Учебное занятие по английскому языку в 6 классе по теме Комната моей мечты

Цели: -практическая: развитие коммуникативных умений, развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух; -развивающая: развитие психических процессов (внимания, мышления, памяти); -воспитательная: воспитание мировоззрения по теме, воспитание чувства прекрасного; -образовательная: повышение общей культуры, расширение кругозора, развитие активной личности. Задачи: -развить коммуникативные умения; -развить умения восприятия и понимания иноязычной речи на слух.
Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект урока по английскому языку в 6 «В» классе.

Тема: Комната моей мечты.

Цели:

-практическая: развитие коммуникативных умений, развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух;

-развивающая: развитие психических процессов (внимания, мышления, памяти);

-воспитательная: воспитание мировоззрения по теме, воспитание чувства прекрасного;

-образовательная: повышение общей культуры, расширение кругозора, развитие активной личности.

Задачи:

-развить коммуникативные умения;

-развить умения восприятия и понимания иноязычной речи на слух.

Оборудование:

-доска, учебник, компьютеры, раздаточный материал, тесты на компьютере.

Ход урока

  1. Организационный момент (сообщить тему урока, его цели, задачи)

-Good day. Take your seats.

-How are you today? Are you tired?

-What have you done today?

  1. Речевая разминка (ввести в атмосферу иноязычного общения)

-And now I want you to look at the blackboard.

-Here you see a poem. Let's read it. Try to remember it, because it will help you to revise household chores.





Don't Make a Mess

Tess, Tess, don't make a mess.

Please, Tess, don't make a mess.

Wash the window,

Wash the door,

Move the table,

Sweep the floor,

Put the teapot on the table,

Put the pillow on the bed,

Put the picture on the shelf,

Tidy up the room yourself!

-teapot - чайник для заварки

(The poem is written on the blackboard, the children read, then the words from the poem are cleaned, the children should read the poem with memorized words)

  1. Работа с грамматикой (совершенствовать грамматические навыки по теме: глаголы make и do)

DO

MAKE

to do one's best/worst

to make a bed/beds

to do a crossword

to make a cake

to do an exercise

to make tea/coffee

to do harm

to make a decision

to do homework

to make improvements

to do housework

to make a mistake

to do lessons

to make preparations

to do the shopping

to make progress

to do the washing-up

to make sure

to do the washing


to do the ironing


to do the dusting




  1. Работа на компьютере (совершенствовать грамматические навыки по теме: глаголы make и do)

The students do the test on the computer.

  1. Физкультминутка

The children take the cards with the names of the household chores and try to show them without words.

  1. to make the beds

  2. to do the washing

  3. to do the ironing

  4. to tidy up

  5. to sweep the floor

  6. to lay the table

  7. to wash the dishes

  8. a washing machine

  9. a cooker

  10. an iron

  11. a dishwasher

  12. a vacuum cleaner

  13. to do the dusting

  1. Работа с текстом (развить умения чтения на иностранном языке)

-ex.3a, p.134 Read what Rosie wrote at school about her dream room. In which paragraph does Rosie describe

a) what she does in her room - 2

b) what her parents think about her room - 3

c) what she has in her room - 1

  1. Рассказ о комнате мечты (развить умения говорения на иностранном языке)

-Now let's speak about the room of your dream. Show the picture of it. Be very attentive!

-You will have some papers. You should fill them in! Your task is to listen to your classmates, write the name of him/her and write the words or word-combinations that will help you to describe the room.

Name

Description of a dream room




  1. Рефлексия (провести обратную связь с классом)

-And now tell me, please, was the lesson interesting? Why?

-Was the information useful?

-What else would you like to learn on this topic?

-What information you liked most? Why?

-Whose room did you like best?

  1. КОД (оценить детей и выставить отметки)

-And now I want you to appreciate your work at the lesson.

-Why do you deserve such marks?

-I see your marks as following…

  1. Подведение итогов (подвести итоги урока и задать домашнее задание)

-Thank you for the work at the lesson.

-Your homework is to describe the dream room you liked best.

5


© 2010-2022