Конспект урока по английскому языку в 4 классе на тему Past Simple

Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Учитель: Ганиева Хатидже Мустафаевна

Место работы: МБОУ «Амурская школа»

Учебник: «Spotlight 10»

Урок в 4 классе по теме:

«Past Simple правильных глаголов»

Тип урока: вводный урок по теме:«Past Simple правильных глаголов», с опорой на сказку ("The tortoise and the hare")

Обучающая цель:

Формировать умения употребления глаголов в Past Simple в утвердительной форме

Научить читать окончание глагола - ed

Развивающая цель:

Развивать умения говорить о действиях в прошлом.

Развивать умения находить необходимую информацию.

Развивать навыки чтения и говорения.

Воспитательная цель:

Развивать умения слушать и толерантно относиться к мнению других.

Оборудование урока:

Презентация в Рower Point « Past Simple »

Раздаточный материал ( фигурки зайца и черепахи ),таблички с правильными глаголами.

Компьютер

Мультимедийный проектор

Lesson plan:

1. Greeting.

2. Presentation of the topic and the aim of the lesson.

3. Doing verbal exercises. (Sing a Song of sixpence)

4. Reading and playing tale: « The tortoise and the hare». Exercises with text.

5. Exploring grammar. Past Simple (Regular Verbs),(Ex.1 p. 92 S. b. Spotlight - 4)

6. Speaking. Which of the following did they do yesterday? (Ex.2 p.92 S. b. Spotlight - 4)

7. Finger play.

8. Pronunciation - «ed» ending. Listening exercises.

(Ex.3p.92 S. b., Ex. 6 p.137 S. b. Blockbuster 1 )

9. Reading and writing exercises (Ex.7 p.52 S. b. Enjoy English -4, ex.4 p.93 S. b. Spotlight - 4)

mentary on the lesson.

11. Homework.

Lesson Procedure

1.Teacher: Good morning, dear children. Glad to see you. We have an unusual lesson today. Many guests are visiting our lesson. Dear guests, we are glad to welcome you at our English lesson.

2. The topic we are going to repeat the tale «The tortoise and the hare», new topic -grammar Past Simple Regular Verbs.

- You'll have to do different tasks today.

- You'll work with text.

- You'll watch the presentation about Past Simple.

- You'll listen the exercises.

- You'll do some written tasks.

Children, I want you to answer some questions:

What's the date today?

What's the day of the week today?

Who's absent?

Учащиеся отвечают на вопросы.

3. Речевая зарядка.

Teacher: Look at the wall and read the poem:

Учащиеся читают хором поэму.

Sing a Song of Sixpence.

Sing a Song of sixpence,

A pocket full of rye,

Four and twenty blackbirds

Backed in a pie.

When the pie was opened,

The birds began to sing;

Wasn't that a dainty dish

To set before the king?

4. Чтение сказки по ролям, используя фигурки зайца и черепахи.

( сказка «Заяц и черепаха» Приложение 1)

Teacher: Now, I need three volunteers. Who wants to be a Hare? A Tortoise? A Narrator?

Учитель назначает уч-ся, которые будут читать сказку по ролям. Остальные ученики изображают с помощью фигурок зайца и черепахи действия в сказке.

Teacher: Now, let's read the tale by role and play it.

Одни учащиеся читают сказку, другие - изображают содержание. Можно выполнить на выбор задания по сказке.(Приложение 3)

5.Введение и закрепление лексики/ структур.

Демонстрация презентации «Past Simple».(Приложение 2)

Учитель говорит, а затем пишет на доске: I watched the film last night. Учащиесяся повторяют за учителем. Учитель напоминает им, что это простое прошедшее время, и оно употребляется, когда речь идет о действиях, которые происходили в прошлом в определенное время. Он спрашивает учащихся как образуется прошедшее время, и говорит, что окончание «ED» может читаться и произноситься глухо /t/ после глухих согласных, звонко /d/ после гласных и звонких согласных и /id/ после согласных t и d.

Teacher: We use the Past Simple to talk about actions which happened at a specific time in the past. We form the Past Simple of the most regular verbs by adding «ED». Verbs ending in «E», take «D». Verbs ending in a vowel + «Y», take «IED».

Учащиеся читают образец в таблице и выполняют упражнение: записывают прошедшую форму глагола.(уч. с.92 у.1 Spotlight - 4)

Watch - watched

Jump-

Walk-

Talk-

Climb-

Play-

Teacher: Now, check what you have written.

Учащиеся зачитывают слова.

Говорение с использованием Past Simple Regular Verbs.

Учащиеся читают образец, соотносят слова и картинки, а затем устно составляют предложения.(Ex.2 p.92 S. b.)

Watch TV

Paint a picture

Cook dinner

Walk the dog

Play basketball

Listen to music

Ответы:

She cooked dinner.

He painted the picture.

She played basketball.

He walked the dog.

She watched TV.

She listened to music.

Физкультминутка. Пальчиковые игры.

Teacher: I see you're tired. Let's fun finger play.

