- Преподавателю
- Иностранные языки
- Поурочный план по английскому языку на тему: I think it`s beautiful
Поурочный план по английскому языку на тему: I think it`s beautiful
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Косбанова А.И. |
Дата | 07.04.2014 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
The theme of the lesson: I think it`s beautiful.
The aim of the lesson: Playing the game to introduce pupils with new words, asking questions to check their knowledge.
Presentation of the question: Where do you live?
To develop geographical skills of pupils and interest to English language.
Equipments: cards, placard, photos of the sightseeing of Britain and their history, picture of the witch and double- Decker bus, placard of new vocabulary.
Procedure of the lesson:
I. Organization moment.
-
Greeting
-
Checking up absents
-
Talking about the weather, date, day.
II. Checking up home task
-
What was your home task?
-
Review all units
III. Learning new theme.
Speaking of the teacher:
-
Ok, pupils at first listen to me. Today`s our new theme is "I think it`s beautiful". Let`s translate. You are right, "Я думаю что это красиво". Now, look at the black board, I think it`s beautiful picture. I think it`s beautiful nature. I think Taras Shevchenko`s picture is beautiful etc.
-
Now answer my questions:
-
Where do you want to go? I want to go…
-
Why do you want to go? Because it`s…
-
Because it`s beautiful. То есть мы можем использовать эту фразу в любых ситуациях.
-
Now, let`s play the game "Travelling to Britain". What must we know for the travelling?
-
You are right, English language!
-
Я проверю, хорошо ли вы знаете Английский язык, когда мы совершим путешествие тогда вы ознакомитесь со достопримечательностями в Великобритании. Мы будем совершать путешествие на двух этажном автобусе Англии. Переводится "Double-decker bus". Но злая ведьма не хочет что бы много знали и поэтому она набросала на дорого камни- препятствия. На каждом камушке написаны слова.
-
Если хотите убрать камушки с дороги, то вы должны переводить слова на русский или на английский язык. Тогда камень повернется, а под камнем написан вопрос. Ответив на эти вопросы вы сможете убрать камень с дороги и двигаться дальше.
-
Do you want to play?
-
Yes, we do.
-
Ok. The bus is going now. Look, there is a stone. Who wants to help me throw the stone? (words on the stone: japan, study, want, like, you, washing up, go, sofa, make bed, living room, имя, готовить, кухня, воскресенье, привет, фамилия, комната, ученик, адрес, сестра, учитель, я, музыка, обед, сок)
-
Questions:
-
What is your mane?
-
What is your surname?
-
What is your address?
-
What is your telephone number?
-
What class are your in?
-
What does your father do?
-
Where are you from?
-
How old are you?
-
How do you spell your name?
-
What does your mother like?
-
What color is your hair?
-
What color are your eyes?
-
When is your birthday?
-
What do you want to be?
-
How many boys in your class?
-
Which room do you like?
-
What do you need to buy?
-
What time is it?
-
(Во время игры мы будем остановится в таких достопримечательностях:
-
-
-
Национальная Картинная галерея- National Gallery
-
Собор святого Павла-st` Paul`s Cathedral
-
Биг-Бен- Big-Ben
-
Букингемский дворец- Buckingham palace
-
Лондонский тауэр- The tower of London
-
Вестминистерское Аббатство- Westminster Abbey
-
-
IV. Vocabulary work.
-
Посмотрите на эту картину, мы находимся в прекрасном месте. Здесь очень красиво, но нам нужно вернутся обратно. Что бы вернутся обратно, нам нужно соорентироватся на место. Для этого нам что понадобится?
-
Правильно, компас. На английском языке будет compass. Вот компас (показываю).
-
Что показывает компас?
-
Правильно , стороны света.
-
Назовите эти стороны?
-
Север, юг, восток, запад.
-
Теперь послушайте, как это будет на английском языке.
North [noӨ]- север
West [west]- запад
East [i:st]-восток
South [sauӨ]- юг (показываю по слайду)
-
Now, look at this picture and answer my questions, please.
-
What do you see on the west? (forest [forest]- лес)
-
What do you see on the north? (mountain [mauntin]-гора)
-
What do you see on the east? (lake [leik]-озеро)
-
What do you see on the north? (road [roud]-дорога)
-
What do you see on the centre? (river[rivә]- река)
-
You are right, write down these new words in your dictionaries.
V. Fastening.
- well, I`ll give you exercise 14.
- let`s do ex. 2. Read and translate the text.
VI. Home task
-
Take your home task for the next time. Exercise 15. Draw the picture of your fantasy island and describe it. To learn by heart new words.
VII. Marking
-
You work hard for today`s lesson. I`ll give your marks.
VIII. Conclusion
Thanks for the lesson. Good bye!