Конспект урока по английскому языку Lets go (2класс)

Grade:2 Theme: Let’sgo! Aims:.         Практические Лингвистические. Знакомство с правилом чтения буквы a в открытом слоге  и обучение технике чтения. II.      Образовательные To teach the use of the 3rd person present simple negative To teach new words : He/she/it doesn’t… Yes it does. Adventure , Earth, garden, light, moon, night, room , something, space, star, table tennis, drink, feel, get, go to bed, reflect, shine bored, fast, great, interesting, space tonight At, from, into III.   Разви... Этапы урока Организационная деятельность учителя Форма презентации учебного материала учителем Деятельность ученика I.          Org/ moment Introduction        Warm up   - Goodafternoon, children!       P-s   Good afternoon(2 times)             Good afternoon to you Good afternoon(2 times) I’m glad to see you - I’m glad to see you too.     II.Определение темы урока и задач урока Presentation   Today we can hear a story about the moon   Look through the pictures and ask what you can see. Tell the  story Where are the children? What’s the problem? Why is she bored?   Is Leo bored? What is the book about? Is it interesting? What does Su want to do? Why can’t they play football? Why can’t play table tennis? What does Su ask Leo?     Why?     Where does Su want to go? (20min)   Read the story in pairs   Read and think True or false? Find the answer (5min)   У. слушаютминирассказолуне Children listen and answer the questions       In Su’s garden.   Su is bored.   She doesn’t have anything to do. No, he’s got a book It’s about the sun, the moon and the Earth. Yes, for Leo She want’s to play football. Jim doesn’t play football. Paula doesn’t like table tennis. Can the Adventure car go to the moon.?Leo says it can’t go to the moon It too far and the Adventure car doesn’t go very fast To get Paula and Jim and then to the moon!           B1, c4, d2 We learn today how to read some words with the sound [ei]     III. Обучение технике чтения и орфографии   But first let ,s play with your tongue.       1.Remember how to read a. Find the sound. Карточки на доске. [i]:,[e], [i] [ei] [u:] [ju:] У выбирает звук [ei] 2.Listen and read. Интерактивнаядоска Name, skate, brave,game, late,Dave Dave can skate. His name isSam. У слушают, смотрят на доску и читают. 3.Type in the missing letters Интерактивная доска У вставляют в слова пропущенные буквы. 4.Match the right pair of words Интерактивная доска У составляют пару(английское слово - русское слово)                         IV.Введение лексического материала.  Listen to the new words,repeat and write in your notebook     Adventure , Earth, garden, light, moon, night, room , something, space, star, table tennis, drink, feel, get, go to bed, reflect, shine bored, fast, great, interesting, space tonight At, from, into            У, проговаривают новые слова и записывают в тетрадь                                       V. Физкульзарядка Let ,s have a rest. Песня на СD диске  Idon’t…(Аудиоприложение)   У.поют и выполняют движения. VI.Закрепление лексического материала. Production     Now pupils tell a friends some things you don’t do or don’t like . Tell the class about your friend.(10 min)   Children close their books     To read the text together       Write the missing words p24-25   Act out the story The children could make a puppet V Домашнее задание  Hometask To read the words and sent-es PBEx1,2p28-29  У записывают в дневник   VI Заключительная часть урока Evaluation   Оценка деятельности учеников Оценка учащимися содержания урока и своей деятельности на уроке.          
Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Grade:2

Theme: Let's go!

Aims:. Практические

Лингвистические. Знакомство с правилом чтения буквы a в открытом слоге и обучение технике чтения.

II. Образовательные

To teach the use of the 3rd person present simple negative

To teach new words : He/she/it doesn't… Yes it does.

Adventure , Earth, garden, light, moon, night, room , something, space, star, table tennis, drink, feel, get, go to bed, reflect, shine bored, fast, great, interesting, space tonight

At, from, into

III. Развивающие

To develop the children's spoken and listening fluency

To develop the children's reading skills.

IV. Воспитательные

To raise interest in the subject

Ход урока:

Этапы урока

Организационная деятельность учителя

Форма презентации учебного материала учителем

Деятельность ученика

I. Org/ moment

Introduction

Warm up

- Goodafternoon, children!

P-s Good afternoon(2 times)

Good afternoon to you

Good afternoon(2 times)

I'm glad to see you

- I'm glad to see you too.

II.Определение темы урока и задач урока

Presentation

Today we can hear a story about the moon

Look through the pictures and ask what you can see.

Tell the story

Where are the children?

What's the problem?

Why is she bored?

Is Leo bored?

What is the book about?

Is it interesting?

What does Su want to do?

Why can't they play football?

Why can't play table tennis?

What does Su ask Leo?

Why?

Where does Su want to go? (20min)

Read the story in pairs

Read and think True or false? Find the answer (5min)

У. слушают мини рассказ о луне Children listen and answer the questions

In Su's garden.

Su is bored.

She doesn't have anything to do.

No, he's got a book

It's about the sun, the moon and the Earth.

Yes, for Leo

She want's to play football.

Jim doesn't play football.

Paula doesn't like table tennis.

Can the Adventure car go to the moon.?Leo says it can't go to the moon

It too far and the Adventure car doesn't go very fast

To get Paula and Jim and then to the moon!


B1, c4, d2

We learn today how to read some words with the sound [ei]

III. Обучение технике чтения и орфографии

But first let ,s play with your tongue.

1.Remember how to read a.

Find the sound.

Карточки на доске.

[i]:,[e], [i] [ei] [u:] [ju:]

У выбирает звук

[ei]

2.Listen and read.

Интерактивная доска

Name, skate, brave,game, late,Dave

Dave can skate. His name isSam.

У слушают, смотрят на доску и читают.

3.Type in the missing letters

Интерактивная доска

У вставляют в слова пропущенные буквы.

4.Match the right pair of words

Интерактивная доска

У составляют пару(английское слово - русское слово)




IV.Введение лексического материала.

Listen to the new words,repeat and write in your notebook

Adventure , Earth, garden, light, moon, night, room , something, space, star, table tennis, drink, feel, get, go to bed, reflect, shine bored, fast, great, interesting, space tonight

At, from, into

У, проговаривают новые слова и записывают в тетрадь




V. Физкульзарядка

Let ,s have a rest.

Песня на СD диске

I don't…(Аудиоприложение)

У.поют и выполняют движения.

VI.Закрепление лексического материала.

Production

Now pupils tell a friends some things you don't do or don't like . Tell the class about your friend.(10 min)

Children close their books

To read the text together

Write the missing words p24-25

Act out the story

The children could make a puppet

V Домашнее задание

Home task

To read the words and sent-es

PB Ex1,2 p28-29

У записывают в дневник

VI Заключительная часть урока

Evaluation

Оценка деятельности учеников

Оценка учащимися содержания урока и своей деятельности на уроке.



© 2010-2022