Рабочая программа по английскому языку 7 класс Кузовлев

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Отдел по управлению образованием администрации Свободненского района

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Нижнебузулинская средняя общеобразовательная школа»


РАССМОТРЕНА И РЕКОМЕНДОВАНА к

утверждению МО учителей гуманитарного цикла

Протокол от__.___.2015г. №__

СОГЛАСОВАНА

Заместитель директора по УВР______________

Н. С. Пушкарева

____.____.2015г

УТВЕРЖДЕНА

Директор:___________

Н.А.Велиц

Приказ от___.___.2015г.№__






Рабочая программа

основного общего образования

учебного предмета «Английский язык»

для 7 класса на 2015-2016годы




Составитель:

Лапачкова Олььга Александровна,

учитель английского языка


Принята на заседании

педагогического совета

Протокол от от ___.08.2015 №____





с.Нижние Бузули

2015г.


Аннотация

Программа составлена в соответствии с требованиями федерального государственного образовательного стандарта общего образования и обеспечена УМК: учебниками «English» для 7 класса, автор В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа и др. Программа рассчитана на 105 часов в год, 3 часа в неделю.

I.ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

1. Нормативные правовые документы, на основании которых разработана рабочая программа.


Данная рабочая программа ориентирована на обучающихся 7 класса и реализуется на основе следующих нормативных документов:

-ФЕДЕРАЛЬНЫЙ КОМПОНЕНТ ГОСУДАРСТВЕННОГО СТАНДАРТА ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ. Английский язык, (одобрен решением коллегии Минобразования России и Президиума Российской академии образования от 23 декабря 2003 г. № 21/ 12, утвержден приказом Минобразования России ''Об утверждении федерального компонента государственных стандартов начального общего, основного общего и среднего (полного) общего образования'' от 5 марта 2004 г. № 1089/3.

-ФЕДЕРАЛЬНЫЙ БАЗИСНЫЙ УЧЕБНЫЙ ПЛАН И ПРИМЕРНЫЕ УЧЕБНЫЕ ПЛАНЫ. Извлечение (одобрен решением коллегии Минобразования России и Президиума Российской академии образования от 23 декабря 2003 г. № 21/12, утвержден приказом Минобразования России ''Об утверждении федерального базисного учебного плана для начального общего, основного общего и среднего (полного) общего образования'' от 9 марта 2004 г. № 1312) 37

- Федеральный перечень учебников, рекомендованных (допущенных) Министерством образования и науки Российской Федерации к использованию в образовательном процессе в общеобразовательных учреждениях, на 2013-2014 учебный год (приказ Министерства образования и науки России от 19 декабря 2012г. N 1067).

В основе данной рабочей программы использована программа общеобразовательных учреждений «Английский язык», 2-11 классы, автор В. П. Кузовлев, издание стереотипное, М: «Просвещение», 2013 год.



2. Цели, решаемые при реализации рабочей программы.


В процессе обучения курсу английского языка в 7 классе (учебник «English 7») реализуются следующие цели:

Развитие и воспитание школьников средствами предмета «Иностранный язык»: понимание учащимися роли изучения языков международного общения в современном поликультурном мире, ценности родного языка как элемента национальной культуры;

осознание важности английского языка как средства познания, самореализации и социальной адаптации; воспитание толерантности по отношению к иным языкам и культуре.

В качестве интегративной цели обучения рассматривается формирование иноязычной коммуникативной компетенции, то есть способности и реальной готовности школьников осуществлять иноязычное общения и добиваться взаимопонимания с носителями иностранного языка, а также развитие и воспитание школьников средствами учебного предмета.

Расширяется спектр социокультурных знаний и умений учащихся с учетом их интересов и возрастных психологических особенностей. Целенаправленно формируются умения представлять свою страну, ее культуру средствами английского языка в условиях межкультурного общения.

Продолжается развитие умений школьников компенсировать недостаток знаний и умений в английском языке, используя в процессе общения такие приемы, как языковая догадка, переспрос, перифраз, жесты, мимика и др.

Расширяется спектр общеучебных и специальных учебных умений, таких, как умение пользоваться справочником учебника, двуязычным словарем, толковым англо-русским словарем, интернетом и т. д.

Продолжается накопление лингвистических знаний, позволяющих не только умело пользоваться английским языком, но и осознавать особенности своего мышления на основе сопоставления английского языка с русским: формирование знаний о культуре, реалиях и традициях стран, говорящих на английском языке, представлений о достижениях культуры своего и англоязычных народов в развитии общечеловеческой культуры.

Задачи:

  • формирование иноязычной коммуникативной компетенции учащихся, понимаемой как их готовность и способность общаться на английском языке в пределах изучаемых тем;

  • развитие коммуникативных умений учащихся в говорении, чтении, понимании на слух и письме на английском языке;

  • углубление знаний о явлениях действительности, происходящих в Великобритании, через знания о культуре, истории и традициях страны;

  • осознание роли родного языка и родной культуры в сравнении с культурой Великобритании;

  • воспитание понимания важности изучения английского языка как средства достижения взаимопонимания между людьми;

  • развитие и совершенствование способности к речевому взаимодействию и социальной адаптации; информационных умений и навыков; навыков самоорганизации и саморазвития;

применение полученных знаний и умений в собственной речевой практике; совершенствование нормативного и целесообразного использования языка в различных сферах и ситуациях общения.

