План-конспект мероприятия English in our life /в рамках предметной недели по английскому языку/

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Шунхурова Л.И., учитель английского языка МБОУ «СОШ№21» г.Элисты

Открытое мероприятие - дискуссия «Английский в нашей жизни»

Дата проведения: 12 февраля 2015 год Место проведения: МБОУ «СОШ№21» г. Элисты, кабинет №33 Форма проведения: «круглый стол» Ответственный учитель: Шунхурова Л.И., учитель английского языка Участники: учащиеся 9-х, 10-х, 11-х классов, учителя ШМО АЯ, студенты-практиканты КалмГУ. Гости:Годаева Н.Д, замдиректора по УВР, Манджиева А.А., замдиректора по ВР; Мила, Lishaoxia, преподаватель китайского языка в КалмГУ Ведущие: Очуров Хонгр, студент 3 курса ФЗФ КалмГУ и учитель Шунхурова Л.И. Цель: повышение мотивации к изучению английского языка Задачи: содействовать расширению социокультурного кругозора учащихся, развитию коммуникативной компетенции, воспитывать интерес и уважение к традициям и культуре иноязычных народов

Программа мероприятия: Мероприятие начинается с просмотра видео о торжественной церемонии с участием королевы Елизаветы Второй, где звучит национальный гимн Великобритании. Далее просмотр материала интернет -ресурса "Puzzle English" об особенностях Национального гимна Соединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии. 1. Выступления гостей ( на английском языке) , посетивших разные страны: Алексеева Г.Б., учитель информатики МБОУ «СОШ№21» - Презентация «Америка в моём восприятии» /Программа «Work and Travell». Шаракаева И.А., студентка 5 курса КалмГУ - Презентация «В США» Черкасова Алина , студентка 5 курса ФЗФ КалмГУ - Презентация «Один год в Германии» Леджинова Валерия, студентка 3 курса Института Конфуция КалмГУ - Презентация «О моих поездках в Индию и Швейцарию»

Учащиеся имели возможность практики говорения на английском языке, задавали интересующие их вопросы: уточняющие вопросы касались менталитета разных народов, проблем молодёжи, языкового барьера.

2. Talking about English songs

Australian singer Sia. Sia Kate Isobelle Furler (born 18 December 1975), better known as Sia, is an Australian downtempo, pop, and jazz singer and songwriter. She co-wrote and featured hits «Titanium» with David Guetta, with whom she also produced the single «She Wolf (Falling to Pieces)», and «Wild Ones» with rapper Flo Rida. All three songs achieved international success. In 2014 her single «Chandelier» became an international success.

a) Listen to the song "Chandelier" and fill in the gaps.

b) Answer the questions.

  • Do you know this song?

  • Do you like it?

  • What do you think this song is about? What is the message ?

c) Listen to the song "Get Lucky" by Daft Punk featuring Pharell Williams. Read the lyrics and try to sing.

  • Dynamic pause: dancing. Let's watch video " Scottish national dance". Do all your best to learn the dance moves and enjoy yourselves".

3. Talking about film genres.

a) Match Film Genres and their definition:

  • Drama (characters dealing with emotional themes such as moral dilemmas, racial prejudice, religious intolerance, poverty, etc; put the characters in conflict with themselves, others, society and even natural phenomena)

  • Melodrama (deal with crises of human emotion, failed romance or friendship, tragedy, illness, neuroses, or emotional and physical hardship)

  • Historical films (based upon historical events and famous people)

  • Action (physical feats, extended fight scenes, violence, and frantic chases)

  • Comedy (the main emphasis is on humour; traditionally have a happy ending)

  • Musical films (songs sung by the characters are interwoven into the narrative, sometimes accompanied by dancing)

  • Science fiction (extraterrestrial life forms, alien worlds, time travel; futuristic elements such as spacecraft, robots, cyborgs, interstellar space travel or other technologies)

  • Adventure (action scenes display and explore exotic locations in an energetic way)

  • Fantasy (fantastic themes, usually involving magic, supernatural events, mythology, folklore, or exotic fantasy worlds)

  • Horror (often deal with the viewer's nightmares, hidden fears, revulsions and terror of the unknown)

b) Film Genres Quiz.

c) Current films which are worth seeing.

  • Birdman (The Unexpected Virtue of Ignorance) is a 2014 American black comedy-drama film co-written, produced, and directed by Alejandro González Iñárritu. This film tells the story about Hollywood actor famous for his superhero role struggling to mount a Broadway adaptation of a Raymond Carver story. He hopes to reinvent his career by writing, directing, and starring in a Broadway adaptation of Raymond Carver's short story "What We Talk About When We Talk About Love".

  • Boyhood is a 2014 American coming-of-age drama film, written and directed by Richard Linklater, and starring Patricia Arquette, Ellar Coltrane, Lorelei Linklater, and Ethan Hawke. The film was shot intermittently over the course of a 12-year period, from 2002 to 2014, and depicts the adolescence of a young boy in Texas growing up with divorced parents.

  • The Grand Budapest Hotel is a 2014 comedy film written and directed by Wes Anderson and inspired by the writings of Stefan Zweig. It stars Ralph Fiennes as a concierge who teams up with one of his employees (Tony Revolori) to prove his innocence after he is framed for murder.

d) Discussion.

  • Have you seen these films?

  • What kind of films do you like?

  • What is your favourite one? Why?

  • What is the latest film you have seen?

  • Name your favourite actors.

4. 2015 is devoted to Literature.

a)

  • What British poets and writers do you know?

  • What are they famous for?

  • Recite your favourite poems.

b) Time for role playing. Read a fragment of W. Shakespeare's tragedy "Romeo and Juliet", be ready to sound a dialogue of Romeo and Juliette while watching the video.

5. Выступление Милы,Lizhaoxia, гостьи из Китая, преподавателя китайского языка Северо-западного педагогического университета города Ланьчжоу. Мила находится на стажировке в КалмГУ, изучает русский язык, уже достаточно хорошо им владеет, также общается на английском языке; отмечает, что овладение английским языком даётся легче, чем изучение русского языка. Гостья даёт рекомендации учащимся: осваивать иностранные языки осознанно, заучивать не отдельные слова, а фразы, практиковать прослушивание и пение песен, чтение стихов, чтение новостей на изучаемом языке, стараться практиковать говорение хотя бы по несколько минут в день, не смущаться ошибок, стараться донести суть темы. Гостья исполняет свою любимую песню на английском языке, ведёт краткий диалог на китайском языке с учащимися, которые увлекаются познанием китайского языка. Мила одобряет организацию и проведение данного мероприятия, формат общения, положительные успехи учащихся в овладении английским языком.

5. Рефлексия в форме «свободного микрофона»: отзывы, впечатления, советы, рекомендации

Независимое жюри определяет лидеров встречи, которым вручаются грамоты: Кутушова Г., Лузанова Э., 10 класс, Морозова Е., Убушаева С., 9а класс, Эрдни-Горяева С., 9б класс /учитель Шунхурова Л.И./ и Ким Е. /учитель Поштариков А.А./

Мероприятие проходит в эстетично оформленной аудитории за чашкой английского чая, заканчивается финальной песней -композицией Майкла Джексона "We are the world".











© 2010-2022