- Преподавателю
- Иностранные языки
- Игра к Дню Святого Валентина В поисках любви
Игра к Дню Святого Валентина В поисках любви
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Красильникова И.В. |
Дата | 22.09.2015 |
Формат | doc |
Изображения | Нет |
Game "In Search of Love"
Время летит незаметно, скоро наступит день святого Валентина, и вся школа будет бурлить в ожидании какого-либо интересного мероприятия. Мои учащиеся не один раз получали удовольствие от игры, которую я назвала "In Search of Love". Учителя могут взять ее за основу, изменив в ней что-то на свой вкус, либо воспользоваться полностью.
Перед началом игры делим ребят на пары - мальчик и девочка. Каждая пара получает свой путевой лист определенного цвета с порядком кабинетов, которые они должны посетить, поэтому никто не сбивается и не мешает другим. С ним они отправляются в дорогу. В разных кабинетах они выполняют задания, связанные с темой любви. Учителя по мере выполнения заданий делают пометки, чтобы выяснить, какая пара быстрее и дружнее работала, и ставят им баллы. В конце игры баллы подсчитываются, и объявляется лучшая пара, которая награждается, например, коробкой конфет в форме сердца.
Задания в разных кабинетах следующие:
№
Name of the task
The task itself
Points
1
Match the names
Match the names of famous couples:
Romeo - Juliet
Master - Margarita
Tristan - Isolde
Natasha - Bolkonskij
Laura - Petrarka
Amur - Psyche
Tatiana - Onegin
Dezdemona - Othello
Rovena - Ivengo
1 point for each correct answer
2
Poetic talent
Task 1: Make up your own universal "Love poem". Fill in the gaps with words and phrases of your own.
For_______(name)
When I look into your eyes
I see (colour)___(season)___skies.
When I see you walking past
My (part of the body)____starts(verb)____fast.
You are like sunshine in the (opposite of sunshine)______.
The (noun) _____ that sooths the pain.
I love the way you (action)______
And the (noun)____that you wear.
Your (noun)____is like (noun)____.
Your lips taste like (drink)______.
You make me (verb or adjective)___,
You make me (verb or adjective)___,
Please, say you'll be mine.
Task 2: Complete 3 valentine cards:
a. Please, make the
morning shine
and tell me: "Be my _______"
b. You stepped into my heart
Turning it from stone
And I will always love you
For now I'll never be ______.
c. ______ are red
violets are blue
honey's sweet
and so are you.
3 points max.
3 points max.
3
Flowers for the dearest
Do you know the meaning of the flowers that you can see in front of you? Which flower means shyness:мимоза, пион, красная роза
Which flower means silence: тюльпан, астра, белая роза
Which flower means being chatty: одуванчик, колокольчик, сирень
(Key: мимоза, белая роза, колокольчик) (the students receive a photo or a picture of these flowers)
3 points max
4
The house of broken hearts
Find the 2nd part of the hearts. They are made of red carton and cut into halves randomly.
You are given 1 min to do it.
(some music is on and the teacher counts the time).
The number of points is given for the number of hearts which were matched.
5
Writing short messages
A lot of teenagers nowadays send messages instead of postcards or letters. Decipher what was written in some of them: a.HOWRU?LUVU.PCM.
(How are you?Love you.Please call me)
b.UR OK?MAY.X(You are Ok?Mad about you.Kiss)
c.DUWNT 2 GO OUT 2nite?BK(Do you want to go out tonight?Big kiss)
3 points max.
6
Proverbs and sayings about love.
Spelling dictation. Both students write down the letters and then divide the line of letters into words:
-
All is fair in love and war.
-
Love me love my dog.
-
Love and hatred are hard to hide.
correct spelling 1 point, correct division - 1point)
7
Reading the text "Britain's Wedding Capital"(Speak Out №1 2003)
Answer the teacher's questions to the text:
1. In what place in Britain can you get married quickly and without any problem?
2. What law wasn't accepted in Scotland?
3. Who conducted wedding ceremonies in the Scottish village?
3 points max.
8
"We are the couple"
Tell each other the warmest words. Make compliments to your partner.
3 points max.
9
Singing English songs.
Sing together as many English songs as you can.
3 points max.- the teacher assesses how many songs they know and if they do it together
В конце игры все учащиеся разучивают и поют песню "Love story".
Путевые листы каждой пары выглядят следующим образом:
Couple #1
#
Task
Room
points
1
Singing
228
3
2
Spelling dictation
227
4
3
Match the names
234
8
4
Flower language
228
2
5
Complimenting
227
3
6
Poetry
234
4
7
Reading
228
2
8
Sms
227
3
9
Broken Hearts
234
6