3. Сведения об авторской программе.

Авторская программа В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа «English 7» для учащихся 2-11 классов общеобразовательных учреждений, издательство «Просвещение», 2013г.

4. Обоснование выбора авторской программы.

Авторская программа по английскому языку В. П. Кузовлева, Н.М. Лапа «English 7» в 7 классе реализуется с помощью УМК В. П. Кузовлева, в который входит учебник «Enjoy English» 7 класс, книга для учителя с поурочным планированием.

Учебно-методический комплекс В. П. Кузовлева, Н.М. Лапа был выбран для реализации рабочей программы по английскому языку в 7 классах, так как обеспечивает преемственность с начальной школой, развивает и совершенствует сформированные коммуникативные компетенции в говорении, аудировании, чтении и письме, а также языковую и социокультурную, учебно-познавательную и компенсаторную компетенции с учётом интересов и возрастных психологических особенностей учащихся.

Целенаправленно формируются умения представлять свою страну, ее культуру средствами английского языка в условиях межкультурного общения.

Продолжается развитие умений школьников компенсировать недостаток знаний и умений в английском языке, используя в процессе общения такие приемы, как языковая догадка, переспрос, перефраз, жесты, мимика и др.

Расширяется спектр общеучебных умений, таких, как умение пользоваться справочником учебника, двуязычным словарем, толковым английским словарем, Интернетом.

Авторами УМК ставится задача акцентировать внимание учащихся на осознании роли английского языка как универсального средства межкультурного общения практически в любой точке земного шара; на формировании положительного отношения к английскому языку, культуре народов, говорящих на нем; понимании важности изучения английского в современном мире и потребности пользоваться им, в том числе и как одним из способов самореализации и социальной адаптации.

Продолжается накопление лингвистических знаний, позволяющих не только пользоваться английским языком, но и осознавать особенности своего мышления на основе сопоставления английского языка с русским; формирование знаний о культуре, реалиях и традициях стран, говорящих на английском языке.

Учащиеся приобретают опыт творческой и поисковой деятельности в процессе освоения таких способов познавательной деятельности, как проектная деятельность. Некоторые проекты носят межпредметный характер (например: география, история, литература).

5. Информация о внесенных изменениях в авторскую программу.

Авторская программа по английскому языку В. П. Кузовлева, Н.М. Лапа взята за основу данной рабочей программы без изменений.

Учебная программа по английскому языку в 7 классе рассчитана на 3 часа в неделю.

6. Место и роль предмета в учебном плане: количество учебных часов (в том числе на проведение контрольных работ).

Согласно базисному учебному плану образовательных учреждений Российской Федерации на изучение английского языка в шестом классе отводится 3 часа в неделю. Таким образом, программа рассчитана на 105 часов (35 учебные недели), из них 4 часа для проведения контрольных работ.

Срок реализации рабочей программы - один учебный год.

  1. Информация о количестве часов в учебном плане (в том числе, контрольных, проектных работ).

Согласно базисному учебному плану образовательных учреждений Российской Федерации на изучение английского языка в шестом классе отводится 3 часа в неделю. Таким образом, программа рассчитана на 105 часов (35 учебные недели), из них 8 часов для проведения контрольных работ, 11 часов для проведения проектных работ.

Срок реализации рабочей программы - один учебный год.

Контрольные мероприятия.

Разделы

Контрольные мероприятия


Unit I

Are You Happy at School?

контрольная работа, проект

Unit II

What are You Good At?

контрольная работа, проект

Unit III

Can people Do Without You?

контрольная работа, проект

Unit IV

Are you a friend of the planet?

контрольная работа, проект

Unit V

Are you happy with your friends?

контрольная работа, проект

Unit VI

What is best about your country?

контрольная работа, проект

Unit VII

Do You Have an Example to Follow?

контрольная работа, проект

Unit VIII

How Do You Spend Your Free Time?

контрольная работа, проект

Unit IX

What are the most famous sights of your country?

контрольная работа, проект

Unit X

Are We Different Or Alike?

контрольная работа, проект

8. Формы учебного процесса.

Классно-урочная система, традиционная и нетрадиционная, ИКТ.

9. Технологии обучения.

Развивающее обучение ; здоровьесберегающее обучение; личностно- ориентированное обучение ; дифференцированное обучение.


10. Механизмы формирования ключевых компетенций.

- коммуникативная компетенция на английском языке в совокупности ее составляющих - речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной, а именно:

- речевая компетенция - развиваются сформированные на базе начальной школы коммуникативные умения в говорении, аудировании, чтении, письме с тем, чтобы школьники достигли общеевропейского допорогового уровня обученности (A2 / Pre intermediate / Waystage);

- языковая компетенция - накапливаются новые языковые средства, обеспечивающие возможность общаться на темы, предусмотренные стандартом и примерной программой для данного этапа;

- социокультурная компетенция - школьники приобщаются к культуре и реалиям стран, говорящих на английском языке, в рамках более широкого спектра сфер, тем и ситуаций общения, отвечающих опыту, интересам учащихся 10-15 лет, соответствующих их психологическим особенностям; развивается их способность и готовность использовать английский язык в реальном общении; формируется умение представлять свою собственную страну, ее культуру в условиях межкультурного общения посредством ознакомления учащихся с соответствующим страноведческим, культуроведческим и социолингвистическим материалом, широко представленным в учебном курсе;

- компенсаторная компетенция - развиваются умения в процессе общения выходить из затруднительного положения, вызванного нехваткой языковых средств за счет перефраза, использования синонимов, жестов и т. д.;

- учебно-познавательная компетенция - развиваются желание и умение самостоятельного изучения английского языка доступными им способами (в процессе выполнения проектов, через Интернет, с помощью справочников и т. п.), развиваются специальные учебные умения (пользоваться словарями, интерпретировать информацию текста и др.), умение пользоваться современными информационными технологиями, опираясь на владение английским языком.

