План-конспект урока Наши путешествия

Вашему вниманию представлен план-конспект урока "Наши путешествия".  Тип урока - урок систематизации и обобщения знаний.К  концу урока ученики смогут активизировать новый лексический   материал в чтении и говорении; научиться работать с анкетой; рассказать о своём путешествии.Формы работы: работа в парах, в группах. Такие виды работы позволяют детям свободнее чуствовать себя на уроках и даже слабоуспевающие ученики с удовольствием вовлекаются в работу, могут проявить свои способности, что повыша...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ТЕМА: ПУТЕШЕСТВИЕ


ЦЕЛИ: к концу урока ученики смогут активизировать новый лексический материал в чтении и говорении; научиться работать с анкетой; рассказать о своём путешествии.


УДД: познавательные, регулятивные и коммуникативные

ОБОРУДОВАНИЕ: карта, анкеты (приложение А), карточки с ситуациями (приложение В).


ХОД УРОКА.


  1. GREETING


  • Good morning. - Good morning.

  • How are you? - We are fine, thank you.

  • Who is on duty today? - I am on duty today.

  • Who is absent today? - Sasha is absent today.

  • What is the matter with him? - I don't know, but maybe Nickita

knows.

  • Nickita, do you know what's up with Sasha?

  • Sasha is ill. He felt seedy yesterday.

  • Thank you, Nickita. Elmas, tell me please, what is the weather like today?

P.3: - The weather is bad today. The sky is grey. It is cold. It looks like

rain. It is not sunny. It is muddy.

P.4: - But as for me, I like rainy weather. When it is raining, you have

a good opportunity to stay at home, to read an interesting book or to watch TV.

P.5: - I think we must be thankful together whatever the weather is. Let

me recite a poem about that?

When the weather is cold,

We must not scold.

When the weather is warm,

We must not storm.

When the weather is dry,

We must not cry.

But be thankful together,

Whatever the weather.

T.: - Oh, thank you. I think all children can agree with you.



I.AIM


The topic of our today's lesson is "TRAVELLING".

By the end of the lesson you'll be able:

  • to operate words and word combinations in a new situations;

  • to read and understand the gist and specific information from the text;

  • to do the travel survey and make up the report about your friend's preferences;

  • to speak about your last trip.



II.WARM - UP


Pronunciation drill. Фонетическая и лексическая отработка стихотворения.

Planes are quicker then the trains

Trains are cheaper then the planes

I like traveling on foot

It makes healthy me and good.

If you want to travel fast

Take a plane, a train, a bus.

If you want to be in time

Always choose the airline.

If you visit farthest land

Book your ticket beforehand.

If you want in time to turn

Book not single, but return.

You want to go far

Then you need a sleeping-car.

If you want to sleep at first

You may take the upper berth.

If you have a little snack

In a hurry go back

Someone can your luggage steal

While you have your tasty meal.

You can see at railway station

Passengers of any nation.

They will travel, to my mind,

In carriages of any kind.

If you go on vocation

Go to the railway station

Try to take a fast express

You'll be safe in it, not stressed.

(Дети читают и переводят стихотворение.)

III.CHECK ON HOMEWORK


Игра-соревнование.

Ученики разделены на 2 команды. На доске записаны слова в 2 колонки. Учитель называет слово, и каждый участник зачёркивает это слово. Выигрывает та команда, которая зачеркнёт больше слов.

Look at the blackboard. I'll read the words and you should find and cross them.

travelling

journey

voyage

trip

in this country

abroad

by plane

by train

on foot

to miss the train

business trip

to change the bus

to change the bus

in this country

abroad

by plane

on foot

by train

journey

to miss the train

trip

voyage

travelling

business trip


IV.READING

Children should read the text (ex.4 p.59) and write five questions to quiz their classmates.


V.TRAVEL SURVEY

You should ask each other travel questions and report back to the class the results of your survey. (See Appendix A)

(Детям даётся анкета (см. Приложение А) с помощью которой они опрашивают одноклассников, потом обобщают свои исследования и рассказывают о том, что они узнали.)


VI.WHERE HAVE YOU TRAVELLED?

Дети пишут на маленьких карточках название города, в котором они были и прикрепляют его на карте. Потом рассказывают о своих поездках, о том, как они добирались в эти города, какими видами транспортами пользовались.


  1. SUMMARIZING

What topic have we spoken about at the lesson?

Do you like to travel?

What place would you like to go?

What means of travelling do you prefer?


  1. HOMEWORK

Your homework will be to make up dialogues according to the situations with help of ticket-buying role-play cards. (See Appendix B)



План-конспект урока Наши путешествия




3

© 2010-2022