Открытый урок по теме Путешествия

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ПЛАН УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ

По дисциплине: Английский язык

Тема: "Travelling". (Путешествия)

Цели:

  • формировать лексические навыки говорения по теме «Путешествие»;

  • активизировать грамматические навыки говорения по теме «Степени сравнения прилагательных и наречий»;

  • тренировать навыки чтения с применением различных стратегий;

  • повышать познавательный интерес к английскому языку;

  • прививать интерес к путешествиям;

  • развивать способности к логическому изложению;

  • развивать способность осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия;

  • развивать коммуникабельность;

Вид занятия (тип урока): усвоение нового материала / комбинированный

Организационные формы обучения: фронтальная, групповая, индивидуальная

Методы обучения: информационный, репродуктивный

Средства обучения: иллюстрации, раздаточный материал

Вид и формы контроля знаний: текущий, корректирующий

Средства контроля: устный опрос, тестирование

Внутрипредметные связи: структуры различных типов предложения, степени сравнения прилагательных и наречий

Межпредметные связи: география

Виды самостоятельной работы студентов: выполнение лексико-грамматических упражнений, ответы на вопросы

Домашнее задание: написать сочинение на тему «Я люблю/ не люблю путешествовать, потому что…».

ХОД ЗАНЯТИЯ

I. Организационный момент (5 мин)

T: Good afternoon! Take your seats. What date is it today? Who is absent today? Today we are going to speak about travelling, the reasons for tourism, about advantages and disadvantages of different means of transport.

(Здравствуйте, ребята! Садитесь, пожалуйста. Скажите, какое сегодня число? Кто сегодня отсутствует? Сегодня мы поговорим о путешествиях, о том, почему люди путешествуют, а также о плюсах и минусах различных видов транспорта).

II. Речевая зарядка (5 мин)

T: Let's read a short poem. What is it about?

(Давайте прочитаем небольшое стихотворение. О чем оно? )

(учащиеся по очереди читают строки стихотворения)

"Travelling"

Don't cry bitterly and go to Italy.
Don't miss your chance and go to France.
Take your pan and go to Japan.
Buy some cheese and go to Greece.


III. Основной этап

1. T: Many people dream about travelling to far countries, adventures, meeting new people and cultures since their childhood. Nowadays a lot of people have an opportunity to travel.

Why do you think people travel?

People travel or move from one place to another for different reasons, such as:

  • for business

  • to visit friends or family, or

  • for pleasure and recreation or self-improvement

People who travel for pleasure or recreation are called tourists - though of course they may combine tourist activities such as visiting the historic sites with business meetings or visiting friends.

(С детства многие люди мечтают о путешествиях в далекие страны, о приключениях, о знакомстве с новыми культурами и людьми. В наше время возможность путешествовать есть у многих людей. Как вы думаете, зачем люди путешествуют?

Люди ездят в деловые поездки, навещают друзей, родственников, а также для удовольствия, отдыха и расширения своего кругозора.

Людей, которые путешествуют для отдыха и удовольствия называют туристами, хотя, конечно, можно сочетать посещение исторических достопримечательностей с деловыми встречами и посещением друзей). (5 мин)

2. T: Now we are going to read the text page 81 and answer some questions after it. Before we start reading the text we should learn some new words and word combinations after the text.

(А теперь мы с вами прочитаем текст на стр. 81 и ответим на вопросы после текста. Давайте разберем незнакомые вам слова и выражения) (20 мин)

3. T: You can travel by different means of transport. What means of transport can you name? Here you can see the list of characteristics. Fill in the table. Give characteristics to each of them. Let's compare them.

(Путешествовать можно на различных видах транспорта. Какие виды транспорта вы можете назвать? Перед вами список характеристики видов транспорта. Заполните таблицу. Охарактеризуйте каждый из них. Давайте сравним их).

Положительная

Сравнительная

Превосходная

Comfortable

Safe

Economical

Polluting

Fast

Reliable

Dangerous

Expensive

Convenient

Relaxing

Slow

Example: Travelling by train is safe and economical.

Travelling by car is more convenient than by bus.

A plane is the fastest means of transport.

Make up and write down your own example. (Придумайте и запишите свой собственный пример) (15 мин)

4. T: There are some character - sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the sketches and the people. (Перед вами несколько описаний людей. Они выражают свое отношение к путешествиям. Соотнесите описания и людей) (10 мин)

1. a businessman

2. an experienced traveler

3. a professor of History

4. a couch potato


A. He likes to travel alone or with his students. They travel from curiosity. They like to see the beauty of the world and learn traditions of other countries. They think that travelling is fascinating and enjoyable. It broadens our mind and allows us to understand other people better.

C. He likes to travel alone or with his friends. Usually he travels for pleasure or in search of adventures. When he travels he likes to go sightseeing or explore unknown places. He believes that travelling is exciting and gives us life experience.

B. He doesn`t like to travel at all. He believes that it`s better to stay at home, because travelling is dangerous, troublesome and expensive.

D. Usually he travels alone on business. When he travels he likes to meet new people. He thinks that travelling is useful but sometimes it`s a bit tiring.

5. T: Look at the blackboard. Here you can see some opinions about travelling. Read, translate and express your own attitude towards them, please:

(Посмотрите на доску. Вы видите несколько мнений о путешествиях. Прочитайте, переведите и выразите, пожалуйста, свое отношение к данным высказываниям): (5 мин)

"I like to travel! It's just great! Travel offers sense of freedom!"

Renee, 19

"Travelling becomes more and more dangerous ..."

Elizabeth, 64

"Usually I travel to relax and to learn something new ..."

Stuart, 28

6. T: So you see that many men - many minds. And what do you think about travelling? Do you like to travel? Why do you travel? Do you believe that travelling is dangerous? Is it expensive? Is it your hobby? (Pupils answer the teacher's questions)

(Действительно, сколько людей, столько и мнений. А что вы думаете о путешествиях? Вам нравится путешествовать? Почему вы путешествуете? Как вам кажется, путешествия опасны? Как вы считаете, путешествия - дорогое удовольствие? Путешествия - это ваше хобби?) (10 мин)

7. T: Now let`s sum up why do people travel. Here you can see some sentences. They are not complete. You should complete them with phrases given in the table. (Давайте подведем итог: почему же люди путешествуют. Перед вами несколько незаконченных предложений. Дополните их фразами из таблицы.) (10 мин)

P1: People like to travel with friends.

P2: Usually they travel for pleasure.

P3: When they travel they like to go sightseeing.


People like to travel ...

alone

with friends

with parents

with a dog

with grandparents

Usually they travel ...

on business

for pleasure

in search of adventures

from curiosity

to see the beauty of the world

When they travel they like to ...

go shopping

meet new people

make new friends

go sightseeing

learn traditions of other countries

Because travelling is ...

exciting

useful

fascinating

enjoyable

good for health

But sometimes it can be ...

disappointing

expensive

dangerous

troublesome

tiring

And still travelling ...

broadens our outlook

gives us life experience

leaves unforgettable impressions

helps us explore the world

allows us to understand other people better

IV. Объяснение домашнего задания. (5 мин)

Т.: Your homework for the next time is to write why do you like or dislike to travel.

(К следующему уроку вы должны написать сочинение на тему «Я люблю/ не люблю путешествовать, потому что…». ).

V. Завершающий этап. (5 мин)

Т: Thank you for the lesson.

Your marks are the following: …

Goodbye.

(Спасибо за урок. Оценки за урок: … До свидания).

Преподаватель: Усенко Н.С.

© 2010-2022