11. Формы контроля.

Контрольно-измерительные материалы даны в учебнике В. П. Кузовлева, Н.М. Лапа «English 7» в конце каждого раздела в виде лексико-грамматического теста в рубрике «Progress Check».

Контроль навыков аудирования текстов на английском языке также предусмотрен в учебнике. Тексты для аудирования построены в основном на известном детям лексико-грамматическом материале, но допускается содержание в них небольшого процента незнакомых слов. Чем раньше учащиеся столкнуться с такими текстами, тем лучше будет формироваться умение воспринимать английскую речь на слух.

Контроль сформированности навыков чтения предусматривает различные послетекстовые задания:

- ответы на вопросы;

- выбор правильного варианта окончания данного предложения из предложенных;

- поиск верной \неверной информации и т.д.

- смотры знаний;

-выполнение индивидуальных домашних заданий.

-Индивидуальный, фронтальный, устный и письменный опрос.

Виды контроля: текущий, промежуточный, итоговый.

12. Планируемый уровень подготовки учеников на конец учебного года.

Личностные результаты:

-формирование мотивации изучения иностранных языков

-осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка;

-стремление к совершенствованию собственной речевой культуры в целом;

-формирование коммуникативной компетенции в межкультурной и межэтнической

коммуникации;

-развитие таких качеств, как воля, целеустремленность, креативность,

инициативность, трудолюбие, дисциплинированность;

-формирование общекультурной и этнической идентичности как составляющих гражданской идентичности личности.

Метапредметные результаты:

- Развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение;

- развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими, выполняя разные социальные роли;

- развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией: поиск и выделение нужной информации, обобщение и фиксация информации;

- развитие смыслового чтения, включая умение определять тему, прогнозировать содержание текста по заголовку/по ключевым словам, выделять основную мысль, главные факты, опуская второстепенные, устанавливать логическую последовательность основных фактов;

- осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.

Предметные результаты:

Речевая компетенция в следующих видах речевой деятель­ности:

говорении:

- учащиеся должны уметь без предварительной подготовки вести несложную беседу с речевым партнером в связи с предъявленной ситуацией общения, используя речевые формулы и клише этикетного характера в рамках языкового материала предшествующих классов. Высказывание каждого собеседника должно содержать не менее 5-6 реплик, правильно оформленных в языковом отношении и отвечающих поставленной коммуникативной задаче;

- к концу 7 класса учащиеся должны уметь без предварительной подготовки высказываться логично, последовательно и в соответствии с предложенной ситуацией общения или в связи с прослушанным или увиденным, кратко передавать содержание прочитанного или услышанного с непосредственной опорой на текст, данные вопросы, ключевые слова. Объем высказывания - не менее 8-10 фраз, правильно оформленных в языковом отношении и отвечающих поставленной коммуникативной задаче.

аудировании:

- учащиеся должны понимать на слух иноязычную речь в нормальном темпе в предъявлении учителя и звукозаписи, построенную на языковом материале учебника; допускается включение до 2% незнакомых слов, о значении которых можно догадаться.

чтении:

-чтение выступает как средство и цель обучения ИК. В первой своей функции тексты для чтения используются в качестве зрительного подкрепления содержательной базы при обучении говорению. В этом случае тексты представляют собой письменную фиксацию устной речи.

письменной речи:

-Учащиеся 7 класса должны:

1) научиться письменно фиксировать ключевые слова, фразы в качестве опоры для устного высказывания;

2) выписывать из текста нужную информацию;

3) заполнять анкету, составлять вопросник для проведения интервью, анкетирования;

4) писать письмо по аналогии с образцом.

Языковая компетенция (владение языковыми средствами):

Фонетическая сторона речи

Навыки адекватного произношения и различения на слух всех звуков английского языка; соблюдение правильного ударения в словах и фразах.

Соблюдение интонации в утвердительных, вопросительных предложениях.

Графика и орфография

Школьники учатся:

- применять правила чтения и орфографии на основе усвоенного на первой ступени обучения и нового лексического материала, изучаемого в 7 классе.

Лексическая сторона речи

Расширение объема продуктивного и рецептивного лексического минимума за счет лексических средств обслуживающих новые темы, проблемы и ситуации общения.

Развитие навыков их распознавания и употребления в речи.

Расширение потенциального словаря за счет интернациональной лексики и овладения новыми словообразовательными средствами.

Грамматическая сторона речи

Школьники учатся употреблять в речи:

-Глаголы в действительном залоге в Present, Past, Future Simple, Present Continuous.

