Future professions

Открытый урок для 6 класса на тему «Будущие профессии»,также в этом материале идет повторение грамматического правила,множество дидактического материала и раздаточного.В этом уроке в основном дети работают самостоятельно и устно!Цель: Формирование коммуникативности как свойства личности, произвольности внимания и запоминания, лингвистической наблюдательности, самостоятельности планирования речи.Задачи:• Обучающая: систематизация и обобщение знаний (лексика по теме, построение грамматических конс...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Future professionsFuture professionsFuture professionsFuture professionsFuture professionsТема: «I'll be a doctor (future professions)»

Цель: Формирование коммуникативности как свойства личности, произвольности внимания и запоминания, лингвистической наблюдательности, самостоятельности планирования речи.

Задачи:

  • Обучающая: систематизация и обобщение знаний (лексика по теме, построение грамматических конструкций в вопросно-ответной форме,повторение грамматических тем) учащихся по теме «Профессия».

  • Развивающая цель: развитие коммуникативной компетенции учащихся (умение работать в паре,высказывать свое мнение)

  • Воспитывающая: формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка, формирование познавательной активности учащихся.

Дидактический материал: упражнения, иллюстративный материал, мультимедийное сопровождение.

Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, экран

Ход урока


1.Организационный момент. - 3 мин.

Teacher: Good morning, children!

Children: Good morning, dear teacher!

Teacher: Sit down, please! Who is on duty today?

Pupil: I am.

Teacher: What date is it today?

Pupil: It is the 12th of February.

Teacher: What do you think about weather today?

Pupil: Today is coldy,snowy.

2.Проверка д/з- 4 мин.

3.Объявление целей урока и введение в сюжет урока

Today at our lesson we shall speak about the present simple and future simple and your future professions. Let`s remember Mr.Rule. Look at the blackboard.

Let's start our lesson.

4.Фонетическая зарядка -2мин

Teacher: So today we are going to speak about professions. There are a lot of tongue twisters where professions are mentioned.

P1: How many cookies could a good cook cook?

P2: A fisherman wished a good fish/

P3: She saw Sheriff's shoes on the sofa.

P4: The Queen in green screamed.

P5: Singer Sammy sang songs.

P6: Editor Eddy edited it.

5.Новая тема

-Video about professions - 1 min

-Active vocabulary:-

Architect- [ˈɑ:kɪtekt] - архитектор

Barber- ⦋beibe⦌ - парикмахер (syn. Hairdresser)

builder - [ˈbɪldə] - строитель

dentist - [ˈdentɪst] - дантист/стоматолог

driver - [ˈdraɪvə] - водитель

doctor - [ˈdɔktə] - врач

chef - [ʃef] - повар (syn.cook)

farmer - [ˈfɑ:mə] - фермер

singer - [ˈsɪŋə] - певец/певица

Nurse - [nə:s] - медсестра

teacher - [ˈti:tʃə] - учитель

waiter - ⦋waitə⦌ - официант

fire fighter - ⦋fae faiter⦌ пожарный

lawyer - [ˈlɔ:jə] - адвокат

pilot - [ˈpaɪlət] - пилот

scientist - [ˈsaɪəntɪst] - ученый

Writer - [ˈraɪtə] - писатель

Spaceman- ⦋ speismen⦌ - космонавт

(Pronounciation,repeat after teacher)

-Answer the questions:-2 мин

1.What does your father do?

He is _______________

2. What does your mother do?

She is _______________

3. What does your sister/brother do?

He/She is ___________

Now children we are repeat our rule- Present Simple,look at the blackboard.

Слайд-

Слайд-

Слайд-

Please children answer the following questions and complete the dialogue.

Work with pairs.

Pupils complete there dialogues.

-OK,thank you!

Физминутка- 1мин

-Salavat please tell me, What do you profession prefer?

-------other pupils answer the questions.

-ok!

Professions on the future - babies!

-Children why profession a doctor important for us?

Speaking about doctor!

-Who wants to be a doctor?

-Continue our lesson!- What do they do?

Complete the sentences: - 3мин

1.a dentist a) He fly on the plane

2 .a doctor b) He takes care of our

teeth.

3. a teacher c) He works at a farm.

4. a pilot d) He drives a car.

5 a driver e) He works at a

hospital.

6.a farmer f) She gives pupils

homework.

Exchange your sheets and correct the mistakes. Here are the right answers.-2 мин

1-b

2-e

3-f

4-a

5-d

6-c

1.Complete these pictures:
Who is she/he? 3 мин

Слайды -

Who is she or he person?-3мин

Слайды-

SUN

WHY do PEOPLE ARE WORK?

Why do people are work?





6.H/T - Draw a picture of your future profession and write mini essay about your future profession.

- What are we doing on our lesson today?

7.Reflexion.Marks.

Выбрать из количества слов профессии и само оценивание материала при помощи цветных квадратиков.

Today we have spoken about different professions. To be a doctor or to be a teacher depends on you. You should choose your profession wisely. Good luck!

Thank you very much for your work. The lesson is over. Good-bye.



Новеньская СОШ



Открытый урок

На тему: «I'll be a doctor (future professions).»


Future professions


Подготовила:учитель англ.языка

Маратова Д.З.






2014 г.





© 2010-2022