Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок в 6 классе по теме «Распорядок дня»

Тема: Мой рабочий день

Подтема: Деятельность на сквозняке дня.

Цели: умение детей описывать свой рабочий день

Задание:

1. Познакомить учеников с новой лексикой

2. Формирование монологической и диалогической речи

3. Тренировка навыков чтения

Оборудование: компьютеры, таблица, карточки

Познавательный аспект: ученики познакомятся с лексикой по теме «Мой рабочий день».

Развивающий аспект: целеустремленное развитие функций, связанных с языковой деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, языковая догадка.

Воспитательный аспект: повышение интереса до изучения английского языка, воспитания культуры языкового общения, умения внимательно слушать собеседника.

Языковой материал: лексика по теме: «Мой рабочий день» Монологические и диалогические высказывания по теме.

Ход урока.


T: Good morning dear children. I am very glad to see you. Let's begin our

English lesson. At the beginning answer the questions.

T →P1, P2. 1. How are you?

  1. Where do you live?

  2. Where are you from?

  3. What street do you live in?

T: А теперь небольшая фонетическая разминка. Сначала вы внимательно

прослушиваете слова, которые говорит диктор на компьютере, а потом

повторяете эти слова за диктором.

Слова: to meet friends, to ride a bike, to study, to learn something, to dance, to ski, to play ., to work with computer, to play with dog, to put something in order.


T: So, guys. Now you are ready to use these word combinations in our

communication. You have cards with them and your task is to make sentences.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

to meet friends to ride a bike to study to learn something

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

to dance to ski to play . to work with computer

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

to play with dog to put something in order

T: Guys, we have a text to read. But before to do it listen to me and look at the

blackboard.

Every day I have much interesting and necessary work to do. I always remember that the lost time is never gained. That is why I don't like to waste even a minute.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня


I get up early in the morning - at about 6.30 a.m., do my morning exercises and have a cold rubdown. We know that physical exercises are a good remedy for the protection of our health.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня


After breakfast I go to college on foot as it is near our flat. Our classes usually begin at 8.30 a.m.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняРазработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

T. So, we are ready to read the text. Open your books and start reading.

MY WORKING DAY

Every day I have much interesting and necessary work to do.

I always remember that the lost time is never gained.

That is why I don't like to waste even a minute.

I get up early in the morning - at about 6.30 a.m., do my morning exercises and have a cold rubdown.

We know that physical exercises are a good remedy for the protection of our health.

After breakfast I go to school on foot as it is near our flat.

Our classes usually begin at 8.30 a.m.


T: Answer the following questions according to the text, "My working day".

1. What do you have to do every day?

2. What do you always remember?

3. What don't you like?

4. When do you get up?

5. What do you do in the morning?

6. What do you think about physical exercises?

7. Where do you go after breakfast?

8. When do your lessons begin?

T: You worked well and I think you are tired a little. I have some puzzles for you

to solve.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

This house on wheels

Is running a race

Taking people from place

to place.

(a bus)

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дняWe are twins

We walk together

We never part

We make a pair for ever

(boots or shoes)



Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

Four legs

but not a beast.

Full of feathers

but not a bird.

(a bed)

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

Who am I that shines so bright

With my pretty silver light

Putting through your windows gray?

Tell me, little boy, I pray

(the moon)

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

I know everything

I teach everybody.

But to make friends with me

You must first learn.

(a book)

T: Let's continue. At our last lesson I gave you the cards with roles of some

children to play. Are you ready to show the situations?

DIALOGUES

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня Hello, Ann.

- Hello, Maria.

- Where are you coming from?

- I am coming from home. And you?

- Me, too. And where are you going?

- I am going to school.

- Me, too. Let's go together!

- Let's go.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня Kate, have you done your home task on English?

- Yes, I have. Why are you asking, Bill?

- I have done it too, let's tell our poems to each other.

It will be good repeat!

- Let's, begin.

- Let's.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня What are you going to do after lessons, John?

- I am going to play baseball, Bell.

- And what about home task?

- What kind of home task?

- Home task on English, we have to translate the text and learn the new words on

English.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня Oh, really? Then let's do our home task together!

- Let's.

- When do you get up, Alisa?

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня I get up at 6.00 am, Masha.

- What do you do in the morning?

- I do my morning exercises.

- Where do you go after breakfast?

- I go to college.

- When do you have your first lesson?

- My first lesson begins at 8.00 am.

- And when it ends?

- It ends at 2.30 pm.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня When do you come home, Ira?

- I come home at 3.00 pm.

- What do you do after that?

- I play with my dog.

- Don't you do your home tasks, Sveta?

- No, I do them after I have dinner.

- And when do you go to bed?

- I go to bed at 10.00 pm.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня What are you going to home on, Denis?

- I go to home on foot, and you, Boris?

- My father every day brings and takes away me on his car.

- That's nice!

- He will come soon, will you go with us?

- May I?

- Of course, I would be very glad.

- OK, I agree.

Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня

- What is your favorite sport, Lola?

- I like tennis. And you, Maxim?

- I like football.

-Разработка урока в 6 классе по теме Распорядок дня Oh, that's nice. It is real men's game.

- Do you think so?

- Yes, of course.

- Thanks, your favorite sport is too interesting.

- Thank you, Maxim.

T: Thanks everybody. It was very interesting to work with you. We did a lot of

things. But it's time to finish our lesson.

Your marks are .

Your home task you can see on the blackboard.

See you soon.



© 2010-2022