-модальные глаголы can / could / may;

- существительные в единственном и множественном числе;

-простые распространенные предложения с несколькими обстоятельствами, следующими в определенном порядке: She met the boys in London last year.

-разделительные вопросы с глаголами в Present, Past, Future Simple, Present Continuous;

- специальные вопросы с (how, why, when, which, who)

- конструкцию to be going to для выражения будущего действия;

- притяжательный падеж имен существительных;

- сложноподчиненные предложения с союзом because

- побудительные предложения;

-общие вопросы с глаголами в Present, Past, Future Simple, Present Continuous;

- альтернативные вопросы с глаголами в Present, Past, Future Simple, Present Continuous;

Социокультурная компетенция:

-знание национально-культурных особенностей речевого и неречевого поведения в своей стране и странах изучаемого языка;

- распознавание и употребление в устной и письменной речи основных норм речевого этикета;

- знакомство с образцами художественной, публицистической и научно-популярной литературы

Компенсаторная компетенция - умение выходить из труд­ного положения в условиях дефицита языковых средств при получении и приеме информации за счет использования кон­текстуальной догадки, игнорирования языковых трудностей, переспроса, словарных замен, жестов, мимики.

В познавательной сфере:

- умение сравнивать языковые явления родного и иностранного языков на уровне отдельных грамматических явлений, слов, словосочетаний, предложений;

-умение действовать по образцу/аналогии при выполнении упражнений и составлении собственных высказываний

- готовность и умение осуществлять индивидуальную и совместную проектную работу.

В ценностно-ориентационной сфере:

- представление о языке как средстве выражения чувств, эмоций, основе культуры мышления;

- осознание места и роли родного и иностранных языков в этом мире как средства общения, познания, самореализации и социальной адаптации.

В эстетической сфере:

- владение элементарными средствами выражения чувств и эмоций на иностранном языке;

- стремление к знакомству с образцами художественного творчества на иностранном языке и средствами иностранного языка;

В трудовой сфере:

- умение рационально планировать свой учебный труд;

- умение работать в соответствии с намеченным планом.

В физической сфере:

- стремление вести здоровый образ жизни (режим труда и отдыха, питание, спорт, фитнес).

Общеучебные умения и универсальные способы деятельности

- работать с прослушанным/прочитанным текстом;

- работать с разными источниками на иностранном языке: справочными материалами, словарями, интернет-ресурсами, литературой

- самостоятельно работать, рационально организовывая свой труд в классе и дома

Специальные учебные умения

-пользоваться двуязычным и толковым словарями;

- участвовать в проектной деятельности межпредметного характера.

13. Информация об используемом учебно- методическом комплекте.

  • В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа. Английский язык: «Английский 7» / «English 7»: Учебник для 7 класса общеобраз. учрежд. - Москва: Просвещение, 2014.

  • В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа. Книга для учителя к учебнику англ. яз. «English» для 7 класса общеобраз. учрежд. - Москва: Просвещение, 2013.

II. СОДЕРЖАНИЕ РАБОЧЕЙ ПРОГРАММЫ

  1. Наименова-ние разделов


  1. Содержание учебного материала (дидактические единицы).

грамматический материал

лексические единицы

Unit I

Are You Happy at School?

Unit II

What are You Good At?

Unit III

Can people Do Without You?

Unit IV

Are you a friend of the planet?

Unit V

Are you happy with your friends?

Unit VI

What is best about your country?

Unit VII

Do You Have an Example to Follow?

Unit VIII

How Do You Spend Your Free Time?

Unit IX

What are the most famous sights of your country?

Unit X

Are We Different Or Alike?


Present / Past / Future

Simple / Present

Continuous (review)

Past Simple / Present

Perfect (review)

W/z-questions

Word formation

(suffix -er) (review)

Grammar in context

Large numbers: 100-100,000,000

Dates

Once/twice/once more

Doing smth+ -ing

- on the one hand…, on the other hand

a valley, to explore, around the world

a waterfall, a desert, a cliff, height, to separate,

powerful, wonders of nature

- chance, competition, luck

- Once/twice/once more

-appearance, job, family, house

- the countryside, a pine tree, pleasant,

- peaceful, a victory, a veteran, to celebrate, to fight,

to fight for one's country, in honour of a bornfire,

fireworks, to set off

- be made of / from, clear the table, set the table, set a

good example, give more freedom, take out rubbish,

sweep the floor, water the plants

Modal verbs: must / have to Grammar in context Uncountable nouns (review) Some, any (review) Modals verbs: mustn't / cant / needn't / can / could / may (requests) Have to / must (review) Synonyms (review) Nouns ending with -tion/-sion/-er/-or/-ance/-ence/-ment/-ing/-ity/-ist Clauses with who/ that/ which

- world, wildlife, a wildlife park, a kind of, endangered,

rare, to go on rides, although

- natural world, kind, to save, to join, all over the world

, project, society, wing, world, shark, dolphin, panda, rhino, leopard, polar bear, zebra, guinea-pig, hedgehog, lamb, circus, gift, difference, cage, advert / attention, care;

- fight (against / for / with), introduce, join, save, need, survive, protect;

- domestic, endangered, enjoyable, giant, natural, wild, zoological, exotic, homeless, cruel;

- an apricot, a biscuit, a pudding, instead of strawberry,

meal,

- a take away, a recipe, delicious, primary, secondary,

- a canteen, to be a success, need / needn't

Possessive pronouns

Numbers

100-1,000,000

Article "the" with the

names of the places

(review)

Zero Conditional

Suffixes: -y; -able; -ful;

-ous; -al; - ic; -ing; -ive

(review)

Present Continuous

(review)

Adjectives (Degrees of

comparison) (review)

- a castle, to consist of, a castle, climate,

communication, changeable, to have trouble doing

smth, have trouble with

- a conference, an excursion, a battle, a path, canoe, to

surfing, to go surfing, to be scared, coal, to hurt, to

blame

- Make yourself! Take care of yourself! Enjoy yourself!

