Урок на тему «Реклама»

Данный урок разработан на основании УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English» для 6 класса в рамках изучения раздела «We have a lot in common». Целями урока являются:1) совершенствование лексических навыков по теме «Свободное время»;2) совершенствование монологической речи;3) совершенствование аудитивных навыков;4) совершенствование навыков составления диалогов.Среди представленных материалов - мультимедийная презентация к уроку, видеоклип «Transportation song», запись для аудирования, план-конспект ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Презентации
Автор
Дата
Формат zip
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект урока на тему: Advertisement (Реклама на ТВ)

(УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English» 6 класс.

Раздел «We have a lot in common»)


Цели урока:

  1. совершение лексических навыков по теме «Свободное время»;

  2. совершенствование монологической и диалогической речи по теме «Хобби»;

  3. совершенствование аудитивных навыков.

Оформление доски:

  • Половинка доски: Дата. Домашнее задание

  • Середина доски: Тема урока: Advertisement

План урока:

  1. Организационный этап. (1 мин)

  2. Проверка домашнего задания (7 мин)

  3. Речевая разминка (5 мин)

  4. Совершенствование лексических навыков по теме «Свободное время» (7 мин)

  5. Совершенствование аудитивных навыков. (7 мин)

  6. Физкультминутка. (2 мин)

  7. Совершенствование диалогической речи. (8 мин)

  8. Домашнее задание. (1 мин)

  9. Подведение итогов. Рефлексия.(2 мин)

ХОД УРОКА

1. Организационный момент.

  • Good morning, boys and girls! (Good morning, Дарья Романовна!)

  • I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

  • How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

  • I'm fine, thank you.

Проверка отсутствующих.

  • Who is absent today? (All pupils are present.)

  • OK. Let's start our work. Sit down, please.

  • We shall have a talk about advertisement.

2. Проверка домашнего задания

  • At home you were to do some exercises. Let' check ex. 7 in your student's books. Read the sentences. Mind the time!

Ученики зачитывают предложения, раскрывая скобки в Present Perfect или в Past Simple.

Ответ на №7, стр.163

  1. I have just done my work.

  2. Alice collected German and French coins last summer.

  3. Susan has already been to the library.

  4. He saw this film yesterday.

  5. Have you bought any Christmas presents? - Not yet

  6. Carol invited her classmates to her home last Sunday.

  • Also you were to change the sentences in ex.10 on page 71. in your Workbooks. Read what you've got.

Ответ на №10, стр.71 (р.т.)

  1. Most people don't watch TV in the morning. They watch it in the evening.

  2. "Virgin" isn't the radio station which plays classical music 24 hours a day. It plays rock music.

  3. Young girls and boys are fond of making models of planes and ships. They are fond of doing sports.

  4. Balzak didn't keep fit. He ate too much.

  5. We won't go for a walk next Sunday. We'll go by bike.

3. Речевая разминка.

  • Today we speak about advertisement, specifically about travelling adverts. Look at the screen. There are different adverts about how and where to spend holidays. I'd like you to answer some of my questions.

    • What type of holiday is each advert about? Match the picture and the definition.

Ученики подбирают описание к каждой картинке.

Ответ:

1-b

2-c

3-e

4-d

5-a

  • What is your favourite type of holiday?

  • Where do you usually go on holidays?

  • Where did you go last summer?

4. Совершенствование лексических навыков по теме «Свободное время»

  • There are different means of transport that we can use for travelling. Let's remember them. Watch and listen to the song.

Ученики просматривают видео о видах транспорта.

  • Now I'd like you to tell how you like to travel. The pictures on the screen will help you.

Ученики составляют предложения по речевому образцу, записанному на доске.

I like travelling by car.

But! I like travelling on foot.

5.Совершенствование аудитивных навыков.

  • So now let's discuss these adverts. Listen, follow the speakers and then find:

  • two places to stay;

  • three activities;

  • two means of transport;

  • three countries.

Ученики прослушивают рекламы, затем отвечают на вопросы учителя.

  • You can see some statements about different children. I want you to match the people and the holidays to their tastes.

Ученики зачитывают предложения, затем называя номер соответствующей рекламы.

6. Физкультминутка.

  • Let's have some break. Stand up. You will watch a video. Repeat the actions and sing along.

Ученики просматривают релаксационное видео.

7. Совершенствование диалогической речи.

  • Well done!

  • Let's work in pairs and use our imagination. One of you will be a travel agent. Another will be a client who wants to spend his holidays abroad. Use the information in the adverts to advise him.

Учитель организует работу в парах. Ученики составляют диалог. На доске выведено начало разговора, которые ученики должны изменить и дополнить. Задание выполняется в течение 5 минут. Затем все диалоги прослушиваются.

Client: I'd like to travel abroad this summer.

Agent: Why don't you go to Himalayas?

C: The Himalayas? What can I do there?

A: …

Выражения, которые можно употребить.

How do you prefer to …, travel by …/ on …, favourite activity, I'm fond of …, I'm interested in …, I (don't) like to …

8. Домашнее задание.

уч. - стр.162 №4; р.т.- стр.73 №15.

9. Подведение итогов. Рефлексия.

  • We've worked hard at the lesson. All of you were great. The lesson is over. Good-bye.

4


© 2010-2022