Открытый урок в 4 классе по теме Пиратский салат

Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Донецкая общеобразовательная школа №83 I-III ступени им. Г.И. Баланова


Урок в 4 классе по теме:

«Let's make our fruit salad together»


Подготовила

учитель английского языка

О.В. Махнева


2015

Цели:

1.Обучающие:

совершенствовать навыки монологической и диалогической устной речи с использованием известных детям клише;

развивать навыки чтения вслух и про себя;

учить извлекать информацию при чтении про себя;

развивать навыки аудирования и письма.

2. Развивающие:

развивать внимание, память и аналитическое мышление обучающихся.

3. Воспитательные:

формировать умение работать в паре и группе;

развивать навыки вежливого общения;

формировать умение переноса теоритических знаний в практическую деятельность;

установка на здоровый образ жизни в процессе проведения игры- зарядки.

Тип урока: урок усвоения новых знаний.

Межпредметные связи: окружающий мир, светская этика.

Наглядность: тематические картинки, оформленная доска, муляжи фруктов и свежие фрукты, фрукты-медальки, рефлексивные карточки, мультимедийная презентация.

Оборудование: ноутбук и мультимедийный проектор.

Формы работы: индивидуальная, парная, групповая.

Этапы урока

1.Организационный: T →Cl (2 min).

1)Приветствие.

T: Good morning, dear children!

Cl: Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning,

I'm glad to see you.

T: I'm glad to see you, too. Today we have the guests at our lesson. Let's say «Good morning!» to our guests.

Cl: Good morning!

T: Sit down, please.

2)Сообщение темы и целей урока:

T: Look at these pictures on the blackboard and guess what the topic of our today's lesson is.

Cl: Fruits and fruit salad.

T: (слайд 1). Yes, the topic is «Fresh fruit salad». We'll repeat the words (картинка «Fruits»), learn the English proverb and make up a mini-dialogue «At the table» (картинка). We'll also learn how to prepare our fresh fruit salad (картинка и стол с фруктами). I hope it will be interesting!

T: (cлайд 2). Today we are going to go to the TV show with our heroes Lulu, Larry and Paco. So, let's start!

2. Фонетическая зарядка: T →Cl (2 min).

1)T: First of all let's repeat the words on our topic «Fruits».

Look, listen and say after me.

a pineapple

Cl: a pineapple, etc.

2)T: Very good, children! Now look, listen and repeat the questions, please.

Is it a pineapple?- Yes, it is.

Cl: Is it a pineapple?- Yes, it is.

T: Is it a banana?- No, it isn't.

Cl: Is it a banana?- No, it isn't.

T: Well done!

3. Речевая зарядка: T→P1P2P3 (3 min).

1)T: Now answer on my questions, please.

Is it a cherry?

P1: Yes, it is, etc.

2)T: All right, children. (слайд 3).

T: What fruit do you like best? (показывает на фрукты на партах).

I like a peach. (берет персик со своего стола). And you?

P1: I like a cherry, etc.

T: Good choice, children! I see that you like healthy food.

4.Разучивание английской пословицы: T →Cl; T→P1P2P3 (3 min).

1)T: Listen to the English proverb: «An apple a day keeps the doctor away» (картинка). Who can translate it?

P1: По яблоку в день- и доктор не нужен.

T: Your translation is right.

2)Т: Can you find the rhymes to these translations?:

-Кто яблоко в день съедает, у того врач…(показывает на картинку).

Cl: не бывает!

-Кушай яблоко на ужин и доктор…(берет яблоко с парты).

Сl: не нужен!

-В день по яблоку съесть- здоровье…

Сl: обресть!

-Яблоко в ночь- болезни…

Сl: прочь!

T: Very nice.

3)T: Let's remember this «healthy» proverb.

T: Say it all together: «An apple a day keeps the doctor away».

Cl: (повторяет пословицу).

T: Who can say it?

P1: (говорит пословицу).

T: Very good.

5.Составление мини-диалогов по ситуации «За столом» : T →P1 ⇔P2, P3 ⇔

P4 (3 min).

T: Children, listen to the conversation between Paco and Larry on the TV show and try to understand it (картинка).

P: Can you pass me the lemon, please?

Р1: Можешь ты передать мне лимон?

L: Sure. Here you are!

P2: Вот, пожалуйста.

