- Преподавателю
- Иностранные языки
- Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Alimova I.I. |
Дата | 28.12.2014 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
Theme: The giant
Aims:. Практические
Лингвистические. Знакомство с правилом чтения буквы u и обучение технике чтения его.
II. Образовательные
To revise language presented in earlier units.
To acquaint the students with the new vocabulary: giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many
III. Развивающие
To develop the children's spoken and listening fluency/
To develop the children's reading skills.
IV. Воспитательные
To raise interest in the subject
Ход урока:
Этапы урока
Организационная деятельность учителя
Форма презентации учебного материала учителем
Деятельность ученика
I. Org/ moment
Introduction
Warm up
- Goodafternoon, children!
P-s Good afternoon(2 times)
Good afternoon to you
Good afternoon(2 times)
I'm glad to see you
- I'm glad to see you too.
II.Определение темы урока и задач урока
Presentation
Today we can hear a story about a giant in the forest.
Look through the pictures and ask what you can see.
Tell the story
У. слушают мини рассказ о герое урока и рассматривают его.
Children listen and answer the questions
We learn today how to read some words with the sound [ju:]
III. Обучение технике чтения и орфографии
But first let ,s play with your tongue.
1.Remember how to read u.
Find the sound.
Карточки на доске.
[i]:,[e], [i] [^] [u:] [ju:]
У выбирает звук
[^] [u:] [ju:]
2.Listen and read.
Интерактивная доска
У слушают, смотрят на доску и читают.
3.Type in the missing letters
Интерактивная доска
У вставляют в слова пропущенные буквы.
4.Match the right pair of words
Интерактивная доска
У составляют пару(английское слово - русское слово)
1.Read the words for yourself.
Say which letters give the sound
[ i:]
Интерактивная доска
У пишут буквы и слова
2.Listen and read.
У слушают, смотрят на доску и читают.
3.Type in the missing letters
У вставляют в слова пропущенные буквы.
4.Match the right pair of words
У составляют пару(английское слово - русское слово)
IV.Введение лексического материала.
Listen to the new words,repeat and write in your notebook
giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many
У, проговаривают новые слова и записывают в тетрадь
V. Физкульзарядка
Let ,s have a rest.
Песня на СD диске
I don't…(Аудиоприложение)
У.поют и выполняют движения.
VI.Закрепление лексического материала.
Production
Asking the children about mountains in Kazakhstan.
Read the text with the class. Say sent-es from the text but in some make a mistake.
Children close their books
To read the text together
Write the missing words p24-25
Act out the story
The children could make a puppet
V Домашнее задание
Home task
To read the words and sent-es
PB Ex2.3 p26
У записывают в дневник
VI Заключительная часть урока
Evaluation
Оценка деятельности учеников
Оценка учащимися содержания урока и своей деятельности на уроке.