Put your hands into fists and then put them up in front of you. (сжать руки в кулаки, перед собой )

Finger family up ( пальцы вверх )

Finger family down ( сжать снова в кулаки )

Finger family dancing ( пальцы вверх и крутить )

All around the town

Dance them on your shoulders (танцуют пальцы на плечах )

Dance them on your head (..на голове )

Dance them on your knees ( …на коленях )

And tuck them into bed. ( прячем ладошки подмышки )

Совершенствование навыков говорения и аудирования. Выполнение упражнений на произношение окончания « ED».

Teacher: Now, listen and repeat a poem (Ex.3 p.93 S. b. Spotlight - 4)

Chuckles painted the toy box brown,

Lulu helped and danced around,

Larry laughed and clapped his hand,

Chuckles stopped and dropped his paints.

Учащиеся прослушивают аудиозапись упражнения. Учитель снова обращает их внимание на то, как читается окончание « ED». Учащиеся слушают аудиозапись еще раз и повторяют за диктором. Затем самостоятельно читают, учитель следит за правильностью произношения.

Teacher: Now, listen and tick, then repeat.

Учащиеся прослушивают аудиозапись и ставят галочки в определенных столбцах. Затем выходят к доске и с помощью карточек с этими глаголами распределяют глаголы по столбцам, закрепляя их с помощью магнитов.

/t/

/d/

/id/

watched

cleaned

invited

invented

wanted

stopped

Teacher: Now, look at the exercise 4 page 93 S. B. « Spotlight - 4»

Read. Then put the words passed, closed, opened, added, started, talked, lived, shouted, danced, wanted, smiled, clapped in the right column.

Учащиеся выполняют самостоятельно упражнение в учебнике. Затем задание проверяется

(Презентация Past Simple слайд 4)

/d/

/t/

/id/

climbed

watched

painted

played

walked

skated

listened

jumped

visited

served

laughed

stadied




10. Комментарии по уроку.

Teacher: Well, it's time to complete the lesson. I'm pleased with the answers and activities of some students. I hope the lesson was interesting for you. Thank you very much.

11. Домашнее задание.

Teacher: Well, it's time to write down your homework for the next lesson.

Quiz 12, W. b.p.46-47 ex.1, 2

Parting: marks. Teacher: Well, the lesson is over. Good-bye.

Приложение 1

The Hare and the Tortoise.

Once upon a time, there was a very fast hare and a very slow tortoise.

The hare always laughed at the tortoise because he was so slow.

All the animals were tired of listening to the hare. Then one day the tortoise surprised them all: «Let's have a race tomorrow then!»

The next day, when they started the race, the hare jumped forward. Very soon he was far ahead of the tortoise.

It was a very sunny day and the hare was very hot. «There's a tree. I can rest under it!»

A few hours later, the tortoise passed the sleeping hare…

Suddenly, the hare opened his eyes and looked around. He saw the tortoise at the finish line!

The tortoise was the winner! The hare learned his lesson that day: «Keep on going and don't

stop until you cross the finish line!»

Приложение 2

Задания к сказке «The tortoise and the hare»

Activities

Answer the questions.

1. Who were the main heroes in the story?

2. Who laughed at the tortoise?

3. What was the weather?

4. Who was the winner in the story?

5. What is the moral of the story?

Say who in the story is:

1. Slow

2. Fast

Who said this?

"Let's have a race tomorrow then!"

"There's a tree. I can rest under."

Say who :

Were tired listening the hare

Jumped forward

Was far ahead

Was very hot

Passed the sleeping hare

Opened the eyes

Learned the lesson

Complete phrases

To laugh at the tortoise

To start forward

To jump the race

To open the lesson

To see the eyes

To learn the tortoise at the finish line

Find in the text opposite words.

Start------

Rainy-----

Fast-------

Yesterday----

Close

Night------

Cold------

Translate into Russian.

Laughed at-

Were tired of-

Surprised them-

Can rest-

Started the race-

Jumped forward-

Was far ahead of-

Passed the sleeping hare-

Opened his eyes-

Looked around -

Learned his lesson-

Keep on going-

Don't stop-

Cross the finish line-

Приложение 3

The Hare and the Tortoise.

Complete the sentence, using regular verbs

Past Simple.

Tired, started, laughed, passed, learned, surprised, opened, looked

Once upon a time, there was a very fast hare and a very slow tortoise.

The hare always ……. at the tortoise because he was so slow.

All the animals were …… of listening to the hare. Then one day the tortoise ……..them all: «Let's have a race tomorrow then!»

The next day, when they…….. the race, the hare ………..forward. Very soon he was far ahead of the tortoise.

It was a very sunny day and the hare was very hot. «There's a tree. I can rest under it!»

A few hours later, the tortoise ………the sleeping hare…

Suddenly, the hare ……. his eyes and …… around. He saw the tortoise at the finish line!

The tortoise was the winner! The hare……. his lesson that day:

«Keep on going and don't stop until you cross the finish line!»

Приложение 4

Exercise 4 page 93 Spotlight - 4

/d/

/t/

/id/

climbed

watched

painted

played

walked

skated

listened

jumped

visited

served

laughed

stadied

closed

passed

added

lived

talked

started

opened

danced

shouted

smiled

clapped

wanted


© 2010-2022