«Travel with music»

Урок английского языка в 4классе «Travel with music», учебник М. З. Биболетовой 4 класс, 3 раздел, Тема: Travel  with music Развивающие: Развивать навыки коммуникативной компетенции в монологической и диалогической речи, аудировании и чтении. Воспитательные: пробуждать творческие начала личности, формирование и развитие коммуникативных умений учащихся на основе языковых знаний, повышение интереса учащихся к изучению английского языка. Образовательные:  Способствовать ознакомлению с иноязычной культурой и расширению кругозора учащихся Оборудование:  магнитофон, раздаточные карточки.   ХОД УРОКА 1.Организация класса и речевая зарядка -2мин 2.Семантизация новой лексики и ее первичная автоматизация-15 мин 3.Упражнения в автоматизации-20 мин 4.Домашнее задание-1 мин 5.Сообщение поурочного балла-1мин 6.Организационное окончание урока-1мин Развернутый план- конспект 1.Организация класса и речевая зарядка -2мин T-  Good morning, boys and girls! I'm glad to see you! P-Good morning!We are glad to see you too. T-  How are you? P-We are fine, thanks. T P-And how are you? T- I'm fine, thank you. Pечевая зарядка     Межзубные - глухой и звонкий, дни недели               T:Monday for health Tuesday for wealth Wednesday the best day for all Thursday for crosses Friday for losses Saturday not luck at all   2.Семантизация новой лексики и ее первичная автоматизация-15 мин 1)T:-Now, children, let's play and remember the words from the topic «We Are Going to Travel». Игра «Угадай» T:-  As I know you like to play. I shall think of the word and you will guess it. What words on the topic «We Are Going to Travel» do you know?  P1-group, P2-invitation, P3-local, P4-responsible, P5-educational, P6-to arrange, P7-to stay, P8-programme T:What question will you ask? (Is it...?) P1-  Is it the word «social»? P2-  No, it is not. P3-  Is it the word «local»? P4-  No, it is not. P5-  Is it the word «to stay»?   2)T-  The next task for you is to make the tag-questions with these words.    You can see the tags on the blackboard. Вот эти tags на доске. ..., isn't it? ..., won't he? ..., is there? ..., isn't she? ..., don't they? …, can he? P1-   It is an interesting programme, isn't it? P2-  He will stay with his family, won't he? P3-  There is not a local school in this street, is there? P4-  She is responsible for the tickets, isn't she? P5-  They always arrange a school party, don't they?                             P6-   He can't bring an invitation letter, can he?   3.Упражнения в автоматизации-20 мин 1.Find the English equivalents of the following Russian words T-Карьера P1-Career T-Талант  к  науке  P2-Talent  for  science T-Математика P1-Mathematics T-Графство P1-Сounty T-Он был принят P3-He was admitted to                                                     T-Профессор   астрономии P4-The professor of astronomy T-Карьера архитектора P3-Career as an architect T-Назначить P1-Appoint   T-Величайшее создание P4-The  greatest  c...   2. T:Let’s imagine that we are in a music shop and want to buy a disk with Mozart’s music. On your desks you have pieces of such dialogue. Put these sentences into the correct order to make up a dialogue. The dialogue is between a salesperson and a buyer. (You have 2 minutes)   P1 – Good morning! Can I help you?   P2 – Good morning! Can you help me to find a disk with Mozart's music. I did't notice it on the shop- window.   P1 – I'm sorry, but we don't have it. I can offer you another music, which is also good. P2 – What is it?   P1 – It is a relax music: here are the pieces of different composers. Listen to it please.   P2 – Oh, that's wonderful! It rouses my best feelings. I'll buy this disk. How much is it?   P1 – Three dollars, please.   P2 – That's it.   P1 – Your charge, please. If you want to buy the disk of Mozart's pieces, we will bring it next Monday.   P2 – Thank you. I'll come. Good bye.   P1 – Good bye.   4.Домашнее задание-1 мин T: Open your diaries and write your hometask, p. 106 ex.6,ex. A,B   5.Сообщение поурочного балла-1мин T: You worked very well. Thank you for the lesson. Your mark are…Dzhamekov-4,Gorcova-4.   6.Организационное окончание урока-1мин T: Good bye. Have a nice day.   Вывод: В ходе проведения урока английского языка были задействованы разнообразные формы работы с учениками. Поставленные в начале занятия цели и задачи были выполнены. Учащиеся активно и продуктивно работали на уроке. В целом, можно сказать, что  урок прошел  очень успешно.
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Поурочный план конспект урока

Урок английского языка в 4классе «Travel with music», учебник М. З. Биболетовой 4 класс, 3 раздел,

Тема: Travel with music

Развивающие: Развивать навыки коммуникативной компетенции в монологической и диалогической речи, аудировании и чтении.