Help yourself!

- to kidnap, crazy, ordinary, honestly, to burst into tears

awkwardly, to tell lies / the truth

- the British, the Russians, foreigner, tea break,

mealtime, table-cloth, bun, roll, pizza, Coke, chips,

omelette, salad, mayonnaise;

give up doing smth, relax, rest, take out, wash up, get

Grammar in context

Present / Past / Future

Simple / Present

Continuous / Present

Perfect (review)

-a flashlight, a rucksack /a backpack, a cross-country

trip, to put up (a tent), to overcome, a skill, to provide

first aid,

- an expedition, I think that…, I believe that…,

Yes, I agree. That's an excellent idea. Do you really

think so? I'm not so sure about that.

- to reach, a jellyfish, a tentacle, an octopus, a sea turtle,

to sting, poison, intelligent, flexible, poisonous

- traditions, customs, guest, dream;

- myself, yourself, himself, herself, itself, ourselves, yourselves, themselves; be famous for, be fond of, go by bike, have smth (a lot) in common, open air, science fiction keep fit, go by..., listen to, radio station, classical / modern music, win prizes, disabled / lonely people, make telephone calls, go out, cook, special dishes, entertain guests, Motherland Defenders' Day, Women's Day, Victory Day, Independence Day, Day of Knowledge, Easter, St Valentine's Day


1. УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН

№ раздела

Название темы

Количество часов



Распределение тем по четвертям

Примечание

тематические


Контроль-ные уроки

проекты

1.

Are You Happy at School?

10

2

4


I ЧЕТВЕРТЬ

2.

What are You Good At?

10

3.

Can people Do Without You?

9

1

2

II ЧЕТВЕРТЬ

4.

Are you a friend of the planet?

6

5.

Are you happy with your friends?

10

2

3

III ЧЕТВЕРТЬ

6.

What is best about your country?

8

7.

Do You Have an Example to Follow?

6

8.

How Do You Spend Your Free Time?

8

2

2

IV ЧЕТВЕРТЬ

9.

What are the most famous sights of your country?

8

10.

Are We Different Or Alike?

2


Контрольная работа за год


1



Повторение

8


Всего

86

8

11


ИТОГО

105


2. Требования к уровню подготовки учащихся.

Разделы


Коммуникативные умения

Unit I, II, III

- рассказать о возможностях проведения свободного времени

- рассказать об отношениях между подростками

- дать характеристику людей

- обосновать свою точку зрения

- читать текст с целью извлечения информации

- читать текст с пониманием общего содержания

- заполнять анкету

- рассказать о своих планах на будущее

- научиться читать даты и числа

Unit IV, V,VI

- читать текст с выборочным извлечением информации

- обратиться к людям, используя слова

- ответить на письма

- дать интервью корреспондентам газеты

- рассказать о посещении зоопарка, заповедника

- обменяться мнениями по поводу проблем, связанных с

отношением к животным

- обсудить с партнером правила Общества любителей животных

- написать небольшую статью об отношении к животным

- расспросить одноклассников об их отноше­нии к животным

составить рассказ с опорой на картинки

Unit VII, VIII

- рассказать о частях страны Великобритания, назвать их столицы,

- флаги, национальные символы, языки

- описать географическое положение Великобритании, климат, языки

- читать тексты с полным пониманием об исторических событиях

- читать тексты с выборочным извлечением информации

- читать инструкцию с последующим ее вы­полнением

- рассказать почему ты изучаешь английский язык

- рассказать о способах изучения иностранного языка

- выразительно читать стихотворение

- описать картину

Unit IX, X

- рассказать о различных возможностях проведения выходных и свободного времени

- прочитать и обсудить биографии знаменитых спортсменов

- понять причины популярности спорта

- выяснить спортивные пристрастия британцев

- прочитать текст и озаглавить его

- рассказать о своём любимом виде спорта

- составлять диалоги по теме «Спорт»; «Здоровый образ жизни»

- ролевая игра «Посещение доктора»

III. ЛИТЕРАТУРА И СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ


  • В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа. Английский язык: «Английский 7» / «English 7»: Учебник для 7 класса с электронным приложением общеобраз. учрежд. - Москва: Просвещение, 2014.

  • В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа. Книга для учителя к учебнику англ. яз. «English» для 7 класса общеобраз. учрежд. - Москва: Просвещение, 2013.

  • Программа курса английского языка «Английский язык - English"(2-11 классы). В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа, 2013.

  • Демонстрационные пособия (грамматические таблицы, предметные картинки, карта мира, карта Рос­сии, карта Великобритании), презентации, .

