Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:














Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)
















Цели:

1. Общеобразовательные:

- развитие и совершенствование связных высказываний с использованием основных коммуникативных типов речи,

- развитие знаний и умений на основе творческого использования усвоенного материала в новых ситуациях общения по теме,

- тренинг употребления direct/indirect speech.

2. Развивающие:

- умение осуществлять межличностное и межкультурное общение, используя знания о национально-культурных особенностях страны изучаемого языка,

- развитие умений сопоставлять, сравнивать, высказывать свою точку зрения.

3. Воспитательные:

-воспитание уважительного, толерантного отношения к социально-культурному портрету Великобритании,

- развитие умения работать в группе,

Ход урока.

1. Начало урока. Оргмомент.

T-Cl:

Good morning!

I'm glad to see you!

It's cold and frosty today, isn't?

Pupils:

- Yes, it was colder yesterday.

- I think it will get warmer soon.

Teacher:

What's the news?

Pupils:

Oh, nothing special.

Teacher:

Today we have an unusual lesson. The subject of our lesson is:''Britain and its people at a glance''.

We are going to speak about different points of GB: geography and political outlook, the British ways of life, education, literature in GB, London sightseeing and then review grammar material (Direct/Indirect speech)…

2. Введение в речевую практику.

Teacher: To start our tour over GB I ask you to remember some facts about English language.

If the fact is right you should say TRUE, if not FALSE.

НА ЭКРАНЕ:

1. English is popular nowadays. (True)

2. People in very few countries learn English as a foreign language. (False. People in many countries learn English)

3. English became an international language in the 18 th century. (False. English language became an international language in the 20 th century)

4. English is a native language in all the countries of the world. (False. English is a native language in GB, Canada, the USA, Australia, New Zealand and the South Africa)

5. English- speaking countries are those where people speak English as a foreign language.

(False . English-speaking countries are those where people speak English as a native language)

Teacher:

Well done boys and girls. You have remembered all facts about English language.

Well, the motto of our lesson is:

"The world is a book, and those who do not travel, read only a page."

I. Turgenev.

3. Речевая практика:

Teacher:

When people think of a foreign country they should mean different things:

(учащиеся называют слова, характеризующие страну).


Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)

CРазработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)apital

PРазработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)eople Education

Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)

Language

Every year a lot of people visit Great Britain. What for….?

What are the reasons of traveling? What are your opinions?

First of all, let's make 2 groups:

1. A group of collecting information,

2. A group of reporting back

PupilsРазработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)Разработка урока по английскому языку на тему Путешествие по Великобритании (7 класс)Teacher: Good for you.

Oh, I've got good news. A tour company "TROPHY COMPANY" invites you to GB.

Conditions:

1. Living in the family

2. 15 hours of learning English a week

3. Certificate of learning English

4. Breakfast, dinner, supper

5. Some excursions a week

I think we'll have a good chance to improve English and have a good practice in it.

First of all let's fill in application forms.

(Учащиеся заполняют иммиграционные карты).

Teacher:

I think you have learned a lot about GB. Here is the ROUTE LIST:

1. The UK. Geography and political outlook

2. The people of GB

3. The British ways of life

4. Education in GB

5. Literary tour over GB (Shakespeare, the greatest poet and dramatist of England).

(Учащиеся путешествуют по станциям маршрутного листа, рассказывая о Великобритании, декламируют сонеты Шекспира…..)


6. London sightseeing (St. Paul's Cathedral, the Tower of London, the Tower Bridge, the Houses of Parliament, Trafalgar Square).

Teacher:

Boys and girls! Welcome to LONDON.

Yes, London is different and difficult, but beautiful.

Imagine that you are in LONDON. Here is your guide Nikita, who has been to LONDON several times and he'll show you its sights.

(Учащиеся совершают заочное путешествие по Лондону.)

Гид рассказывает о достопримечательностях Лондона.

Teacher:

Do you agree" When a man is tired of London, he is tired of life?"

(Учащиеся делятся своими впечатлениями о Лондоне)

Teacher:

As you see Britain seems to be a living history. There is much to see there.

To summarize all these facts welcome to our game "THE WEAK LINK".

4. Подведение итогов заочного путешествия по Великобритании.

(Ребята приглашаются на игру « Слабое звено», где демонстрируют знания о Великобритании).

The theme of the game is "ENGLISH- SPEAKING countries".

1. What kind of state is the United Kingdom?

2 What does the word" Albion", the poetic name of GB mean?

3. What is the national emblem of England?

4. What is the national emblem of Scotland?

5. What is the national emblem of Wales?

6. What is the capital of England?

7. What is the nickname of the flag of the United Kingdom?

8. What is the seat of the British Government?

9. What was the first name of London?

10. How many bridges cross the Thames?

( Учащиеся получают баллы за правильные ответы. Выявлены победители.)

Teacher:

It's time to check up our grammar (Direct/Indirect speech).

5. Грамматический практикум:

1. "Have you ever been to GB?"

The guide asked: 2. "Where are you from?"

3." What do you want to see in GB?"

4." How many parts are there in GB?"

5." Do you know the national emblem of England?"

( Учащиеся работают с карточками. Через определенное время ребята сверяют свои ответы с ответами на экране, поставив ( + ) или ( - ) .

Teacher:

So our tour over GB is over.

I think you'll agree with I. TURGENEV'S words:

Go to travel abroad but always

return with the RUSSIAN HEART.

T-CL

.Let's sing a real Russian song "Moscow suburbs". (Учащиеся поют песню)

6. Подведение итога урока:

Teacher:

Dear friends! The lesson is over.

We have got a lesson-excursion over GB today. We have known a lot of interesting facts about the UK; we have shown our knowledge of English- speaking countries in the game "WEAK LINK". We have got a lot of practice in English

Thank you. You were active, attentive, and bright. Your marks are 5.

Home task will be: Write a letter to your pen- friend and invite to our town, telling about its sights.


.

5

© 2010-2022