Конспект урока по теме Our pets

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок для 3 класса по теме «Our pets»

Технологическая карта урока:

Задача урока: развивать навыки устной речи по теме «Our pets».

Цели урока:

Практическая: учить общению на английском языке .Развивать навыки монологической речи.

Воспитательная : осуществлять нравственное воспитание .Воспитывать любовь к животным, проявлять милосердие.

Образовательная : расширять кругозор, повышать общую культуру учащихся.

Развивающая :развивать интеллектуальную, эмоциональную сферы личности.

Оборудование: интерактивная доска

Дополнительные материалы: фотографии питомцев, заранее приготовленные детьми, картинки с домашними любимцами.

Ход урока.

Организационный момент:

Слайд 1

T: «Good-morning, dear children! I am glad to see you! How are you? Today we have got a talk about pets.

Слайд 2

T: «Many people keep animals at home»

Слайд 3

T: «The animals which we keep at home are our pets. Many families have got pets .Dogs and cats are our favourite pets. There are many kinds of dogs. There are big dogs.

Слайд 4

T: «There are small dogs»

Слайд 5

T: «There are fluffy dogs»

Слайд 6

T: «Dogs are very clever animals. They know and love their masters. You must take care of your dog. You must give him food and water every day .You must clean and warm a place to sleep in, to take a dog for a walk.»

Слайд 8

T: «Also there are many kinds of cats: white cats, black cats, cats with long tails, cats with bushy tails.

Слайд 9

T: «Cats can be short-haired and long-haired. They know and love their home. They are friendly.

Развитие навыков ответно-вопросной работы

T: «Imagine that you are journalists and you must write an article about pets and their masters .So be active ask as many questions as you can.»

P1: «Have you got a pet?»

P2: «What pet have you got?»

P3: «What is his (her) name?»

P4: «What colour is your pet?»

P5: «Does your pet answer to his (her) name?»

P6: «Your pet is clever, isn't he (she) ?

P7: «Do you play with your pet?»

P8: «Do you take care of your pet?»

Развитие навыков монологической речи

T: « I see that you are pet lovers. Who wants to tell us about your pet?»

P1: «I do. We have got a pet .It is a cat. His name is Barsik . He is brown. He is big. He has got a big body, a long tail, long legs .He is two years old. He is nice and funny. He likes to eat meat but he doesn't like porridge. I teach my pet. This is his photo .I love my pet.

Далее выслушиваются рассказы еще нескольких учеников.

Работа с текстом

T: «Do you know that people in Great-Britain love pets very much too? Lots of families in Great-Britain have got one or more pets .Lets read a story about it.

Учащиеся читают текст и выполняют задания.

T: «What pets do Russian people usually keep? What names do people in Russia usually give to their pets?»

Введение речевого образца

T: «What animals would you like to keep at home?»

У учителя на столе разложены картинки с изображениями домашних питомцев, учащиеся выбирают соответствующую картинку и называют какое животное они хотели бы иметь дома.

P1: «I would like to have a cat(a dog…) as a pet.»

Работа со стихотворением

T: « Who knows any poems about pets? Now we shall see who the best recite is.Who wants to take part in our competition?»

P1: «My Dog»

Dog has four legs,

I have only two

My dog likes to run,

I like to run too.

P2: «My Doggy»

My little doggy

Likes to play

When I come home

From school each day.

P3: « A Patter»

I see a big black cat,

Big black cat,

Big black cat,

What a big black cat!

What a cat! What a cat!

Подведение итогов урока, объяснение домашнего задания

Учитель подводит итоги урока, отмечает самых активных учащихся выставляет оценки.

Homework :try to compose a poem about your pet.

For example ;

I have got a pet

It is a cat

His name is Fred

I love my pet.



© 2010-2022