Конспект урока по английскому языку

Theme: The giant Aims:.         Практические ü Лингвистические. Знакомство с правилом чтения буквы u  и обучение технике чтения его. II.      Образовательные To revise language presented in earlier units. To acquaint the students with the new vocabulary: giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many III.   Развивающие To develop the children’s spoken and listening fluency/ To develop the children’s reading skills. IV.   Воспитательные  To raise interest in the subject Ход... Этапы урока Организационная деятельность учителя Форма презентации учебного материала учителем Деятельность ученика I.          Org/ moment Introduction        Warm up   - Goodafternoon, children!       P-s   Good afternoon(2 times)             Good afternoon to you Good afternoon(2 times) I’m glad to see you - I’m glad to see you too.     II.Определение темы урока и задач урока Presentation   Today we can hear a story about a giant in the forest.   Look through the pictures and ask what you can see. Tell the  story У. слушают мини рассказ о герое урока и рассматривают его.  Children listen and answer the questions We learn today how to read some words with the sound [ju:]     III. Обучение технике чтения и орфографии   But first let ,s play with your tongue.       1.Remember how to read u. Find the sound. Карточки на доске. [i]:,[e], [i] [^] [u:] [ju:] У выбирает звук [^] [u:] [ju:] 2.Listen and read. Интерактивная доска У слушают, смотрят на доску и читают. 3.Type in the missing letters Интерактивная доска У вставляют в слова пропущенные буквы. 4.Match the right pair of words Интерактивная доска У составляют пару(английское слово - русское слово)       1.Read the words for yourself. Say which letters give the sound [ i:]   Интерактивная доска   У пишут буквы и слова 2.Listen and read.   У слушают, смотрят на доску и читают. 3.Type in the missing letters   У вставляют в слова пропущенные буквы. 4.Match the right pair of words   У составляют пару(английское слово - русское слово) IV.Введение лексического материала.  Listen to the new words,repeat and write in your notebook giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many                У, проговаривают новые слова и записывают в тетрадь                                       V. Физкульзарядка Let ,s have a rest. Песня на СD диске  Idon’t…(Аудиоприложение)   У.поют и выполняют движения. VI.Закрепление лексического материала. Production    Asking the children about mountains in Kazakhstan.  Read the text with the class. Say  sent-es from the text but in some make a mistake.   Children close their books     To read the text together       Write the missing words p24-25   Act out the story The children could make a puppet V Домашнее задание  Hometask To read the words and sent-es PBEx2.3 p26  У записывают в дневник   VI Заключительная часть урока Evaluation   Оценка деятельности учеников Оценка учащимися содержания урока и своей деятельности на уроке.        
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Theme: The giant

Aims:. Практические

Лингвистические. Знакомство с правилом чтения буквы u и обучение технике чтения его.

II. Образовательные

To revise language presented in earlier units.

To acquaint the students with the new vocabulary: giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many

III. Развивающие

To develop the children's spoken and listening fluency/

To develop the children's reading skills.

IV. Воспитательные

To raise interest in the subject

Ход урока:

Этапы урока

Организационная деятельность учителя

Форма презентации учебного материала учителем

Деятельность ученика

I. Org/ moment

Introduction

Warm up

- Goodafternoon, children!

P-s Good afternoon(2 times)

Good afternoon to you

Good afternoon(2 times)

I'm glad to see you

- I'm glad to see you too.

II.Определение темы урока и задач урока

Presentation

Today we can hear a story about a giant in the forest.

Look through the pictures and ask what you can see.

Tell the story

Конспект урока по английскому языку

У. слушают мини рассказ о герое урока и рассматривают его.

Children listen and answer the questions

We learn today how to read some words with the sound [ju:]

Конспект урока по английскому языку

III. Обучение технике чтения и орфографии

But first let ,s play with your tongue.

1.Remember how to read u.

Find the sound.

Карточки на доске.

[i]:,[e], [i] [^] [u:] [ju:]

У выбирает звук

[^] [u:] [ju:]

2.Listen and read.

Интерактивная доска

У слушают, смотрят на доску и читают.

3.Type in the missing letters

Интерактивная доска

У вставляют в слова пропущенные буквы.

4.Match the right pair of words

Интерактивная доска

У составляют пару(английское слово - русское слово)

1.Read the words for yourself.

Say which letters give the sound

[ i:]

Интерактивная доска

У пишут буквы и слова

2.Listen and read.

У слушают, смотрят на доску и читают.

3.Type in the missing letters

У вставляют в слова пропущенные буквы.

4.Match the right pair of words

У составляют пару(английское слово - русское слово)

IV.Введение лексического материала.

Listen to the new words,repeat and write in your notebook

giant, rock, wake up, delicious hungry, true, a few race, sheep, many

У, проговаривают новые слова и записывают в тетрадь




V. Физкульзарядка

Let ,s have a rest.

Песня на СD диске

I don't…(Аудиоприложение)

У.поют и выполняют движения.

VI.Закрепление лексического материала.

Production

Asking the children about mountains in Kazakhstan.

Read the text with the class. Say sent-es from the text but in some make a mistake.

Children close their books

To read the text together

Write the missing words p24-25

Act out the story

The children could make a puppet

V Домашнее задание

Home task

To read the words and sent-es

PB Ex2.3 p26

У записывают в дневник

VI Заключительная часть урока

Evaluation

Оценка деятельности учеников

Оценка учащимися содержания урока и своей деятельности на уроке.



© 2010-2022