План – конспект урока “Olympic Games”

План – конспект урока 6 б класс     Темаурока:     “Olympic Games”   Задачи: §основные:  - закрепить лексический материал по теме «OlympicGames»                   - совершенствовать навыки неподготовленной диалогической речи                   - совершенствовать навыки неподготовленной диалогической речи     §сопутствующие: - совершенствовать произносительные навыки,                                     - развивать краткосрочную память учащихся,     Оснащение урока: - Наглядность на доске: §  Пла...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План - конспект урока

6 б класс



Тема урока: "Olympic Games"


Задачи:

  • основные: - закрепить лексический материал по теме «Olympic Games»

- совершенствовать навыки неподготовленной диалогической речи

- совершенствовать навыки неподготовленной диалогической речи


  • сопутствующие: - совершенствовать произносительные навыки,

- развивать краткосрочную память учащихся,

Оснащение урока:

- Наглядность на доске:

  • Плакат с темой урока

  • Слайды со словами

  • Слайды с картинками по теме Olympic Games

- ТСО:

- проектор и компьютер






Структура урока:

I. Мобилизующее начало урока (10 мин)

  1. Приветствие (30 сек)

  2. Беседа с учащимися (1 мин)

  3. Сообщение темы и задач урока (30 сек)

  4. Фонетическая зарядка (4 мин)

  5. Речевая зарядка (4 мин)

II. Центральная часть урока (32 мин)

А) Закрепление лексики (sports and countries) по теме OG + новых формул (10 мин)

  1. отработка произношения

  2. упражнение rub out

B) Развитие навыков неподготовленной монологической речи - отработка конструкций be crazy about, be fond of…(8 мин)

С) Развитие навыков неподготовленной диалогической речи - отработка в мини-диалогах конструкций be crazy about, be fond of…(8 мин)

D) Физминутка - 1 мин.

E) Cовершенствование навыков чтения с полным извлечением информации (8 мин)

  1. вопросно-ответная работа

  2. agree/disagree

F) Ознакомление с новым грамматическим материалом

  1. предъявление речевых образцов

  2. выведение формулы

  3. упражнения

III. Завершающая часть урока: (3 м)

  1. Запись и объяснение домашнего задания (1 м)

  2. Выставление и комментирование оценок, подведение итогов урока (2 м)



Ход урока:

I. Начало урока.

1. Приветствие.

- Good morning, students. I'm delighted to see you! How do you feel today? Who is on duty today? Who is absent today? What's the matter with them? I see. It's a pity. So now I know the exact date of our performance - we'll make our little show on next Thursday - that's pretty soon. So our task is to learn the song very well. And sing well. Also we should design some movements for the song. And make little pantomime.

2. Сообщение задач урока.

- Today we'll have a lot of things to do -as we shall work with our new topic - what is it?

3. Фонетическая зарядка.

- To do that first let's revise our words. Let's read the words. Now give the Russian variant.

3. Речевая зарядка.

Let's play the game snowball - we'll see who has the best memory. You are to name a kind of sport and the following person should repeat the word and name his own word. I think I'll join the game.

II. Центральная часть урока.

Now let's recollect the difference between the phrases - go in for - be fond of. Let's train a bit. You are to make up similar phrases. Now work in pairs.

???

Do you go in for sport?

Ask your friend when he took it up.

Ask your friend why he gave it up.

Ask your friend what he is interested in.

Ask your friend what his favorite kind of sport.

Ask your friend what he doesn't like. (kind of sport).

Ask your friend what he prefers to watch the sport competition on TV or to take part in them.

Ok - now down to the text. Let's translate it up to the end.

Answer my questions:

  • When did the Olympic Games begin?

  • Where did the Olympic Games begin?

  • What were the Greeks fond of?

  • How often were the Olympic Games held?

Agree or disagree with me:

  1. Everybody took part in the Olympic Games. (f)

  2. The strongest athletes came together to play football, curling, chess.(f)

  3. There were also chariot races. (t)

  4. There was a tradition to stop the Olympic Games for the time of the wars. (f)

  5. The competition lasted five days. (t)

  6. The winners in each kind of sport or art got flowers. (f)

  7. The Greeks often put statues of their champions. (t)

Now let's compare the sentences.

III. 1. - Now put down your homework. Open your record-books. The topic. And write down about your own sport interests according to the today's questions.

2. - Thank you very much for your work today. You worked very hard and did very well. So, please, tell me what kind of things we have done today. You are absolutely right! Your marks for today are… .

And now the results of these papers - …

- Good bye, everyone, have a nice day!!!


© 2010-2022