План-конспект урока по английскому языку в условиях введения ФГОС на тему

План – конспект урока английского языка для 8 класса Тип урока: урок открытия новых знаний Форма урока: урок-исследование Цели урока: формировать умения применять новое знание; умение использовать новое грамматическое правило в речи. Задачи урока:  Обучающие: - развивать способность к саморазвитию и самосовершенствованию путём осознанного   присвоения социального опыта; - систематизировать изучаемый материал; - развивать слуховую оперативную память; - формировать навыки неподготовленной речи. Р...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План - конспект

урока английского языка для 8 класса


Учитель: Поспелова Наталья Владимировна

Тема урока: Subjunctive Mood

Класс: 8б

Тип урока: урок открытия новых знаний

Форма урока: урок-исследование

Цели урока: формировать умения применять новое знание; умение использовать новое грамматическое правило в речи.

Задачи урока:

Обучающие:

- развивать способность к саморазвитию и самосовершенствованию путём осознанного

присвоения социального опыта;

- систематизировать изучаемый материал;

- развивать слуховую оперативную память;

- формировать навыки неподготовленной речи.

Развивающие:

- обогащать и систематизировать грамматический материал продуктивного плана;

Воспитывающие:

- воспитывать уважительное, толерантное отношение к чужому мнению во время совместной работы;

- стимулировать интерес учащихся к изучению иностранного языка через интересные формы и методы работы;

- знакомить учащихся с традициями и реалиями страны изучаемого языка.

Здоровьесберегающие:

- предупреждать переутомления детей путем смены деятельности.

Технологии:

- технология развивающего, личностно-ориентированного обучения.

Техническое оснащение урока:

- компьютерная презентация урока;

- мультимедийный проектор;

- программное обеспечение (Ms Оffice, , Power Point);

- DVD film;

- интернет ресурсы.




Ход урока


  1. Greeting

T: Good afternoon, dear boys and girls! I'm glad to see you! Sit down, please! Welcome to my lesson! How are you? Who is absent?

The weather is fine today, isn't it? I think our work will be not so difficult for you! To my mind you will be alright at lesson!

There is a guest at our lesson. Now let's get down to our work.

  1. Poem

T: I have one interesting poem. I want to give it to you. Please, divide into 3 groups. You must read and translate it in 5 minutes. So, translate …

1st group - Who wants to translate? Which of you?

2nd group -?

3rd group - ?

  • Yes, you are right. Your translations are right.

  1. Topic

Посмотрите на эти предложения. Что схожего в этих предложениях? Что общего? (разделены запятой, 2 предложения в одном)

Найдите глаголы - were, would + V, что они обозначают в русском языке? Действие когда будет происходить? При каком-то условии? Действия будут реальны? (Нет) Итак, действия когда бы то произошли, но при каких-то условиях. Значит, каким образом можно обозначить тему нашего урока - Предложения условия - Условное наклонение - Subjunctive Mood.

  1. Запись в тетрадь.

Open your copybooks. Put down the date. What date is it today? Today is the 24th of November.

And put down the topic of our lesson - Subjunctive Mood.

  1. Structure

T: Now I'll give you some schemes according to our topic. You must fill in, but look at the blackboard. You can see 2 columns. Your task is to match the beginning and the ending of the sentences. Also you may use your books at p.266.

  • Are you ready? Who helps us to match the sentences? Come to the blackboard.

  • Thank you, for your work. Let's look at these sentences. Can you tell me the structure?

(Сложное предложение, состоящее из 2 маленьких. Первое предложение придаточное, второе - главное) Структура образования - Ved (II)/ would

You are good! You are right! You are brilliant!

  1. The Aims of the Lesson

T: So, at our lesson we can:

1. To form ability of using new knowledge; (формировать умения использовать новое знание)

2. To learn of using new grammatical rule in speech; (научиться использовать новое грамм.правило в речи и на письме)

  1. Закрепление

T: Now I have some tasks for you.

Task №1 - Choose the right answer. (Thank you! Excellent!)

Task №2 - Insert the right form of the verb. (You are right!)

(поменяйтесь листочками и оцените своего одноклассника) Критерий оценок!

  1. Creative Work

The next task is your creative work. You work in 3 groups. I give you letters. Every group has its own problem:

1st group - Problem - Bad habits (weight)

2nd group - Problem - Bad marks

3rd group - Problem - Bad mood (sad)

Your task is to give advice a boy, to become sensitive to another person.

Questions

The 1st, 2nd groups have got some questions.

(выступают все группы)

  1. Relaxing Minute

  2. Test

Now it's time to control yourself. Prepare some shits of papers. Please, do the task.

That's enough, check yourself. (критерий оценок) Collect your tests, put the marks.

  1. Reflection

And now answer my questions: what do you think

  • Who was the best at our lesson?

  • Who was the best in your group? Which work was the best?

  1. Home work

Thank you for your work. You were very good. The lesson is over. Goodbye.










Add tasks:

Answer the questions:

If you were a season of the year, which season would you be? Why?

If you were a country, which country would you be? Why?

If you were a musical instrument, which instrument would you be? Why?

If you were a piece of fruit, which fruit would you be? Why?

If you were a TV show, which show would you be? Why?

Imagine

If I hadn't come here today, I would have………

If I had time this week, I would have………

If I'd been born a member of the opposite sex, I'd ………

If I'd won the lottery recently, I would have………

If I'd met an alien from outer space on my way here, I'd ……

If I if I'd met my great-great-grandparents, I'd………

Interview

1. If I were my parents…

I'd make my children…

I'd let them…

I wouldn't let them…

2. If I were the manager of my country's football team…

I'd make my players…

I'd let them…

I wouldn't let them…

3. If I were the director of the film …

I'd make my actors …

I'd let them …

I wouldn't let them …

© 2010-2022