  • Информационно-коммуникационные средства (компьютер, мультимедийный проектор).

  • pedsovet.su

  • alleng.ru

  • englishteachers. ru

  • rusedu.ru

Календарно-тематическое планирование к УМК Кузовлева для 7 класса

п/п

Часы

Тема

Планируемые результаты

Дата

план

факт

Unit 1. (КАНИКУЛЫ. ШКОЛА) Are you happy at school? Ты счастлив в школе ? (11 часов)

1

1

Как ты провел свои летние каникулы?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

Уметь:

говорение:

Употреблять в речи

Лексический материал: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk; грамматический: (для повторения) Simple Past материал

уметь рассказывать о своих летних каникулах в дилогической монологической форме общения;

аудирование:

понимать на слух слова: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing;

уметь аудировать с целью извлечения конкретной информации грамматический: (для повторения) Simple Past;

чтение:

Знать и распознавать лексический материал темы: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing;

уметь читать с целью излечения конкретной информации грамматический: (для повторения) Simple Past;

письменная речь:

Уметь писать о прошедших летних каникулах, выписывать необходимую информацию.

1.09

2

1

Ты рад вернуться в школу?

2.09

3

1

Урок чтения. «Ваша школьная жизнь интересная?»

3.09

4

1

Какой твой любимый предмет?

8.09

5

1

«Я люблю школу. А ты?»

Школьная жизнь. Предлоги of и off . Употребление I wish… have(had)

9.09

6

1

Что это означает?

10.09

7

1

Какой может быть прогрессивная школа?

15.09

8

1

Урок обобщения по теме «Школа»

16.09

9

1

Проектная работа.

«Школа и мой школьный день»

17.09

10

1

Защита проектов

22.09

11

1

Урок самоконтроля по теме «Школа. Каникулы»

23.09


Unit 2. (ДОСУГ. УВЛЕЧЕНИЯ.) What are you good at? К чему у тебя есть способности? (11 часов)

12

1

Каковы твои достижения?

Достижения британских школьников в спорте и искусстве.

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться по теме используя лексический материал : an ability, to achieve, an achievement, an ambition, an award, bronze, a championship, to go in

for, gold, hard, necessary, a professional, properly, to set (a record), a team, top (sportsman), to try;

грамматический: (для повторения) Present Perfect, Past Simple, словообразование: суффиксы прилагательных и существительных ;

аудирование:

Уметь понимать на слух лексический: an ability, to achieve, an achievement, an ambition, an award, bronze, a championship, to go in for, gold, hard, necessary, a professional, properly, to set (a record), a team, top (sportsman), to try, argument;

грамматический: (для повторения) Present Perfect, Past Simple, словообразование: суффиксы прилагательных и существительных;

чтение:

Знать лексический: an ability, to achieve, an achievement, an ambition, an award, bronze, a championship, to go in for, gold, hard, necessary, a professional, properly, to set (a record), a team, top (sportsman), to try, argument;

уметь читать с извлечением конкретной информации и с полным пониманием прочитанного

грамматический: (для повторения) Present Perfect, Past Simple, словообразование: суффиксы прилагательных и существительных ;

письменная речь:

Уметь писать письмо по заданной ситуации правильно оформить и изложить свое мнение, делать записи по проведенному интервью, писать письма используя формулы речевого этикета, писать письмо по заданной теме.

24.09

13

1

Что ты умеешь делать хорошо?

Достижения британских школьников. Известные люди. Наречия образа действия.

29.09

14

1

Кто может сделать это лучше?

Письма детей о своих проблемах. Наречия в сравнительной и превосходной степенях.

30.09

15

1

Урок чтения. «Твоя жизнь под давлением?»

Отрывок из произведения «Второй шанс»

1.10

16

1

Ты мастер на все руки?

6.10

17

1

Знаешь ли ты как …?

7.10

18

1

Что ты знаешь о награде герцога Эдинбургского?

Система награды герцога Эдинбургского.

8.10

19

1

Урок обобщения по теме «Мои достижения»

13.10

20

1

Проектная работа.

«Кто на твоей доске почёта?»

14.10

21

1

Защита проектов

15.10

22

1

Урок самоконтроля по теме «Досуг. Увлечения»

20.10

Unit 3. (ВЗАИМООТНОШЕНИЯ В СЕМЬЕ, С ДРУЗЬЯМИ, С ДРУГИМИ ЛЮДЬМИ, ДОСУГ И УВЛЕЧЕНИЯ. БЛАГОТВОРИТЕЛЬНОСТЬ)

Can people do without you? Могут ли люди обходиться без тебя? (10 часов)

23

1

Много ли ты делаешь для благотворительности?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь строить свои собствнные высказывания используя лексический материал: a charity (organization), charity, fundraising, to be involved in, to contribute, a contribution, to make a contribution, a donation, to donate, to make donations, to make a difference, to need, need (needs), needy, to provide with, a sale, to support, to volunteer, a volunteer ;

аудирование:

Уметь аудировать с целью полного понимания и извлечения конкретной информации

лексический: a charity (organization), charity, fundraising, to be involved in, to contribute, a contribution, to make a contribution, a donation, to donate, to make donations, to make a difference, to need, need (needs), needy;

чтение:

Уметь читать с целью полного понимания прочитанного

лексический: a charity (organization), charity, fundraising, to be involved in, to contribute, a contribution, to make a contribution, a donation, to donate, to make donations, to make a difference, to need, need (needs), needy, to provide with, a sale, to support, to volunteer, a volunteer ;

письменная речь:

Уметь писать краткий пересказ прочитанного текста, писать деловое письмо, заполнять формуляр.

