Разработка урока английского языка по теме

           Данный урок является заключительным уроком по теме “Работа, будущая профессия”  и представляет собой урок-дискуссию с элементами деловой игры. Урок соотнесён с тематикой уроков по УМК «Английский язык нового тысячелетия»  О.Л. Гроза для 11 класса (UnitIII “AJobforLife”)  Цель урока – обобщение и систематизация умений и навыков разговорной речи на основе монологических и диалогических высказываний по теме “Работа, будущая профессия” в форме деловой игры. Урок проводится в группах, где ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Шаламова Ирина Викторовна

Разработка урока английского языка по теме Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Томаровская средняя общеобразовательная школа №2

Яковлевского района Белгородской области» имени Героя Советского Союза Швеца В.В.




Урок-

деловая игра

по английскому языку

по теме:

«Я ищу работу»

в 11 классе


(профориентационная работа педагогов среднего профессионального образования)

Шаламова Ирина Викторовна,

заместитель директора по УВР,

учитель английского языка














14.05.2014г., Яковлевский район

Рекомендации к проведению урока


Данный урок является заключительным уроком по теме "Работа, будущая профессия" и представляет собой урок-дискуссию с элементами деловой игры. Урок соотнесён с тематикой уроков по УМК «Английский язык нового тысячелетия» О.Л. Гроза для 11 класса (Unit III "A Job for Life") Цель урока - обобщение и систематизация умений и навыков разговорной речи на основе монологических и диалогических высказываний по теме "Работа, будущая профессия" в форме деловой игры. Урок проводится в группах, где есть сильные и слабые учащиеся. Совершенствуются навыки аудирования, письма, диалогической речи.

На уроке используется технология- «обучение в сотрудничестве» (cooperative learning), что позволяет обеспечить эффективное сотрудничество и взаимопомощь между учащимися. Каждый этап урока сопровождается мультимедийной презентацией. Особенностью данного урока является то, что он даёт возможность детям погрузиться в творческий процесс, позволяет включить в активную познавательную деятельность по изучению английского языка резервные возможности личности каждого ребёнка, создаёт предпосылки для дружной коллективной работы в атмосфере положительных эмоций.






















Тема урока «Я ищу работу»

(11 класс)

Problem: "A job interview"

Цели:

учебный аспект: развитие речевых умений (говорить, писать, общаться);

сопутствующая задача: скрытый контроль уровня сформированности речевых умений;

развивающий аспект: развитие креативного мышления, творческих способностей учащихся, научить учащихся добывать дополнительную информацию при помощи компьютера;

воспитательный аспект: развитие умений работать в группе, воспитание чувства ответственности за совместную работу.

Оборудование: компьютеры, бланки резюме, карточки для самооценки, презентации на электронных носителях.

Ход урока.


  1. Подготовка к восприятию иноязычной речи

  1. Сообщение темы и целей урока.

We'll have an unusual lesson today- lesson-interview. You have been divided into 4 groups. In each group was elected a headmaster, a secretary and an applicant.

You should arrange an interview between a headmaster, a secretary and an applicant. You had to create an agency or a company, prepare a Brand of it, make an Ad, write some tips and ask 10-12 questions.

By the end of the lesson you will be able to

  • write a CV;

  • mark your work.


  1. Введение в иноязычную атмосферу.

Worm - up:

T.- Do you know what a job interview is?

Possible answer:

A job interview is an occasion when a person is asked questions by one or more other people to:

a) decide whether he or she is a suitable person to be given a job;

b) find out person's opinions.

T. -What type of interview will we arrange today?

Answer: the Employment interview.

T.-What are the most common phrases for gaining time to think?

Answer:

  • Let me see…

  • How shall I put it?

  • Well, let me think?

  • Let's put it this way…

  • I'll have to think about that…

  • The best way I can answer that is…

  • That's a good question…

  • Mmmn, that's a difficult question.

    1. Основная часть урока.

(Проведение коллективной игры)

1. Introduction

T. -I would like to give you some instructions concerning future work:

  • A secretary gives the job advertisement, appoints the interview with the headmaster and gives tips on how to prepare for a job interview.

  • An applicant reads the job advertisement, asks questions to the secretary, gives answers on headmaster's questions.

  • A headmaster advertises his or her agency or company, asks questions to an applicant, makes decisions.

  1. Preparation. (10 minutes)

Every group prepares for the job interview, takes sits near the computers, creates presentations, reads the role cards and distributes roles, discusses strategy, questions, answers. They must fill in the list of tips.

  1. Activity.

Students practice participating in a job interview:

An applicant: Good morning. I am Max Strelkov. I am looking for a job. Could you help me, please?

A secretary: Morning. I am a secretary Kate. Frankly speaking you are lucky, because we need new employees. Read this ad.

Разработка урока английского языка по теме

An applicant: I would like to work for your company and I have a letter of application with me. I hope that you will be kind enough to give me an interview so that I can explain myself better.

A secretary: Come, please, tomorrow at 10.15. a.m. Our headmaster will arrange an interview with you. Don't be late and follow these tips:

  • Give only general information.

  • Say something which makes the person more independent and confident.

  • Think about possible questions in advance.

  • Demonstrate positive attitudes and sound positive.

  • Don't give answers like "no" or "I don't know".

  • Be polite and friendly.

An applicant: Thank you and good-bye!

A secretary: Good luck!

(At the office):

A headmaster: How do you do? I am Mr. Podporin. I'm leading this company now.

An applicant: Good morning. I am Max Strelkov. I am looking for a job. I have given your secretary a letter of application and CV. I feel this position is interesting for me. I will get some experience and opportunities for professional development. I'm ready for this interview.

A headmaster: But firstly I would like to tell you about our company. (Краткая информация о компании и показ слайдов)

I hope you haven't got tired. To continue I ask you some questions.

Разработка урока английского языка по теме

An applicant: ( answers the questions.)

  1. Follow-up.

T. -Now I ask you to fill in CV (учащиеся заполняют резюме):

CURRICULUM VITAE

Name:__________________________________________________________

Address:________________________________________________________

_______________________________________________________________

Date of Birth: _________________________________________________

Marital Status: __________________________________________________

Work experience:________________________________________________

_______________________________________________________________

Education: ____________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________

Interests:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Skills:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Abilities:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Personality (Character): ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Signature: ______________


  1. Заключительная часть урока

  1. Домашнее задание (Homework)

Ex. 1 p. 30-31 (WB)

  1. Подведение итогов урока. Рефлексия. (Summarizing)

-Think about your participation in the interview and give yourself a score. Fill in yourself-evaluation cards.

Evaluation card for the student

Name______________________________________________

Criteria

Score (1-5)

1

Originality\ Creativity

2

Clear explanations

3

Good English

4

Presentations skills

Total score

T.

-What have you learn to do?

-Where can you use the skills acquired at the lesson?

-Which activities did you find

-difficult

- interesting

-boring?

Thank you for the lesson and good-bye.







Список используемых источников


1. Учебник для 11 класса «Английский язык нового тысячелетия» О.Л. Гроза , Обнинск: ТИТУЛ, 2009г.


© 2010-2022