План-конспект урока по теме Food and drinks

Тип урока: урок введения и изучения новой лексики, отработки грамматических знаний по теме «Countableanduncountablenouns» Цели урока: 1. Образовательная – обеспечить использование активной лексики по теме "Еда" в рамках учебной ситуации "В кафе"; познакомить учащихся со структурой would like и научить применять ее в заданной ситуации; закрепить употребление местоимений “some”, “any” 2. Воспитательная – способствовать формированию умения вести себя в местах общественного питания. 3. Развивающая ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План конспект урока по теме «Food and drink»

Date: ________

Grade: 6 а

Тип урока: урок введения и изучения новой лексики, отработки грамматических знаний по теме «Countable and uncountable nouns»

Цели урока:

1. Образовательная - обеспечить использование активной лексики по теме "Еда" в рамках учебной ситуации "В кафе"; познакомить учащихся со структурой would like и научить применять ее в заданной ситуации; закрепить употребление местоимений "some", "any"

2. Воспитательная - способствовать формированию умения вести себя в местах общественного питания.

3. Развивающая - способствовать развитию у учащихся речевых навыков, памяти, внимания, мыслительных процессов (выделение существенного, соотнесение зрительного образа предмета с его лексическим значением)

Оснащение урока: учебник, презентация к уроку, карточки с изображением продуктов, таблицы

  1. Introduction:

Good morning, good morning, good morning to you!

Good morning dear children

I am glad to see you!

  • How are you?

  • Who is on duty today?

  • Who is absent today?

  • What date is it today?

  • What was your home task?

II. Following up activities:

  1. Presentation:

New words:

    1. turnip

    2. cabbage

    3. Apple

    4. Grapes

    5. banana

    6. garlic

    7. raddish

    8. Potato

    9. Carrot

    10. onion

    11. zuccini

    12. lettuce

    13. beet

    14. dill

    15. aubergine

    16. cucumber

    17. corn

    18. broccoli


    Приложение №1

    Exercise 1: Put these words into three groups. Give a name to each group.

    Tomato coffee juice

    Banana apple carrot

    Potato tea grape

    A B C

    ________ ________ _________

    ________ ________ _________

    ________ ________ _________


    Grammar: Countable and Uncountable nouns

    Countable Uncountable

    A table milk

    A boy butter

    A pen music

    .


    1. Practice:

    2. I Like to Eat!

    3. I like hotdogs
      I like beans,
      I like eating in my jeans.
      I like french fries
      I like ham
      I like eating in my jams.
      I like cookies
      I like pie
      I like eating in my tie.
      I like bagels
      I like lox
      I like eating in my socks.
      I like pancakes
      I like molasses
      I like eating in my glasses.
      I like veggies
      I like fruit
      I like eating in my boots.

    Exercise 3: Complete the chart using the words in exercise 1.

    Fruit

    Vegetables

    Drinks

    Other food

    _____________

    _____________

    _____________


    Write the correct verbs.

    Are these nouns countable or uncountable?

    1. water ____________

    2. fruit ____________

    3. coconut ____________

    4. bread ____________

    5. DVD ____________

    6. meat ____________

    7. ball ____________

    8. snack____________

    9. glasses____________

    10. pen ____________

    11. milk____________

    12. chair____________

    13. gasoline____________

    14. table____________

    15. cream____________

    16. money____________

    17. oil ____________

    18. insect____________

    19. sofa____________

    20. yogurt____________

    21. school____________

    22. bus ____________

    23. food ____________

    24. chocolate ____________

    25. ship ____________

    Physical training:

    Here's my left hand,

    And here's my right,

    I can clap them

    With all my might.

    1. Production:

    Exercise 6: Talking. Answer the questions

    • What is the popular food in your family?

    • What is your favourite food?

    • What is your favourite drink?

    • What other meals do people have in your country?

    Round off activities:

    1. A short summary of the lesson:

    Dear friends today we have new theme "Food and Drink"

    1. Home task:

    To write down the rules of countable and uncountable nouns, to learn by heart new words.

    1. Marks and comments:

    Well done! You were very active and attentive at the lesson.

    Thank you for the brilliant work!

    Here are your marks:

    1. Brief reference to the next lesson:

    In the next lesson we will have a new theme.

    Lesson is over! Good bye!




    План-конспект урока по теме Food and drinks

    План-конспект урока по теме Food and drinks

    План-конспект урока по теме Food and drinks

    План-конспект урока по теме Food and drinks

    План-конспект урока по теме Food and drinks

    © 2010-2022