Конспект урока по английскому языку на тему «Continents and Countries» (7 класс)

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект урока по английскому языку на тему

«Continents and Countries» (7 класс)

Цели урока:

- Развивать речевые умения учащихся в диалогической речи;

- активизировать лексику по теме "Continents and Countries";

- совершенствовать навыки чтения и аудирования.

Ход урока

  1. Организационный момент

  • Good morning, boys and girls. I'm glad to see you. Are all present?

  • Let's start our lesson.

  1. Фонетическая гимнастика

На доске выписаны слова:

[h] - have, hello, hate, have fun, hope, hope to see;

[0] - three, think, I think, thanks, thanks a lot, the Earth

[s] - six, say, fast, see, see you later, so, so long;

  • Children, look at the blackboard, please. Name the sounds and read the words with them.

Учитель слушает детей и корректирует произношение звуков.

  1. Речевая разминка (тренировка выражения "used to")

  • Transform my sentences using "used to". She wrote about animals when she lived in the country. (She used to write about the animals.)

  • I rode a bike when I was a child. (I used to ride a bike when I was a child)

  • My father swam in the river in summer. {My father used to swim in the river in summer.)

  • They didn't spend summer in the mountains. (They didn't me to spend summer in the mountains. They used not to spend summer in the mountains.)

  • Did he wear a warm sweater last autumn? (Did he use to wear a warm sweater last autumn?)

  1. Проверка устного домашнего задания

  • At home you prepared the stories about the Sun and the Earth. Now imagine that you are taking part in the scientific conference and you are making a report. Who wants to be a speaker? You may use your notes or plan. And other pupils will show that they are really interested in this report and will ask questions or express their doubt.

Учитель может начать с сильного учащегося, чтобы его рассказ стал образцом для других.

  1. Повторение лексики предыдущих уроков

Ex. 1,р. 96 (р. 98).

  • Now, pupils, you will work in groups. Your task is to say whose flag it is. And say everything you know about country, people and language. And one of you will present this information.

Group 1: "It is the national flag of the United States of America. The capital of this country is Washington DC. Americans live in the USA. They speak English.

Group 2: "It is the national flag of Great Britain. The capital of Great Britain is London. English people live in Great Britain. They speak English." И т. д.

Ex. 3, p. 100

Учащиеся продолжают работать в группах, выполняя ex. 3, р. 100. Один из учеников задает вопрос о месте расположения города, другой ученик отвечает на вопрос и задает вопрос следующему и т. д. Ученики работают в режиме Р1 -* Р2 -» РЗ -* Р4 PI: Where is Cairo situated?

P2: Cairo is in Africa. It is in Egypt. And where is Berlin situated?

P3: Berlin is situated in Europe. It is in German.

Ex. 2, p. 96-97 (p. 99-100).

  1. And now imagine that you are in the international camp. You came to this camp from different countries and continents. Meet your new friends and introduce yourselves.

Дети работают в парах, составляя диалоги или продолжают работать в группах просто представляя себя. Задание выбирается на усмотрение учителя.

Примерный диалог

PI: Hello.

Р2: Hi.

PI: My name is Bill.

Р2: Are you American?

PI: No, I'm English. I'm from Great Britain. And what's your name?

P2: My name is Alice.

PI: Are you from Great Britain?

P2: No, I'm from Australia. I'm Australian.

Ex. 6, p. 98 (p. 101).

  1. You know that pupils all over the world are fond of learning different languages. Let us say what languages Liza, Betty, Lorence, and Mary already know and what languages they are learning now. Be attentive with the tenses.

Ex. 7, p. 98 (p. 101).

При выполнении этого упражнения учитель обращает внимание детей, что в 3-м лице единственного числа к глаголам настоящего простом времени добавляется окончание "s"

  1. And now make up your own sentences with the word "separate".

  • Физкультминутка

  • Развитие речевых умений учащихся в диалогической форме речи

  1. Today, pupils, we are going to remember what people say when they part. Let's begin with the tables on p. 101 (p. 103). Read the expressions, please.

Дети читают 3 таблицы, если дети не могут прочитать какое-либо выражение, учитель обращается к помощи класса; одновременно с чтением учитель просит дать перевод некоторых выражений, чтобы убедиться, что детям выражения знакомы.

Аудирование коротких диалогов

  1. Now pupils we shall listen to the tape, you will hear 4 dialogues. Listen attentively and say what people say when they part in each dialogue.

Учитель по очереди включает диалоги (Ш 28), делая паузы после каждого диалога. Дети работают без зрительной опоры.

  1. What expressions have you heard?

PI: So long.

P2: See you on Monday.

P3: Have a nice weekend P4: Thanks.

Таким образом, разбирается каждый диалог.

Повторение диалогов за диктором, робота над интонацией

  1. Let's listen to these dialogues again. Pay attention on the intonation. Repeat after the announcer.

Дети повторяют каждое предложение за диктором , учитель корректирует интонацию учащихся.

Чтение диалогов в парах

  1. Now let's read the dialogue in pairs. Don't forget to change the roles. Составление собственных диалогов

  2. Work in pairs again and make up your own dialogues.

VIII. Подведение итогов урока и объяснение домашнего задания

  1. At home you will learn these dialogues by heart. It is ex. 12, p. 100 (p. 103). And do ex. 10, p. 99 (p. 102) in writing.

Домашнее задание: L 7, ex. 12, 10.



© 2010-2022