение

Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

МКОУ «Олымская средняя общеобразовательная школа»

Касторенского района Курской области



Разработка урока английского языка

в 4-ом классе (учебник М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубанева, 2-я четверть)

Тема: Повторение


Выполнила: Пигарёва Любовь Александровна,

Учитель английского языка,

1-ой квалификационной категории

Цели урока: Развивать умения и навыки аудирования, устной речи, употребление лексики

в речи по темам «Времена года» и «Мой дом».

Повторить употребление оборота There is …, There are …; употребление

предлогов.

Развивать догадку.

Оборудование: Тематические картинки «Времена года», «Мой дом»; музыкальный центр,

набор магнитов, карточки со словами, картина с изображением комнаты.

План урока:

1 Организационный момент.

2 Фонетическая зарядка.

3 Речевая зарядка (на развитие догадки).

4 Выполнение грамматического задания на Future Simple.

5 Выполнение упражнения на развитие устной речи.

6 Выполнение упражнения на развитие догадки.

7 Физкультминутка.

8 Повторение лексики по теме «Мой дом».

9 Игра «Аукцион».

10 Выполнение задания на употребление оборота There is … , There are … .

11 Выполнение задания на употребление предлогов.

12 Контроль устной речи.

13 Итоги урока.

Ход урока.

1 Good afternoon, children.

I am glad to see you.

Who is on duty today?

What date is it today?

What day of the week is it today?

What season is it now?

What is the weather like today?

Who is absent today at the English lesson?

Today we'll have the revision lesson. We'll revise what we learnt during the first term.

2 The first topic to revise is "Seasons". We learnt a poem about seasons last year. Do you remember it?

Spring is green,

Summer is bright,

Autumn is yellow,

Winter is white.

Let's recite it all together.

3 Now the time of riddles. Guess what season it is. There some new words:

Snowdrops - подснежники

Bloom - цвести

Nets - гнёзда

Boating - катание на лодке

Now listen and guess.

This is the season

When fruit is sweet,

This is the season

When school - friends meet.

(Autumn)

Do you like autumn? What can you do in autumn?

This is the season

When children ski

And Grandfather Frost

Brings the New Year tree.

(Winter)

Do you like winter? What can you do in winter?

This is a season

When snowdrops bloom,

When nobody likes

To stay in the room.

This is the season

When birds make their nets.

This is the season

We all like best.

(Spring)

Do you like spring? What can you do in spring?

This is a season

When nights are short.

All children have plenty

Of fun and sport.

Boating, swimming

All the day

With a merry song

On a sunny day.

(Summer)

Do you like summer?

Schoolchildren like summer best of all because they have summer holidays.

4 Мы с вами проходили будущее время - Future Simple. Это время обозначает действие, которое будет проходить в какой - то момент в будущем. Образуется это время при помощи вспомогательного глагола will и смыслового глагола.

will + глагол

I will read. - Я буду читать.

I will play hockey in winter. - Я буду играть в хоккей зимой.

Now say what you will do next summer. ( Учащиеся по очереди отвечают)

5 Now let's work with the pictures. Look at the pictures and say what the weather is like.

(Учитель показывает картинки, а учащиеся отвечают)

6 I've prepared the special task for you. Look at the cards which you have on your desks. You must fill them, but first think.

Spring

*

Autumn

*

Warm

Hot

*

Frosty

(Summer, rainy, winter)

Summer

*

Winter

*

Football

Basketball

*

Tennis

(Autumn, hockey, spring)

(Учащиеся заполняют карточки и читают свои варианты)

7 Now let's have a rest. Let's do physical exercises. Listen to the tape and do.

(Звучит песенка - зарядка, учащиеся слушают, поют и выполняют)

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Step, step, step your feet,

Step your feet together.

Step, step, step your feet,

Step your feet together.

8 Now let's revise the topic "My House".

Look at the blackboard. Here you can see the words. They are given in transcription, read them.

Look at these cards. Here you can see the words. They are given in letters. Put these cards opposite the words in transcription on the blackboard.

Kitchen, window, pantry, bathroom, hall, living room.

(Учащиеся размещают карточки со словами напротив их транскрипции при помощи магнитов)

9 Let's play.

Наша игра называется «Аукцион». Я продам эту картинку только тому, кто первый назовёт это слово.

What's this?

(Учитель показывает картинки по теме «Мой дом», а учащиеся называют предмет и получают картинку за правильный и первый ответ)

A sofa, a clock, a door, a window, a lamp, a carpet, a table, a chair, a picture, a bed, a desk, a wardrobe.

10 Давайте вспомним с вами употребление оборота There is … , There are … и выполним задание на доске. Вставьте is или are:

  1. There … a fireplace in the living room.

  2. There … chairs in the kitchen.

  3. There … no armchairs in the kitchen.

  4. There … a bed in the bedroom.

  5. There … posters on the wall.

11 А теперь, давайте повторим предлоги. Давайте с помощью магнитов расставим предметы в гостиной. Вы по очереди будете размещать предметы и говорить, где они находятся.

(Например: учащийся берёт стол, помещает его в центре гостиной и говорит: There is a table in the middle of the living room.)

12 Now, let's speak. Look at this picture of the bedroom and describe it.

(Учащиеся описывают комнату)

13 Your marks are … .

Our lesson is over.

Good - bye.

© 2010-2022