Разработка урока по английскому языку на тему: «Reading…? Why Not? »

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Разработка урока по английскому языку на тему: «Reading…? Why Not? »Разработка урока по английскому языку

на тему:

«Reading…? Why Not? »

Тема: "Reading...? Why not?"

Подтема: "Holiday report"

Цели: активизировать ранее изученные лексические единицы по теме "Summer Holidays" и грамматические структуры V-ing формы, форму Present Progressive? Simple Past: развивать умение запросить информацию, способность к догадке, воображению, развивать мотивацию к дальнейшему овладению английским языком; познакомить с тем, как американские и британские подростки проводят свои каникулы.

Наглядный материал: иллюстрации, дающие представление о летнем отдыхе.

Тип урока: комбинированный.

Ход урока


  1. Организационный момент.

Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

  1. Вводное слово учителя.

At last you are at school! Holidays are always great. During holidays young people have free time to do what they want and just to relax. Who can guess what the topic of today's lesson is? (Учащиеся догадываются.)

  1. Объявление темы и цели урока.

Yes, you are right. Today we are going to talk about your summer holidays. You will learn to ask, to answer questions, to guess. We shall learn how British and American teenagers spend their summer holidays.

  1. Активизация лексических единиц.

What activities do you associate with the holydays?

Учащиеся работают в группах по три-четыре человека, заполняют Word Web.

Затем схема составляется всем классом. Учащиеся выходят к доске и подписывают на схеме разные виды занятий.

Схема на доске получается такая:

swimming in the river

gathering mushrooms

going to the woods

reading

watching TV

visiting interesting places

going to camp

meeting new friends

(Побеждает та группа, которая написала больше видов занятий.)

  1. Активация Present Progressive, Simple Present.

На доске иллюстрации по теме ''Летний отдых". Учащиеся выходят к

доске и подписывают каждую картинку, активизируя грамматический

материал.

Например:

The children are swimming in the river.

Sometimes we swim in the river, too.

  1. Работа в парах со словарем.

There are different ways British and America teenagers spend their holidays. Which of these activities have you never heard about?

visiting historical places joining a video club babysitting

reading classics

putting together

delivering newspapers


jigsaw puzzles

going to the disco

going to the art museums

skateboarding

going fishing

rolling down a hill

playing with a pet

painting houses

joining a children's theatre barbecuing



writing a story or a poem making fruit cubes taking dancing lessons joining a computer club drawing a poster

taking part in an outing helping people in need doing voluntary- work hanging out at the mall collecting garbage walking dogs hiking

doing the shopping trading baseball cards hitchhiking


Предполагаемые ответы: joining a video club, visiting historical places, babysitting, delivering newspapers, etc.

7. Устная речь.

Упражнение направлено на развитие воображения, догадки. How do British and American teenagers do the following activities trade baseball cards, make fruit cubes, put together a jigsaw puzzle, hitchhike, roll down a hill? Учащиеся делают догадки, высказывают разные предположения о том, что делают британские и американские школьники.

8. Чтение.

После догадок и предположений учащиеся читают короткие тексты о том, что в действительности предоставляют собой эти занятия.

9. Устная речь.

Сравнивая свои предположения с описанием в тексте, дети высказываются,

используя следующие фразы:

I was right about...

I did guess correctly about...

1 couldn't imagine that...

I thought that... but it turned out that...

It is surprising that...

I have never heard about... but \ guessed it right.

Which of these activities do you find interesting, silly or unusual? Why?

Образец высказывания: I find (rolling down a hilt, putting together a jigsaw

puzzle, trading baseball cards, making fruit cubes, hitchhiking,... interesting, silly,

unusual) because...

10. Работа в группе.

Your classmates and you do a lot of activities, too. Walk around the class to find classmates who:

have ever/ writing a story or a poem

never done

are going to do skateboarding

used to do these reading in English

will do activities baby sitting

usually do taking part in an outing

walking pets

doing a part-time job

helping people in need

selling newspapers doing the shopping doing judo barbecuing

11. Сообщение по теме.

Make a report about your classmates' activities use the following:

some of my classmates... others...

many of them... nobody...

some never.,. almost all of us...

we all...

12. Заключение.

Our time is up. We've got to stop. I am happy to say we've done a good bit of work

during this lesson.

(Комментарии учителя могут быть следующие: You worked well during the

lesson. I'll give you a five.

Или: You didn't know the material; You couldn't represent it with good

pronunciation; You mark is bad.)

Домашнее задание:

Описать одно понравившееся занятие, которым занимаются подростки Великобритании и Америки


© 2010-2022