Воспитательные: пробуждать творческие начала личности, формирование и развитие коммуникативных умений учащихся на основе языковых знаний, повышение интереса учащихся к изучению английского языка.

Образовательные: Способствовать ознакомлению с иноязычной культурой и расширению кругозора учащихся

Оборудование: магнитофон, раздаточные карточки.

ХОД УРОКА

1.Организация класса и речевая зарядка -2мин

2.Семантизация новой лексики и ее первичная автоматизация-15 мин

3.Упражнения в автоматизации-20 мин

4.Домашнее задание-1 мин

5.Сообщение поурочного балла-1мин

6.Организационное окончание урока-1мин

Развернутый план- конспект

1.Организация класса и речевая зарядка -2мин

T- Good morning, boys and girls!

I'm glad to see you!

P-Good morning!We are glad to see you too.

T- How are you?

P-We are fine, thanks. T

P-And how are you?

T- I'm fine, thank you.

Pечевая зарядка

Межзубные - глухой и звонкий, дни недели

T:Monday for health

Tuesday for wealth

Wednesday the best day for all

Thursday for crosses

Friday for losses

Saturday not luck at all

2.Семантизация новой лексики и ее первичная автоматизация-15 мин

1)T:-Now, children, let's play and remember the words from the topic «We Are Going to Travel».

Игра «Угадай»

T:- As I know you like to play. I shall think of the word and you will guess it. What words on the topic «We Are Going to Travel» do you know?

P1-group, P2-invitation, P3-local, P4-responsible, P5-educational, P6-to arrange, P7-to stay, P8-programme

T:What question will you ask? (Is it...?)

P1- Is it the word «social»?

P2- No, it is not.

P3- Is it the word «local»?

P4- No, it is not.

P5- Is it the word «to stay»?

P3- Yes, it is.

2)T- The next task for you is to make the tag-questions with these words.

You can see the tags on the blackboard.

Вот эти tags на доске.

..., isn't it?

..., won't he?

..., is there?

..., isn't she?

..., don't they?

…, can he?

P1- It is an interesting programme, isn't it?

P2- He will stay with his family, won't he?

P3- There is not a local school in this street, is there?

P4- She is responsible for the tickets, isn't she?

P5- They always arrange a school party, don't they?

P6- He can't bring an invitation letter, can he?

3.Упражнения в автоматизации-20 мин

1.Find the English equivalents of the following Russian words

T-Карьера

P1-Career

T-Талант к науке

P2-Talent for science

T-Математика

P1-Mathematics

T-Графство

P1-Сounty

T-Он был принят

P3-He was admitted to

T-Профессор астрономии

P4-The professor of astronomy

T-Карьера архитектора

P3-Career as an architect

T-Назначить

P1-Appoint

T-Величайшее создание

P4-The greatest creation

2. T:Let's imagine that we are in a music shop and want to buy a disk with Mozart's music. On your desks you have pieces of such dialogue. Put these sentences into the correct order to make up a dialogue. The dialogue is between a salesperson and a buyer. (You have 2 minutes)

P1 - Good morning! Can I help you?

P2 - Good morning! Can you help me to find a disk with Mozart's music. I did't notice it on the shop- window.

P1 - I'm sorry, but we don't have it. I can offer you another music, which is also good.

P2 - What is it?

P1 - It is a relax music: here are the pieces of different composers. Listen to it please.

P2 - Oh, that's wonderful! It rouses my best feelings. I'll buy this disk. How much is it?

P1 - Three dollars, please.

P2 - That's it.

P1 - Your charge, please. If you want to buy the disk of Mozart's pieces, we will bring it next Monday.

P2 - Thank you. I'll come. Good bye.

P1 - Good bye.


4.Домашнее задание-1 мин

T: Open your diaries and write your hometask, p. 106 ex.6,ex. A,B

5.Сообщение поурочного балла-1мин

T: You worked very well. Thank you for the lesson. Your mark are…Dzhamekov-4,Gorcova-4.

6.Организационное окончание урока-1мин

T: Good bye. Have a nice day.

Вывод: В ходе проведения урока английского языка были задействованы разнообразные формы работы с учениками. Поставленные в начале занятия цели и задачи были выполнены. Учащиеся активно и продуктивно работали на уроке. В целом, можно сказать, что урок прошел очень успешно.




© 2010-2022