21.10

24

1

Почему эти дни важны?

Праздники англоязычных стран. V-ing после предлогов 'by, for'

22.10

25

1

Что ты хотел бы сделать для меня? Сложное дополнение: V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, 'd like, ask, make.

27.10

26

1

Урок чтения «Ты принимаешь участие в благотворительных мероприятиях?»

28.10

27

1

Что заставляет тебя помогать другим людям?

29.10

28

1

Какая великолепная идея?

10.11

29

1

Какие бывают идеи по сбору денежных средств на благотворительность?

11.11

30

1

Урок обобщения оп теме «Благотворительность»

12.11

31

1

Проектная работа .

Благотворительные организации в Амурской области.

17.11

32

1

Защита проектов.

18.11

Unit 4. (ПРИРОДА И ПРОБЛЕМЫ ЭКОЛОГИИ. ЗАЩИТА ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ) Are you a friend of the planet? Ты друг планете Земля? (9 часа)

33

1

Ты человек, который не приносит вреда природе.

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться используя

лексический материал: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al) ;

аудирование:

Уметь аудировать с целью извлечения конкретной информации

лексический: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife, close, far, greenhouse effect, through;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al) ;

чтение:

Уметь читать с полным пониманием

лексический: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife, close, far, greenhouse effect, through;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al);

письменная речь:

Уметь делать выписки из аудиотекста, Фиксировать устное высказывание в письменном виде уметь писать письмо, используя формулы речевого этикета.

19.11

34

1

Есть экологические проблемы в твоём родном городе?

24.11

35

1

Урок чтения «Ты видел когда-нибудь выдру?»

25.11

36

1

Кому следует быть ответственным за планету?

26.11

37

1

Ты беспокоишься о природе?

1.12

38

1

Ты когда-нибудь бывал в Национальном парке?

2.12

39

1

Проектная работа по теме «Природа и проблемы экологии»

3.12

40

1

Защита проектов.

8.12

41

1

Контрольная работа по теме «Природа и проблемы экологии» .

9.12

Unit 5. (ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ДРУЗЬЯМИ) Are you happy with your friends? Тебе хорошо с твоими друзьями? (10 часов)

42

1

Какие они твои друзья по характеру?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь говорить по теме «Друзья»

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.) ;

аудирование:

Уметь понимать на слух с целью извлечения инфрмации

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.) ;

чтение:

Уметь читать с полным поиманием прочитанного и с целью извлечения информации уметь прогнозировать текст

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.);

письменная речь:

Уметь переводить с русского на английский, делать краткие записи упр, кратко излагать проблему в письменном виде.

10.12

43

1

Что такое хороший друг?

15.12

44

1

У тебя есть проблемы с друзьями?

16.12

45

1

Мнения о проблемах дружеских взаимоотношений.

17.12

46

1

Урок чтения «Вот так друг!»

22.12

47

1

Мы могли бы быть друзьями по переписке с тобой?

Диалог «Можем ли мы быть друзьями по переписке?»

23.12

48

1

Почему люди разных стран дружат?

24.12

49

1

Урок обобщения по теме «Мой друг»

12.01

50

1

Проектная работа.

Мой друг.

13.01

51

1

Защита проектов.

14.01


Unit 6. (АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА) What is best about your country? Что самое лучшее есть в твоей стране? (10 часов).

52

1

Что может лучше представить твою страну?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться является символами страны

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

аудирование:

be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

чтение:

Уметь читать с целью полного понимания прочитанного и с целью извлечения конкретной информации

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

письменная речь:

Уметь переводить с русского на английский, делать краткие записи упр, кратко излагать проблему в письменном виде.

19.01

53

1

Что самое лучшее в твоей стране?

20.01

54

1

Почему они лучшие?

Прилагательные с инфинитивом.

21.01

55

1

Что заставляет тебя сделать выбор?

26.01

56

1

Что особенного в улице, на которой ты живёшь?

27.01

57

1

Ты гордишься своей страной?

28.01

58

1

Урок обобщения по теме «Моя страна»

2.02

59

1

Проектная работа.

Моя страна

3.02

60

1

Защита проектов.

4.02

61

1

Урок самоконтроля по теме «Моя страна».

9.02


Unit 7. (АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА) Do you have an example to follow? Берёшь ли ты с кого- либо пример? (10 часов)

62

1

Кто является твоей гордостью?

Артикль в составе именного сказуемого.

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться является символами страны

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

аудирование:

be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

чтение:

Уметь читать с целью полного понимания прочитанного и с целью извлечения конкретной информации

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

письменная речь:

Уметь переводить с русского на английский, делать краткие записи упр, кратко излагать проблему в письменном виде.

10.02

63

1

Кто первым сделал это?

Инфинитив в качестве определения

11.02

64

1

Кем ты восхищаешься?

Придаточные определительные с союзным слово whose

16.02

65

1

Кого ты можешь назвать героем?

17.02

66

1

Сделай мир лучше.

