Конспект урока английского языка по теме Modal verbs

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Тема: Modal verbs

Цели:

- образовательная: совершенствовать умение употреблять модальные глаголы;

- развивающая: развивать навыки восприятия иноязычной лексики на слух, развивать навыки связной речи, развивать интеллектуальные и познавательные способности, способствовать развитию творческой личности; развивать у учащихся навыки индивидуальной, парной и групповой работы.

- воспитательная: повышать мотивацию к изучению иностранного языка, воспитывать у учащихся проявление интереса к стране изучаемого языка;

Тип урока: урок-повторение

Оборудование урока: интерактивная доска, слайдовая презентация по теме «Modal verbs», задания в формате интерактивной доски.

Ход урока


  1. Организационный момент.

  1. Приветствие

  2. Опрос домашнего задания

  1. Инсценирование сказки «The Kingdom of Modal verbs»

Author: Dear guests! We are very glad to see you at our lesson. I shall tell you a fairy-tale about the kingdom of modal verbs.

"Once there lived a king and a queen. Their names were the modal verbs. They lived in peace and agreement in their kingdom. They had three nice children: a prince Must, A princess Can and a prince May. Even they were native brothers and a sister? They had different tempers.

(король и королева выходят на сцену)

A King and a Queen: Dear friends! We are glad to see you at our royal palace! We want to present you our children. They are: a prince Must, out lovely daughter - princess Can and a prince May. (выходят дети)

Princes and a princess: Hi! Nice to meet you!

A Queen: Oh! Darling! I am so tired. I want to have a little rest. (уходит с королем)

Author: Can, конечно, хвастунишка.

Свой успех возносит слишком.

Can: «Я могу стихи слагать, я умею вышивать,

На коне могу скакать, не умею лишь молчать».

"I can write poems, I can make embroidery

I can ride a horse, I cannot only keep silent."

Author: Must всех серьезнее и строже,

раз сказал он, значит, должен.

«Должен в школу я ходить, должен правила зубрить,

Я не должен отставать, должен знаньями блистать».

" I must go to school, I must learn grammar rules.

I mustn`t be late, I must know everything!"

Author: May воспитан без сомненья, вежлив, и без разрешенья

он не сделает и шагу:

May : «Можно лист возьму бумаги? Можно вашу ручку взять?

Можно книжку почитать?»

May I take a sheet of paper? May I take your pen?

May I take your book to read?

Author: Отрицанье получилось, если вдруг частица NOT

За глаголом появилась. (выбегает частица NOT)

Поменяв слова местами, мы вопрос получим с вами.(выходит на сцену местоимение I)

(Все уходят, кроме принцессы)

Can: Tell us what you can do and what you can`t do.

May: Tell us what you may do and what you may not do.

Must: Tell us what you must do and what you mustn't do.

(работа со слайдами у доски, затем все трое садятся на свои места)



  1. 1. Работа по картинке с употреблением модального глагола Can.

We have a nice guest. Her name is Linda. She is a panda. Now, your task is to look at this picture and say what she can do and what she can`t do.

(работа со слайдами)

2. Определите функцию модального глагола.

What modal verbs express possibility?

What modal verbs express advice?

What modal verbs express request?

What modal verbs express permission?

3.Работа над диалогом.

Look at this picture, read and translate it. What do these modal verbs express?

4. Say should or shouldn`t. Work on this picture.



  1. Вежливый английский.

1. Do you know that these modal verbs make our speech polite? Do you want to speak English politely?

What polite words and phrases do you remember?

Use the known modal verbs to make these questions polite.

2. Work on making of a dialogue.

Class is divided into two groups. The 1 st group makes a dialogue between a dog and a dolphin, the 2nd group makes a dialogue between a fox and a kitten.

  1. Work on slides. Look at these pictures and say what our heroes can do.



  1. Работа над заданиями в формате доски.

  1. Make 4 sentences, gathering all words of definite colors. Every color is for a sentence. We have 4 sentences.

  2. Look at this picture and say what this boy can (should, must, may) do.

  3. Read these sentences and give their negative and interrogative forms.



  1. Работа над грамматикой.

  1. Put in Must, May or Can.

  2. Make questions and negatives of these sentences.

  3. Look at our next guest. It is a fox. His name is Tim. Write about his possibilities. Each group writes its own story, so, we`ll have two different stories about Tim.



  1. Домашнее задание

To make a slide presentation about your favorite animal. Write what it can do and what he can`t do.



  1. Выставление оценок за работу на уроке.



© 2010-2022