План-конспект урока по теме: “Environment Protection”

План-конспект урока по теме: “Environment Protection”.               Урок построен на материале учебника «Spotlight» для 10 класса общеобразовательных учреждений. В. Эванс, О. Афанасьева, И. Михеева   Цели урока:   Образовательная цель: расширение знаний учащихся об экологических проблемах. Воспитательная цель: формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, воспитание бережного отношения к природным богатствам, чувства любви к родной природ... Reduce Reuse Recycle amount of water we use old tins, jars, bottles glass using energy writing paper paper burning of oil fruit/vegetable peelings plastic rubbish water aluminium using of cars old towels, sheets, clothes   paper consumption          3. Практика в чтении с целью отработки новых лексических единиц и с целью выявления необходимой информации.  Now let’s read the text « Use Less Stuff». Page 65 in your Student’s books.  Focus your attention on new language. Match the highlighted phrasal verbs in the text with their meanings: put in the bin, wear, think of, lower, stop smth working, reduce Teacher: «We create the world in which we live; If that world becomes unfit for human life, It is because we tire of our responsibility...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект урока по теме:

"Environment Protection".

Урок построен на материале учебника «Spotlight» для 10 класса общеобразовательных учреждений. В. Эванс, О. Афанасьева, И. Михеева

Цели урока:

Образовательная цель: расширение знаний учащихся об экологических проблемах.

Воспитательная цель: формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, воспитание бережного отношения к природным богатствам, чувства любви к родной природе.

Развивающая цель: развитие информационных умений учащихся, умение обобщать информацию, развитие самостоятельности и ответственности, умение использовать новые информационные технологии.

Задачи урока:

1. Совершенствование навыков и умений речевой деятельности на английском языке.

  1. Обучать учащихся выражать и аргументировать свое отношение к проблеме.

  2. Создание комфортной психологической и образовательной среды

Ожидаемые результаты:

1. Расширение словарного запаса.

  1. Свободное употребление новых лексических единиц по экологической тематике и грамматических структур в речи.

  2. Выработка у учащихся личностного эмоционального отношения к экологическим проблемам современного мира.

Оснащение урока:

технические средства обучения (компьютер, мультимедийный проектор, материалы на электронных носителях, пособия)

Ход урока


  1. Рассказ учителя о плане урока.

Good morning! I am glad to see you! We live in the world where there are a lot of ecological problems. Nowadays the global situation in ecology is very serious. Many people all over the world are worried about it and discuss it in Russian, English, French and other languages. We are here to discuss several questions connected with pollution and other environmental problems and how to solve some problems.

Look at the apple. Imagine it's our Earth. I'm cutting it into 4 pieces. Three quarters of the Earth surface is water and only 1/4 is land. One half of it is habitable. The rest of the land is the deserts, mountains, frozen ice-caps and other places where people cannot live in. And now I'm cutting this half into four parts. It's impossible to believe but only 1/32 gives us food and shelter. And it will be a catastrophe if we destroy it I'd like you to think over this problem much more seriously and find out ways to save our fragile planet.

2. Речевая зарядка.

Teacher: What does the word «environment» mean to you?

Pupils' answers

Teacher: What do you think is in danger now?

Pupils' answers.

3. Основная часть урока.

Teacher: What should we do to protect the environment? Use the ideas of 3Rs to make sentences.

For example: We should reduce the amount water we use.

3 Rs:

Reduce

Reuse

Recycle

amount of water we use

old tins, jars, bottles

glass

using energy

writing paper

paper

burning of oil

fruit/vegetable peelings

plastic

rubbish

water

aluminium

using of cars

old towels, sheets, clothes

paper consumption


3. Практика в чтении с целью отработки новых лексических единиц и с целью выявления необходимой информации.

Now let's read the text « Use Less Stuff». Page 65 in your Student's books.

Focus your attention on new language.

Match the highlighted phrasal verbs in the text with their meanings: put in the bin, wear, think of, lower, stop smth working, reduce

Teacher: «We create the world in which we live; If that world becomes unfit for human life, It is because we tire of our responsibility» - Cyril Connolly, English critic

Read again and make notes under the headings: REDUCE, REUSE, RECYCLE. Which of these things do you do in your daily life? (Example: I always switch off the lights when I leave a room so as to reduce energy consumption. )

  1. Развитие творческих навыков.

Design a simple quiz to find out how good someone is at reducing, recycling and reusing things. Use ideas from the text and your own ideas. Give your quiz to your partner to complete.

Example:

  1. You are packing your lunch for school. What do you pack?

  1. A sandwich and a banana in reusable container

  2. A sandwich in a plastic bag and a packet of crisps.


  1. Заключительный этап урока.

How did you feel about the lesson in general?

What was the best part of the lesson? Why?

What was the least successful part? Why?

Did you have any particular difficulties?

Give some brief ideas of follow-up work you would do for this lesson.

Any other comments you would like to add.

6. Оценка деятельности учащихся.


© 2010-2022