T: Yes, you are right. You see that these boys are very polite. And now show us how polite you are. Imagine that you are at the table at you home.

Make up your own mini-dialogue. Work in pairs, please.

P1⇔P2, etc.

T: Very good! You're really polite boys and girls.

6. Аудирование и чтение: T→P1⇔P2, P3⇔P4 (3 min).

T: It's time to go to TV show. Let's follow our heroes Lulu, Larry and Paco (берет учебник).

Т: (слайд 4). Open your books at p. 43, ex. 3. Listen, read and translate this dialogue.

P1⇔P2

T: Very good. Now answer on this questions (слайд 5): What's wrong with Larry's salad? Read again and complete. There's a lot of…in it.

Сl: Salt.

T:Well,children.It is a comic story!

7.Инсценирование диалога «Готовим вместе!»: T→P1⇔P2⇔P3 (3 min).

T: Now, it's your turn to make a fruit salad. Who wants to be the participants?

T: P1, P2, P3 (подходят к столу, одевают фартушки) Go to the table and put the aprons on. Work in a group, please.

P1: Dania, that's how you make a fresh fruit salad! Now, it's your turn!

P2: Pasha, how many kiwis do we need? (показывает на картинку).

P3: Not many. Only two, I think.

P2: (выкладывает киви на тарелку в виде листочков пальмы).

P3: Can you pass me the banana, please?

P2: Sure. Here you are!

P3: (выкладывает банан в виде ствола пальмы) Make sure you put a lot of mandarin slices in it!

P2: (выкладывает дольки мандарина под пальмой в виде песка) Ok! A lot of mandarin slices! (берет в руки тарелку с салатом) Look, it's ready!

P3: It looks great!

P1: (ставит тарелку с салатом на поднос и кладет вилки с салфетками).

T: Children, you can serve this fruit salad to our guests.

Р1Р2Р3: (подходят с подносом к гостям и желают приятного аппетита) Enjoy this fruit salad!

T: Thank you, children! Now you can make a tasty fruit salad.

8.Видео-зарядка «Clap your hands»: T →Cl (2 min).

T: Have a rest! Stand up, please. Do some phisycal exercises and sing! (слайд 6).

1)Clap your hands (twice)

Listen to the music and clap your hands.

2)Stamp your feet (twice)

Listen to the music and stamp your feet.

3)Turn around (twice)

Listen to the music and turn around.

4)Jump up high (twice)

Listen to the music and jump up high.

5) Clap your hands (twice)

Listen to the music and clap your hands.

T: Good for you! Sit down, children!

9. Письмо (рецепт фруктового салата): T →Cl; T→P1P2P3 (5 min).

T: We don't know the recipe of the fruit salad yet. Let's write it.

Open your copy-books and take your pens. Write the date down, Class Work and the recipe. (слайд 7). Put these phrases in correct order.

1.T:(what it is)-показывает на картинки

Сl: Fruit salad.

T:Yes.P1,go to the blackboard and write it. Children, write it into you copy-books.

Cl (записывает фразы 1-5 в нужном порядке в свои тетради).

10. Контроль и самоконтроль: T→Cl (2 min).

T: Let's check up the recipe. (слайд 8).

T: Good for you.

11 Проверка домашнего задания: T→P1P2P3 (3 min).

T: Let's check your homework: show the picture of your fruit salad and name the fruits in it.

P1:(показывает возле доски свой рисунок фруктового салата и называет фрукты в нем) This is my fruit salad. There is an apple, an orange and a kiwi in it. I like it.

T: It looks great! Well done!

12.Домашнее задание: T →Cl (2 min).

T: (слайд 9) Open your record-books and write your hometask, please.

Cl: (открывают дневники и пишут: составить свой рецепт фруктового салата).

13.Выставление оценок: T→P1P2P3 (2 min).

T: Children, all of you get good and very good marks. Look, a green card is a good mark and a red one is a very good mark.

P1, you get a red card. Very good!

T: Today you have no yellow card.
14.Подведение итогов: T →Cl; T→P1P2P3 (2 min).

T: Boys and girls, you are very nice and clever. And I give you a little prize: you have got the fruit medals. P1, come here and take your grapefruit medal.

15.Окончание урока: : T →Cl;(1 min).

T: Children, the lesson is over. Stand up, please. Let's say our guests «Thank you for joining us».

Cl: «Thank you».

T: Goodbye children!


© 2010-2022