- Преподавателю
- Иностранные языки
- План открытого урока по английскому языку
План открытого урока по английскому языку
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 1 класс |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Койшибаева З.И. |
Дата | 08.01.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
Қостанай ауданы әкімдігі білім бөлімінің «Заречный орта мектебі» ММ
ГУ «Заречная средняя школа» отдела образования акимата Костанайского района
Открытый урок по английскому языку
в 1 классе
«Давай поиграем»
с. Заречн
План урока № 9
Предмет: английский язык Дата: 03.11.15
Класс: 1
Тема: Давайте поиграем!
Учитель: Койшибаева З.И.
Цель: Способствовать активации речи по пройденной лексике учеников 1 класса через игру
Задачи:
-
Повторить пройденный материал
-
Способствовать развитию навыков устной речи, групповой работы, диалогической речи, памяти, мышления;
-
Способствовать воспитанию культуры общения.
Тип урока: комбинированный
Stage
Procedure/Instructions
Material
Note
Introduction
Good morning pupils. I am glad to see you. Thank you!
Engage
Today is our last lesson in this term. That's why we are going to revise all the material we learned this term through the game. You are sitting in two groups. You will have a competition.
But first we are going to revise the ABC
Phonetic drill: the ABC song
Now you need your group to choose a name.
(Дети придумывают названия групп. Учитель расчерчивает на доске две колонки, для того, чтобы записывать баллы команд). For each answer you will get one or two points! Depends on the complexity of the task.
-
Presentation on the blackboard. (Answer the questions one by one.)
-
Puzzle game (Collect the picture of the family and name them).
Warm-up: the skeleton dance.
-
Find the words
-
"Hot potatoes"
-
W.b. ex.1 p. 14
The track with the ABC song
Blackboard
Encourage the students; wake them up; prepare them to learn by stimulating their minds
Home assignment
To expand students horizons and enrich their vocabulary
Assessment
Thank you for your job. The lesson is over you may be free.
To motivate for further participation in the classroom