Урок-викторина по английскому языкуАнглийские писатели

Раздел Иностранные языки
Класс 9 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок викторина по английскому языку в 9 классе по теме «Книги в нашей жизни»

Тип урока - литературная викторина

Цели:

  • общеобразовательные - формирование лингвострановедческой компетенции учащихся путем ознакомления с английской литературой.

  • воспитательные - воспитание интереса к английскому языку и культуре страны изучаемого языка.

  • развивающие - развитие творческих способностей и умений работы в команде.

Дидактические задачи - активизация лексических навыков по теме «Книги»; закрепление материала по теме и контроль его усвоения.

Содержание и методика урока: учащиеся делятся на две команды, соответствующие учебным группам по английскому языку; каждая команда выбирает себе капитана и название; викторина состоит из нескольких конкурсов.

Оформление кабинета:

  • Портреты английских писателей.

  • Доска.

  • Магнитофон.

  • Проектор.

Структура урока:

  1. Организационный момент

  2. Литературная викторина

А) задания для команд

Б) задание для капитанов

С) Проверка домашнего задания

  1. Подведение итогов и награждение участников

  2. Рефлексия

Ход урока.

  1. Организационный момент. (Звучит классическая мелодия) Деление на команды и выбор капитанов. (таблица для подсчёта баллов представлена на доске)

Sunflowers

Stars

1

Points for the first contest

2

3

4

5

Total score

Total score

Ведущий 1: Good morning, ladies and gentlemen. Welcome to our Literary quiz show! During the whole month we have been studying the British literature and now it's high time to find out which team knows this subject better.

Ведущий 2: You will have several tasks and for completing every task each team will get a certain number of points.

В 1: The winner will be awarded small souvenirs and the most active of you will get good marks.

В 2: First, we'll choose the name and the captain for every team.

Ученики: Придумывают названия команд и выбирают капитанов.

В 1: OK, now you are ready to start the competition, aren't you?

Ученики: Yes, we are.

  1. Основной этап урока. (Учащимся даются задания в виде карточек на закрепление изучаемого ранее лингвострановедческого материала.)

А) задание для команд

В 1: The first task will be the contest "Right or wrong?" We will give you sentences about English literature and books in general. You will need to decide whether they are right or wrong. Is the task clear?

Ученики: Yes.

В 1: читает предложения, спроецированные на экран, по очереди каждой команде.

Ученики: команды, посовещавшись, решают: верно - неверно. (В1 и В2 записывают на доске очки)

В 2: Oh, you seem to be extremely knowledgeable at English literature. But there is another task waiting. (В1 раздает карточки с заданием)

В 2: Here you need to compose the titles of well-known books written by the British writers of the fragments written in each card given to you by the teacher. Try to do it correctly as quickly as possible. And let us know when you're ready.

Ученики: команды выполняют задание на время.

В 2: And now let's see how you succeeded. The first team, please, call out your variant of the first title.

Ученики: по очереди называют получившиеся названия книг (при равном количестве правильных ответов очко получает та команда, которая справилась с заданием быстрее.)

В 1: So, dear contestants, you've managed to do two tasks and the team of … is leading for the present moment. But we're only in the middle of the contest and everything can change. Now you have another task to complete. (В 2 раздает карточки с заданием)

В 1: Please, find the author for each book given in the left column. For this activity, you have only 4 minutes.

Ученики: выполняют задание. Результат выводится по схеме предыдущего испытания. (В 1объявляет победителя в этом испытании)

Б) задание для капитанов

В 2: OK, guys the atmosphere is becoming hot in our competition. We're very close to the end. But the next task for you is to explain the name of the literary genres to your team for them to guess them. So, captains, come here.

Капитаны команд подходят к ведущим и получают задания. Затем объясняют своей команде жанр книги.

В 2: So, the winner in this contest is …

С) Проверка домашнего задания (на предыдущем уроке каждой команде было дано задание узнать как можно больше фактов из жизни и творчества Шекспира)

В 1: The decisive and the last task is to show your excellent knowledge of Shakespeare's life. As you know, Shakespeare is one of the most famous English writers and it's impossible not to know about his life and writing activity. So, ladies and gentlemen, try to name as many facts of his life as possible: it can be his books, birth place and date, etc. Is that clear?

Ученики: Yes.

В 1: Well, let's begin.

Ученики: стараются назвать как можно больше фактов из жизни и творчества У.Шекспира.

  1. Подведение итогов и награждение участников

В 2: Well, well, well. The competition is over and we're glad to announce that the team of Sunflowers is the winner! Our congratulations!

В 1: And the most pleasant part of our competition is the award to the winner. Captains … and …, come up to us. This diploma is awarded to the winner of the Literary quiz - the team of …! Our congratulations!

В 2: And this diploma is for the team that has won the second prize - the team of Stars! Here you are. Don't be upset and remember that the participation is more important than the victory.

В 1: Yes, and we have some souvenirs for you.

  1. Рефлексия (учащимся даётся анкета для оценивания деятельности самих учащихся и урока)

В 2: Well, thank you for taking part in the quiz and for your excellent knowledge of the British literature. Now please fill in the form.

Questions

Your answers

1 What new information have you learnt at the lesson?

What was the most interesting task?

Do you want to take part in some other quiz?

Estimate the lesson (give your mark)

Приложения

1. Right or wrong?

  1. Shakespeare performed his plays in the Globe theatre.

  2. Jungle book was written by George Byron.

  3. Fairy-tale is a book that tells an exciting story of crime and violence.

  4. Smoking, eating and dancing are allowed in the library.

  5. There were 3 sisters Bronte.

  6. "Alice in Wonderland" was written by Lewis Carroll.

  7. Shakespeare was born in London.

  8. Robert Burns is a Scottish poet.

  9. Stratford-upon-Avon is the birthplace of Winston Churchill.

  10. "Romeo and Juliet" is a comedy.

  11. Many famous British writers are buried in Westminster Abbey.

  12. Charles Dickens is the author of "Oliver Twist".

  13. There are no famous writers in Britain.

  14. Western is another person's life.

  15. There is only one Turgenev's Museum - in Moscow.

  16. "Gone with the wind" is a short story that teaches a lesson, in which animals or objects speak.

  17. Charlotte Bronte wrote "Jane Eyre".

  18. Dictionaries are books about hobbies, crafts, plants, animals and weather.

2. Match the parts.

1.

The school…

a.

…bondage

2.

Gone with…

b.

…Crusoe

3.

Of human…

c.

…Lear

4.

Alice…

d.

…for scandal

5.

Jane…

e.

…in a boat

6.

Robinson…

f.

…the wind

7.

Oliver…

g.

…Eyre

8.

King…

h.

…Pan

9.

Three men…

i.

…Twist

10.

Peter…

j.

…in Wonderland

3. Match the author and his book.

1

The school for scandal

a.

William Shakespeare

2

Jaws

b.

Charles Dickens

3

Jane Eyre

c.

Lewis Carroll

4

Three men in a boat

d.

Robert Burns

5

Robinson Crusoe

e.

Somerset Maugham

6

Oliver Twist

f.

Daniel Defoe

7

King Lear

g.

Agatha Christie

8

Of human bondage

h.

Charlotte Bronte

9

Detective stories

i.

Peter Benchley

10

Songs and poems about Scotland

j.

J. M. Berrie

11

Alice in Wonderland

k.

Richard Sheridan

12

Peter Pan

l.

Jerome K. Jerome


© 2010-2022