Конспект по английскому языку на тему

Школа: «Староаймановская основная общеобразовательная школа» Актанышского муниципального района Республики Татарстан Урок 29. Рассказ о Лондоне Класс: 6 Дата: Цели урока: - совершенствование навыков монологической речи по теме «Лондон»; - тренировка навыков произношения и письменной речи; - актуализация лек­сических навыков. Методы и приемы: объяснение, опрос, игровые элементы, иллюстративно-репродуктивный, показ, поощрение. Оборудование: транскрипционные значки; карточки с английскими уравнени...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Школа: «Староаймановская основная общеобразовательная школа» Актанышского муниципального района Республики Татарстан

Урок 29. Рассказ о Лондоне

Класс: 6

Дата:

Цели урока:

- совершенствование навыков монологической речи по теме «Лондон»;

- тренировка навыков произношения и письменной речи;

- актуализация лексических навыков.

Методы и приемы: объяснение, опрос, игровые элементы, иллюстративно-репродуктивный, показ, поощрение.

Оборудование: транскрипционные значки; карточки с английскими уравнениями для каждого ученика, карточки для примера составления рассказа.

Ход урока

Организационный момент

Good morning, children! (Good morning, teacher!)

I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

I'm fine, thank you. Who is absent today? (Ann is absent today.)

What a pity! I hope she will be well very soon and she will go to school.

OK. Let's start our work.

Фонетическая зарядка

Today we shall learn the new tongue twister. Listen to me, please.

«She sells sea shells on the seashore. The shells she sells on the seashore are seashore shells. I'm sure.» Can you translate it? Repeat it after me. Say it slowly, quickly, loudly, in a whisper.

Ученики разучивают новую скороговорку: повторяют ее за учителем, произносят вслух и шепотом, медленно и быстро.

Речевая разминка. Take Of-Touch Down

Today we shall play. You will listen to my statements and if you agree with me, stand up, if you disagree sit. Attention, please.

  • You don't like our town. (I like our town.)

  • You live in Kirova Street. (I don't live in Kirova Street.)

  • Your friend doesn't live in Sibirskaya Street. (My friend lives in Sibirskam Street.)

  • You didn't visit our local museum last year. (I visited our local museum last year.)

  • There is no art gallery in our town. (There is a gallery in our town.)

  • There are ten schools in our town. (There are 20 schools in our town.)

  • The main square of our town is Red Square. (The main square of our town is Gagarin Square.)

  • Our town is the capital of Russia. (Our town is not the capital of Russia. Moscow is the capital of Russia.)

  • There are churches in our town. (There aren't churches in our town.)

  • Our town has one shop. (Our town has a lot of shops.)

  • Is London rich in parks and museums? (Yes, London is rich in parks and museums.)

  • Are London parks full of trees and flowers? (Yes, London parks are full of trees and flowers.)

  • Are Londoners proud of their places of interest? (Yes, Londoners are proud of their places of interest.)

  • Are you interested in London's sights? (Yes, I'm interested in London's sights.)

  • Is London worth visiting? (Yes, London is worth visiting.) Etc. Учитель высказывает различные утверждения, а учащиеся не соглашаются с ним, исправляя утверждение.

Актуализация лексических навыков

(достопримечательности Лондона)

Take your seats, please. There are the cards on your desks. Look at them. You can see the task for you there.

Westminster Abbey

Big Ben

the Thames

MOMI

White

Tower

a church

a bell

a river

Tower

Ключевые слова: a museum, bridge

St. Regent's

Kensington

Trafalgar

Buckingham

Big Ben

Madame Tussaud's

Park

Gardens

Square

Clock

Ключевые слова: Palace, waxworks museum

Now work in pairs and check up the answers.

Проверка данного задания осуществляется способом взаимопроверки (ученики работают в парах).

Совершенствование навыков монологической речи. Think-Write-Round Robin

Will you open your books, page 85, exercise 24. Let's read the phrases. Which of them describes the capital of Great Britain best of all? Let's work in groups of four. Each group will have one statement. Give your examples and share your ideas.

Для выполнения задания упр. 24, с. 85 ученики делятся на 4 группы по 3-4 человека. Каждая группа получает одно утверждение из упражнения. Задание для учащихся: дополнить данное утверждение примерами и своими идеями по теме «Лондон». Например, утверждение London is one of the biggest and most interesting cities in the world. (The capital of Great Britain is the biggest city in the country and one of the most famous cities in Europe. There are many old and new buildings in London. There are lots of places to visit there: parks, gardens, museums, Art galleries, theatres, cinemas and museums. It is a city of shopping, entertainment and good food. Many tourists visit London every year.) Ученики работают в группах в течение 4 минут. Затем один участник от каждой группы представляет рассказ, а члены группы могут помогать ему и дополнять.

Физкультминутка

Тренировка навыков письменной речи

I am sure it will not be difficult for you to discuss the sights of London. I would like to know what places of interest you want to visit and why.

Учитель предлагает поочередно обмениваться короткими ответами.

Итог урока

Now you know how to describe the capital of Great Britain. Tell your stories to your relatives and friends at home. Your mark are … . Thank you for the lesson. Goodbye.

Домашнее задание: рассказать по теме «Лондон».



© 2010-2022