- Преподавателю
- Иностранные языки
- Разработка учебного занятия для студентов 1 курса СПО My flat
Разработка учебного занятия для студентов 1 курса СПО My flat
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Бактыбаева А.Х. |
Дата | 18.11.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКАЯ КАРТА № 32 (16 (31-32))
Предмет: иностранный (английский) язык
Группа
Дата
Тема занятия: My new flat
ПРМ 13
30.04.14 г
Вид занятия: урок совершенствования УН
Учебная цель:
-
Активизация лексики по теме и структур there is \ there are в речи.
-
Развитие навыков чтения, письма и аудирования.
-
Продолжать учить составлять устное сообщение на основе прочитанного и услышанного текстов.
Воспитательная цель: Воспитание внимательности и усидчивости.
Межпредметные связи: обеспечивающие - русский язык
обеспечиваемые - английский язык
Формирование ОК и ПК: ОК 1, ОК 2, ОК 3, ОК 4, ОК 5, ОК 6, ОК 7, ОК 8
ОБЕСПЕЧЕНИЕ ЗАНЯТИЯ
А. Наглядные пособия:
Б. Раздаточный материал: учебники, словари
В. Учебные места - для теоретических и практических занятий
Г. Технические средства обучения:
Д. Литература -- А. Шереметьева «Английский язык аудирование»
Время
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
№
Элемента
оргмомент
введение
новых слов
объяснение
грамматики
закрепление темы
подведение итогов
Использование
ТСО и т.д.
СТРУКТУРА ЗАНЯТИЯ
СОДЕРЖАНИЕ ЗАНЯТИЯ
Элементы занятия, содержание и последовательность излагаемых вопросов
Форма и методы обучения
I. Оргмомент. Приветствие. Подготовка студентов к работе.
Речевая зарядка:
Объяснение целей и задачи урока.
II. Основная часть:
-
Словарный (графический) диктант.
-
Речевые упражнения.
-
Повторение и закрепление грамматики в упражнениях.
-
Текст "My new home"
-
Текст "What will be there in my new flat?"
III. Заключительная часть
Подведение итогов урока, выставление оценок.
Объяснение домашнего задания
беседа
работа над речью
проверка усвоения лексики
отработка лексики
выполнение упражнений
аудирование
чтение
беседа
I. The beginning of the lesson:
- Hello, boys and girls, we shall begin our lesson. At first I want to know, who is on duty today? Please, tell me, what day it is today, what date it is today. Everybody, open your copy-books and write down the day and the date. Now we shall do phonetic ex-s.
- What have I written on the blackboard?
«There is no place like home» (на доске).
- Read and translate this sentence. What does it mean in Russian? -В гостях хорошо, а дома лучше.
Theme and the aims of the lesson
- What is the topic of our lesson? The topic of our lesson is "My flat".
- What shall we do today? We shall listen to the text about Nick's new home then read the text about your future house, train in using the structure 'there is\are' and using the words, describing the house or the flat.
Phonetic drill
-
Read and translate the following words.
II. Main part
1. Word dictation (graphic dictation)
-
Look at the picture and answer 'yes' or 'no' to my questions and fix your answers on the answer sheet (Приложение №1).
Name__________
Group __________
1
2
3
4
5
6
YES
NO
1) This is a bedroom (NO).
2) Is there a carpet? (YES)
3) There isn't coffee-table (NO)
4) Are there three arm-chairs and a sofa? (NO)
5) Can you see a dining-room in the picture? (YES)
6) Is this a living-room? (YES)
2. Work with the active vocabulary.
-
Look at the screen. Put in the words into the scheme.
3. Grammar revision.
- When do we use construction 'there is |are'?
- What is the difference between these constructions?
-
Look at the screen and do the exercise. One by one. Fill in 'there is|are'
-
How do we make up general questions with 'there is\are'?
-
-
How do we make up negative form with 'there is\are'?
-
4. Text "My new home" (Аудирование) (Приложение №2)
-
Let's read some new words that you'll hear in the text (one by one).
-
Now we shall listen to the text and do some exercises (А. Шереметьева «Английский язык аудирование», стр.36-38).
-
The first task is to write down the name of the speaker (Nick).
-
The second task is to choose the right plan of the flat (the second plan).
-
The third task is #6 to fill in the card.
5. Text "What will be there in my new flat?" (Чтение) (Приложение №3)
-
Every young man wants to live independently. Now we'll read the text about one young man's dreaming flat.
-
Now answer to my questions.
-
…how many rooms will be there in your future flat?
-
Describe your dining-room.
-
What room will be your favorite one?
V. Conclusion.
- What have you learnt during the lesson?
- Your marks for today are …
- Write down the composition "What will be there in my new flat?"
- Thank you for the lesson! Good bye!