Открытый урок в 8 классе по теме Shopping

Урок разработан по Учебно-Методическому Комплекту «Английский язык» для общеобразовательных школ с углубленным изучением английского языка авторов И.Н.Верещагиной, Т.А.Притыкиной (8 класс). Целью урока является ознакомление учащихся с новыми лексическими единицами, тренировка лексических навыков, формирование фонетических навыков. Урок помогает развивать мышление, память, воображение, языковую догадку, быстроту реакции. Урок комбинированного типа, включает в себя все основные виды деятельности: ...
Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект открытого урока в 8 классе

Тема "Shopping"

Аннотация к уроку английского языка

Урок разработан по Учебно-Методическому Комплекту «Английский язык» для общеобразовательных школ с углубленным изучением английского языка авторов И.Н.Верещагиной, Т.А.Притыкиной (8 класс). Целью урока является ознакомление учащихся с новыми лексическими единицами, тренировка лексических навыков, формирование фонетических навыков. Урок помогает развивать мышление, память, воображение, языковую догадку, быстроту реакции. Урок комбинированного типа, включает в себя все основные виды деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо.

Вданной разработке идет речь о необходимости проведения уроков английского языка в оригинальной, нетрадиционной форме, о применении ИКТ на таких уроках. Задачей урока является внедрение новых методов проведения уроков английского языка.

Данная методическая разработка, включающая теоритическую и практическую часть, будет полезна учителям английского языка всех уровней.

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА


Учебно-методический комплект «Английский язык» для общеобразовательных школ с углубленным изучением английского языка авторов И.Н.Верещагиной, Т.А.Притыкиной.

Тема: SHOPPING.

Учитель: Арчегова С.З.

Lesson notes.

The theme of the lesson: Shopping.

The aim: by the end of the lesson the students will be

able to use new lexis in their speech.

The objectives: be the end of the lesson the students

will be able to practise new words and

word combinations, to use new lexis

in the dialogue.

Materials and equipment: SB, cards, a tape-recorder (PC).

New language and structure: new lexis.

Language to be revised: The language of shopping.


Lesson Procedure.

l. Warm up. Answer the questions:

1.What things do you usually do with reluctance?

2. Do you like chewing gum? What are your favourite

kinds?

3. What can flap in the wind?

4. Have you ever worn a tie? When was it?

5. Have you ever looked or felt ridiculous? What made

Made you feel like that?

6. Have you ever worn starched clothes? How do you

feel in them?

7.What things can you tie with string?

8. What is a fancy dress? What is a fancy-dress

party/ball?

9. Do you think that dignity is important for life?

10. When we speak about people who are dignified

we usually mean people who are not very

young. Can you explain that?

11.What books in your opinion are worth reading?

2. Listen and repeat new words to remember how to pronounce them: Teacher: ……….

3. Try to say in English words and word combinations:

стоящий, достойный

на всё что кто-то способен

снаряжение, обмундирование

спортивное обмундирование

наряд невесты

огромный размер

вырасти до огромного размера

неохотное обещание

с большой неохотой

прикрепить что-то к чему-то

прикрепить ярлык к багажу

быть сильно привязанным к кому-то

быть связанным со старыми традициями

отделять что-то от чего-то

съёмный воротник

отдельный, равнодушный

отдельный дом

равнодушное отношение

завязать что-то к чему-то

крахмал

содержать крахмал

крахмалить бельё

жесткий, онемевший

жесткий воротник

онемевшая спина

застывшая улыбка

жевать еду

нелепая идея

выглядеть нелепо

не будь нелепым

трусить одеяло

устраивать похороны

похоронная процессия

ниже своего достоинства

полный достоинства

величавые манеры

4. Now name 3-5 things that can be: (cards)

ridiculous (idea, answer, price…)

immense (size, place, improvement, importance…)

starched ( collars, cotton, tablecloths…)

reluctant ( promise, helper…)

stiff (paper, boots, collar…)

detached (house, attitude, view…)

detachable (collar, cuffs…)

So let's make up the sentences with these words and combinations.

P1…….. P6…….

P2…….. P7…….

P3…….. P8…….

P4……... P9…….

P5……... P10……

6. The language of Shopping.

Like any other sphere of life, shopping requires its own language which is useful to remember . Let's remember some of the things that customers

and shop assistants say to each other.

a) CD № 17 ( open page 113 and repeat)

b) Now let's act out the dialogue you had to

complete and learn by heart:

P1-----P2,

P3-----P4,

P5-----P6,

P7-----P8,

P9-----P10

7. Phrasal Verb "to come".

At the blackboard:

to come off

to come across to come over

to come

to come down with to come round

sentences, be sure that they make sense.

Take your handouts and do the task: complete: 1 1.Jane won't be able to come. She is coming …. with a fever.

2Alice, Rachel won't come….this evening. She has got the telegramme.

3. What's come ….him? He's quite polite today.

4. A button came ….as I was climbing the wall.

5. She came ….some important faxes in course of her search.

6. I think I'm coming….with a cold.

7. The hook came….the wall when I was hanging up my coat.

8. A feeling of strange sadness came….me all of a sudden.

9. Will you come….tonight?


8. Hometask. Ex.42, page 116, ex.43, page 116.

© 2010-2022