Конспект урока на тему: Загрязнение окружающей среды

Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Тема урока: Проблемы загрязнения окружающей среды

Цели урока:

Образовательная: введение новой лексики по теме «Экологические проблемы»;

Воспитательная: воспитание понимания своей персональной ответственности за будущее планеты;

Развивающая: развитие навыков и умения всех видов речевой деятельности.

Оборудование: компьютер, проектор, экран

План урока

I Организационный момент

II Основная часть

III Рефлексия

Ход урока

I Организационный момент

  1. T: Good morning, pupils!

Ps: Good morning, teacher!

  1. T: What date is today?

P: Today is the 17th 0f November

T: Who is absent?

P: Nobody is absent

T: What is the weather like today?

P: It is…….

Т: Let's start our lesson.

II Основная часть

Определение темы урока

T: Boys and girls, at the beginning of our lesson I want you to watch a small video. It's a clip of Michal Jackson "Earth Song" (просмотр видео)

What do you think, what about is that video? Why is Michal Jackson in such decorations: in darkness and fire?

P1: Because he wanted to show the problems of our planet.

Р2. Нe wanted to show that our planet is dying.

Р3 Нe wanted to show us the environmental problems of our planet.

T: And can you tell me, what about we are going to speak?

Ps: About ecological problems.

Фонетическая разминка

  1. Now I will read you some words and you must repeat after me

[ai] fight, life, wildlife, environment

[p] protect, pollute, pollution, plants

[i] wildlife, environment

Речевая разминка (структура Tic-Tac-Toe)

Учитель заранее готовит карточки с 1 словом на листочке. Ученики перемешивают эти слова и раскладывают 9 листочков в формате 3Х3. Далее каждый член команды составляет предложение, используя любые три слова на одной линии (диагональ, горизонталь, вертикаль).

Take your sheets of paper with the Tic-Tac-Toe and write down 3 sentences with these words.

Now share with your classmates your sentences. Who wants?

Проверка домашнего задания.

T: Let's check your homework. What was your home task for today?

P: Ex.13on page 44

T: Well done! Now let us remember that the text read in the last lesson. now can you find me some words from the text, which you think are the main words?

T: Now look please at the blackboard: these are the words, which you must learn at home. Do you know any of them?

(слова на доске:

Экология, загрязнение, вырубать деревья, вредить, разрушать, воздух, вода, земля, дикая природа (обучающиеся переводят, записывают)

Физкультминутка (структура Conner)

Т: Now I want you to stand up and have a rest.

В каждом углу имеются рисунки по проблемам экологии (вырубка лесов, загрязнение воздуха, мусор, загрязнение воды). Далее ученик выбирает и подходит к тому углу, в котором проблема экологии является наиболее важной на его взгляд.

Т: So choose the Conner which describe main ecological problem. Explain your answer, please.

T. Well done! Sit down, please.

Т: Now turn the page and do, please, ex.14. Read the task aloud. (выполняют упражнение из учебника)

T: Now tell me, please: who is guilty in ecological problems?

Ps: People are guilty.

T: Watch the second part of the video

(просмотр второй части видео)

T: Here is the happy end. But in real life we won't see such a magic. Can you tell me what we personally must do to solve the problem?

Ps: We must……. We must not……..

III Рефлексия

T: Can you tell me did you like our lesson?

What have you learnt today?

Your home task is to learn new words

Thank you for your lesson. You may be free .





© 2010-2022