Открытый урок по английскому языку на тему “Present Perfect Tense” 7 класс

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:



ОТКРЫТЫЙ УРОК

по английскому языку

на тему "Present Perfect Tense"

7 класс

Учитель: Абдилова Кульзира Шерхановна



Открытый урок по английскому языку на тему “Present Perfect Tense” 7 класс

Тема урока: "Present Perfect" 7кл

Цель: обучение употреблению глаголов в Present Perfect в устной письменной речи

Задачи:

образовательные:

- обучение употреблению глаголов в Present Perfect в диалоге-расспросе

развивающие :

- развитие коммуникативных компетенций в диалогической и монологической речи;

-развитие навыков аудирования ;

-развитие навыков групповой работы, навыков сотрудничества;

- развитие памяти;

воспитательные:

- воспитывать чувство взаимопомощи;

- воспитывать доброжелательность;

- воспитывать чувство коллективизма

Оснащение урока: компьютер, проектор, Интернет-ресурсы, презентация "Present Perfect", текст из учебника Богородицкой В.Н., Хрусталёвой Л.Н."Two sons"

ХОД УРОКА:

I.Организационный момент:

Teacher: Good morning, children. I'm glad to see you. Listen to the plan of this lesson and think of your purposes of your own. You often tell each other about important events without naming their date or hour. In this case you must use Present Perfect. It happens when you tell your new friends about yourself or introduce your friend to your classmates. At your age you communicate a lot on phone, on Internet and it's necessary to do it without mistakes. So today we will practice using the verbs in Present Perfect.

II.First of all I suggest you to remember grammar rule and watch a presentation. Look at the screen. (учащиеся смотрят презентацию о Present Perfect Tense)

III.Речевая разминка. Warming up.

Teacher: It's 10 o'clock now and I have had my breakfast and you? What have you done yet? (Work in chain)

IV.Phonetic exercise

Teacher: Let's repeat three forms of some irregular verbs. We will recite the poem

Клад искал один чудак,
Целый месяц dig-dug-dug, (копать)
Find-found-found наконец (находить)
Металлический ларец
И, конечно, think-thought-thought, (думать)
Что богато заживёт.
Take-took-taken он топор (брать)
И сорвал с ларца запор.
Перед тем, как открывать,
Go-went-gone домой поспать, (идти)
И всю ночь во сне чудак
Drive-drove-driven кадиллак, (управлять, водить)
Eat-ate-eaten ананасы (кушать, есть)
И копчёные колбасы,
Fly-flew-flown в облаках, (летать)
Keep-kept-kept свой клад в руках, (держать)
Spend-spent-spent на ветер деньги, (тратить)
Build-built-built себе фазенды.(строить)
Но awake-awoke-awoken (просыпаться)
Он ни слова speak-spoke-spoken, (говорить)
Run-ran-run во весь опор, (бежать)
Find-found-found в ларце...топор (находить)

V.Listening

Teacher: You are listening to the conversation between Granny and her granddaughter Kitty and answering the questions:

1.Has Granny been to Egypt?

2,Has she eaten sushi?

3.What adventures has Granny had in her life?

VI.Writing. Диск к учебнику «Round-Up 3» раздел Present Perfect

А) Teacher: Now you are making up some exercises using the verbs in Present Perfect.

Учащиеся выполняют задание в тетрадях, затем проверяют, печатая предложения в программе.

В) Teacher: Match the parts to make up questions.

seen

all your friend to your birthday party ?

your friend

been

famous people?

Have

you

read

to the Children's theatre?

Has

your relative

written

exotic animals?

spoken to

a letter to Father Frost?

Invited

the story about travelers?

  1. Speaking.

Teacher: Ask your classmates these questions and then tell us what you have known.

Pupil: I've known that Nastya has been to the Children's theatre, Alyona has written a letter to Father Frost, Rita has seen a lot of exotic animals in the zoo: a shark, snakes, a giraffe , Dima's uncle has spoken to a famous actor.

  1. Reading

Teacher: Now you will read the text "Two sons" and you must find the verbs in Present Perfect in it.

X.Заключительный этап: Teacher: Our lesson is coming to the end.

А) рефлексия: Was this lesson useful? What have you known?

В) домашнее задание: Your homework is to retell the text.

С) выставление оценок: You have worked very well today, so your marks are good and excellent. I'm giving good marks to… excellent marks to … . Thank you. Good bye.



© 2010-2022