- Преподавателю
- Иностранные языки
- Future professions
Future professions
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Маратова Д.З. |
Дата | 18.03.2014 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
Тема: «I'll be a doctor (future professions)»
Цель: Формирование коммуникативности как свойства личности, произвольности внимания и запоминания, лингвистической наблюдательности, самостоятельности планирования речи.
Задачи:
-
Обучающая: систематизация и обобщение знаний (лексика по теме, построение грамматических конструкций в вопросно-ответной форме,повторение грамматических тем) учащихся по теме «Профессия».
-
Развивающая цель: развитие коммуникативной компетенции учащихся (умение работать в паре,высказывать свое мнение)
-
Воспитывающая: формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка, формирование познавательной активности учащихся.
Дидактический материал: упражнения, иллюстративный материал, мультимедийное сопровождение.
Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, экран
Ход урока
1.Организационный момент. - 3 мин.
Teacher: Good morning, children!
Children: Good morning, dear teacher!
Teacher: Sit down, please! Who is on duty today?
Pupil: I am.
Teacher: What date is it today?
Pupil: It is the 12th of February.
Teacher: What do you think about weather today?
Pupil: Today is coldy,snowy.
2.Проверка д/з- 4 мин.
3.Объявление целей урока и введение в сюжет урока
Today at our lesson we shall speak about the present simple and future simple and your future professions. Let`s remember Mr.Rule. Look at the blackboard.
Let's start our lesson.
4.Фонетическая зарядка -2мин
Teacher: So today we are going to speak about professions. There are a lot of tongue twisters where professions are mentioned.
P1: How many cookies could a good cook cook?
P2: A fisherman wished a good fish/
P3: She saw Sheriff's shoes on the sofa.
P4: The Queen in green screamed.
P5: Singer Sammy sang songs.
P6: Editor Eddy edited it.
5.Новая тема
-Video about professions - 1 min
-Active vocabulary:-
Architect- [ˈɑ:kɪtekt] - архитектор
Barber- ⦋beibe⦌ - парикмахер (syn. Hairdresser)
builder - [ˈbɪldə] - строитель
dentist - [ˈdentɪst] - дантист/стоматолог
driver - [ˈdraɪvə] - водитель
doctor - [ˈdɔktə] - врач
chef - [ʃef] - повар (syn.cook)
farmer - [ˈfɑ:mə] - фермер
singer - [ˈsɪŋə] - певец/певица
Nurse - [nə:s] - медсестра
teacher - [ˈti:tʃə] - учитель
waiter - ⦋waitə⦌ - официант
fire fighter - ⦋fae faiter⦌ пожарный
lawyer - [ˈlɔ:jə] - адвокат
pilot - [ˈpaɪlət] - пилот
scientist - [ˈsaɪəntɪst] - ученый
Writer - [ˈraɪtə] - писатель
Spaceman- ⦋ speismen⦌ - космонавт
(Pronounciation,repeat after teacher)
-Answer the questions:-2 мин
1.What does your father do?
He is _______________
2. What does your mother do?
She is _______________
3. What does your sister/brother do?
He/She is ___________
Now children we are repeat our rule- Present Simple,look at the blackboard.
Слайд-
Слайд-
Слайд-
Please children answer the following questions and complete the dialogue.
Work with pairs.
Pupils complete there dialogues.
-OK,thank you!
Физминутка- 1мин
-Salavat please tell me, What do you profession prefer?
-------other pupils answer the questions.
-ok!
Professions on the future - babies!
-Children why profession a doctor important for us?
Speaking about doctor!
-Who wants to be a doctor?
-Continue our lesson!- What do they do?
Complete the sentences: - 3мин
1.a dentist a) He fly on the plane
2 .a doctor b) He takes care of our
teeth.
3. a teacher c) He works at a farm.
4. a pilot d) He drives a car.
5 a driver e) He works at a
hospital.
6.a farmer f) She gives pupils
homework.
Exchange your sheets and correct the mistakes. Here are the right answers.-2 мин
1-b
2-e
3-f
4-a
5-d
6-c
1.Complete these pictures:
Who is she/he? 3 мин
Слайды -
Who is she or he person?-3мин
Слайды-
SUN
WHY do PEOPLE ARE WORK?
Why do people are work?
6.H/T - Draw a picture of your future profession and write mini essay about your future profession.
- What are we doing on our lesson today?
7.Reflexion.Marks.
Выбрать из количества слов профессии и само оценивание материала при помощи цветных квадратиков.
Today we have spoken about different professions. To be a doctor or to be a teacher depends on you. You should choose your profession wisely. Good luck!
Thank you very much for your work. The lesson is over. Good-bye.
Новеньская СОШ
Открытый урок
На тему: «I'll be a doctor (future professions).»
Подготовила:учитель англ.языка
Маратова Д.З.
2014 г.