18.02

67

1

Хорошо быть знаменитым?

24.02

68

1

Как стать знаменитым?

25.02

69

1

Проектная работа.

АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА

1.03

70

1

Защита проектов.

2.03

71

1

Урок самоконтроля по теме «АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА»

3.03


Unit 8. (ДОСУГ И УВЛЕЧЕНИЯ) How do you spend your free time? Как ты проводишь свое свободное время? (9 часов)

72

1

Чем ты занимаешься в свое свободное время?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться является символами страны

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

аудирование:

be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

чтение:

Уметь читать с целью полного понимания прочитанного и с целью извлечения конкретной информации

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for ;

письменная речь:

Уметь переводить с русского на английский, делать краткие записи упр, кратко излагать проблему в письменном виде.

9.03

73

1

Какое у тебя хобби?

Прилагательные с окончаниями -ed, -ing.

10.03

74

1

3Reading lesson. A day out in London Выходной проведенный в Лондоне

Урок чтения Модальные глаголы should/may.

15.03

75

1

Какой лучший способ не тратить время понапрасну?

Выходные британских школьников. Способы выражения будущего времени.

16.03

76

1

Как насчет того, чтобы посмотреть новый фильм?

Диалог «Может, посмотрим новый фильм?»

17.03

77

1

Как подростки разных стран проводят свое свободное время?

22.03

78

1

Проектная работа.

ДОСУГ И УВЛЕЧЕНИЯ

5.04

79

1

Защита проектов.

6.04

80

1

Урок самоконтроля по теме «ДОСУГ И УВЛЕЧЕНИЯ»

7.04

Unit 9. (АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА) What are the most famous sights of your country? Какая самая известная достопримечательность твоей страны? (10 часов)

81

1

Что ты знаешь о столице своего государства?

Артикль с существительными обозначающими профессии

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь высказываться используя

лексический материал: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al) ;

аудирование:

Уметь аудировать с целью извлечения конкретной информации

лексический: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife, close, far, greenhouse effect, through;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al) ;

чтение:

Уметь читать с полным пониманием

лексический: air, a bin, to cause, to damage, to destroy, to disappear, to disturb, (the) Earth, eco-friendly, environment, glass, instead of , nature, to pollute, pollution, a pond, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to save, to spoil, wildlife, close, far, greenhouse effect, through;

грамматический: (для повторения) исчисляемые и неисчисляемые имена существительные, сложное дополнение, словообразование: приставки глаголов (re-), суффиксы прилагательных (-al);

письменная речь:

Уметь делать выписки из аудиотекста, Фиксировать устное высказывание в письменном виде уметь писать письмо, используя формулы речевого этикета.

12.04

82

1

Что ты знаешь об истории своего родного города?

Лондонский Тауэр.. Past Simple Passive.

13.04

83

1

Что будет построено в твоем городе?

14.04

84

1

Какие твои новые Чудеса Света?

19.04

85

1

Ты ходишь в музеи?

20.04

86

1

Урок чтения «Путешествие на остров Свободы»

21.04

87

1

Что ты знаешь о Московском Кремле?

26.04

88

1

Урок обобщения

по теме «Достопримечательности»

27.04

89

1

Проектная работа

«Достопримечательности»

28.04

90

1

Защита проектов.

3.05

Unit 10. (АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА) Are we different or alike? Мы разные или похожи? (15 часов)

91

1

Какими мы видим друг друга?

Знать/понимать:

- основные значения изученных лексических единиц; основные способы словообразования;

- особенности структуры простых и сложных предложений; интонацию различных коммуникативных типов предложений;

- признаки изученных грамматических явлений;

- основные нормы речевого этикета;

- роль владения иностранными языками в современном мире. Особенности образа жизни, быта. Культуры стран изучаемого языка;

Уметь:

говорение:

Уметь говорить по теме «Друзья»

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.) ;

аудирование:

Уметь понимать на слух с целью извлечения инфрмации

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.) ;

чтение:

Уметь читать с полным поиманием прочитанного и с целью извлечения информации уметь прогнозировать текст

лексический: to be ther (for), to betray, forever, to get together, humour, to keep a secret, to last, to make friends (with smbd.), a neighbour, quickly, a sense, true;

грамматический: фразовые глаголы to fall out with smbd. (over smth.), to make up, to turn to smbd. (for smth.), to rely on (smbd.);

письменная речь:

Уметь переводить с русского на английский, делать краткие записи упр, кратко излагать проблему в письменном виде, писать сочинение по заданной теме.

4.05

92

1

Твой родной город - столица культуры?

5.05

93

1

Урок обобщения

по теме «АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА»

10.05

94

1

Проектная работа по теме «АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА»

11.05

95

1

Защита проектов.

12.05

96

1

Урок самоконтроля по теме «АНГЛОЯЗЫЧНЫЕ СТРАНЫ И РОДНАЯ СТРАНА»

17.05

97

98

2

Степени сравнение наречий (повторение).

18.05

19.05

99

100

2

Страдательный залог настоящ. Времени (повторение).

24.05

25.05

101

102

2

Страдательный залог прошедшего времени (повторение).

26.05

31.05

103

1

Времена группы Present (повторение).

104

1

Времена группы Past (повторение).

105

1

Итоговая контрольная работа.



© 2010-2022