«Tourism and Travelling»

Тема урока: «Tourism and Travelling»   Цель:активизация речемыслительной деятельности по теме «Путешествие и туризм» Задачи: Образовательные: 1.     активизация лексики по теме; 2.     совершенствование навыков аудирования с извлечением необходимой информации; 3.     создание условий для формирования навыка устной речи по теме «Путешествие и туризм» в форме обсуждения и дискуссии; Развивающие: 1.     развитие умения выказывать и аргументировать свою точку зрения; 2.     развитие способности ан...   I think all of you are right; travellers have a lot of reasons to visit other countries. (учащиеся прослушивают короткий текст )                              Slide2 + audio Here are some character-sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the characters with the texts. Slide 3  Взаимопроверкаиндивидуальныхработ.            Don’t forget to write your marks for every activity.                      Slide 4  Упражнение на выбор нужной информации для подтве... Augustine, St said:  The world is a book, and those who do not travel, read only a page. And I think everybody will agree with me.       Рефлексия.   Заключительный этап (подведение итогов в листе оценивания, домашнее задание).
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

« Tourism and Travelling»« Tourism and Travelling»« Tourism and Travelling»« Tourism and Travelling»Класс: 9 Б класс

Предмет: английский язык

Тема урока: « Tourism and Travelling»

Цель: активизация речемыслительной деятельности по теме «Путешествие и туризм»

Задачи:

Образовательные:

  1. активизация лексики по теме;

  2. совершенствование навыков аудирования с извлечением необходимой информации;

  3. создание условий для формирования навыка устной речи по теме «Путешествие и туризм» в форме обсуждения и дискуссии;

Развивающие:

  1. развитие умения выказывать и аргументировать свою точку зрения;

  2. развитие способности анализировать, сравнивать и систематизировать предлагаемый материал;

  3. развитие способности к критическому мышлению.

Воспитательные:

  1. воспитание патриотизма;

  2. формирование умения работать в коллективе;

  3. воспитание уважения к собеседнику.

Оборудование: компьютер, проектор, презентация.

Тип урока: комбинированный

Ход урока.

Приветствие учителя. Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down, please. It is time to start our lesson. Slide 1.

-Please, look at the screen. There are some pictures on it. Look at them attentively .

And now try to guess «What are we going to speak about at our lesson?

You are right, our topic is Travelling and Tourism and we are going to speak about reasons people travel, types of tourism and some countries worth to visit.

Упражнение на активизацию тематической лексики и обобщения лексического материала.

Why do you think people travel? Slide 2

I think all of you are right; travellers have a lot of reasons to visit other countries.

(учащиеся прослушивают короткий текст ) Slide 2 + audio

Here are some character-sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the characters with the texts.

Slide 3

Взаимопроверка индивидуальных работ.

Don't forget to write your marks for every activity. Slide 4

Упражнение на выбор нужной информации для подтверждения своих предположений.

As everything in the world travelling also two sides: positive and negative. And you must choose advantages and disadvantages from the list of ideas I've prepared for you.

Каждой группе предлагается список идей: Slide 5

- to broaden the mind about various countries

- to make new friends with foreigners

- to take much time and money

- to touch upon the world's culture

- to make smb. exhausted going sightseeing

- to feel sick

- to develop the sense of patriotism

- to cause misunderstanding without knowledge of a foreign language

- to damage one's health staying in hot or cold countries

- to strengthen mutual understanding

- to catch dangerous diseases in exotic countries

- to visit the world's wonders

- to practice the skills of foreign languages

- to come into trouble going by different means of transport

- to get nervous in overcrowded places

- to get new life experience

Взаимопроверка групповой работы.

Учащиеся вытягивают карточки с символами (+ - положительное мнение, - отрицательное мнение, ! - заключительное высказывание), согласно которым они составляют свои высказывания. Группа, обсуждая, выбирает только те аргументы, которые являются доказательством их точки зрения. После 3-х мин. обсуждения представитель команд делится своими идеями.

So, we've came to a conclusion that in spite of everything our planet is worth to see it and all of its beauties and wonders.

Систематизация культуроведческих знаний. Slide 6

Let's imagine, you've decided to have a tour to another country. What will you begin from? Try to define all your steps from beginning to the end of your trip. You may choose if it is a package tour organized by a tour agency or a self-tour.

« Tourism and Travelling»

Let our guests assess your answers.

While travelling we meet different people in different situation and in order not to cause misunderstanding let's practice our English in some situations.

I offer your dialogues, but there is dismiss in the word order. Your task is to make a dialogue, entitle and roleplay it.

Разработка и презентация мини-проекта «Tour booklet» .

Slide 7

Nowadays there are so many ways and means of travelling and sometimes tourists cannot decide where to go and what to see. I want you to help our guests today to choose a tour (they are travelers and you are tour operators). You must create a tour booklet which makes them trust you in organizing their holidays. Choose a speaker who will represent your project.

Составление буклета и высказывания о туре, защита проекта спикером.

Оценивание проекта по критериям.

Augustine, St said: The world is a book, and those who do not travel, read only a page. And I think everybody will agree with me.

Рефлексия.

Заключительный этап (подведение итогов в листе оценивания, домашнее задание).


© 2010-2022