Урок по английскому языку Времена года

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Ход урока

1.Оргмомент 1) Приветствие учащихся и гостей

( Good morning, dear children ! Glad to see you. We have an unusual

lesson today. Many guests are visiting our lesson. Dear guests, we are

glad to welcome you to our English lesson.


  1. Цель урока

Today we are going to speak about the seasons of a year and about the weather. We'll practice our skills in speaking and reading, listening and writing and playing. I wish you to be calm and to work well.

2. Фонетическая зарядка Children, I want you to answer some questions

- What date is it today?

- What season is it now?

- What are spring months?

- Do you like winter?

- What is the weather like today?

Look at the blackboard. You can see colorful leaves with words. Children,

please, come to the blackboard and make up the rhymes.

(Правильные ответы:

Three-tree

All - snow

One -sun

Not- hot

Sing- spring

3.Речевая разминка Now look at the screen. There is a beautiful poem about season. (слайд 2

Презентация 1)

World weather

In the North it's snowing

And in the South it's hot

In the East the wind is blowing

And in the West it's not

In the South the sun is shining

And in the West the sky is blue

In the East it's raining

And in the North it's raining too.

4.Работа в классе

(совершенствование навыков

говорения)

Who likes rain? What is your favorite season? What is the favorite

season of poets? What painters do you know?

(Примерные ответы: We like spring. My favorite season is autumn.

A favorite season of poets is autumn. I know Айвазовский, Крамской,

Шишкин, Васнецов, Репин, Суриков).

You are very clever. Today we shall speak about one of the famous

Russian painter, Issak Levitan.( слайд 3, презентация 1) Do you know

anything about this person? Today we describe one of his pictures. It is

Golden Autumn( слайд 4, презентация 1).

Answer the questions.

  1. What can you see?

  2. What do you see in the foreground?

  3. What do you see on the background?

  4. What is the season?

  5. What are the colors of the picture?

  6. Do you like the picture?

5. Проверка дом.задания As you see, Lеvitan liked to describe autumn. But what is your favorite season? You could prepare your home task in different ways.

1st group makes up the dialogue

2nd group prepares the description of the weather

3rd group makes up the presentation ( Презентация2)

4th group writes the composition

5th group prepares the dialogue

6. Физ.минутка Под музыку ученики выполняют упражнения. ( Презентация 1, слайд 5)

7. Работа в классе

(развитие навыков письма

и аудирования) 1) I want to introduce you with one girl. Her name is Mary. She wants to

ask you something. ( видео английской девочки, в котором она

просит помочь ей выполнить домашнюю работу. ( Презентация 1

слайд 6) Good day, my dear friends.

My name is Mary. I am from England. My homework is very

difficult. Can you help me to do it? Here is the letter with pictures

instead of words. Please, help me to put right words. Thank you very

much. Bye). You have 3 minutes to do this task. (Презентация 1, слайд7)

( Ученики получают письма, в которых им нужно вместо картинок,

написать слова. После того как, они подписывают свои работы,

они сдают их учителю).

2) Every season is beautiful. Tell me, please, who knows the proverb

about season? ( Примерные ответы детей:

- East or West home is best.

- Everything is beautiful in its season

- It is never too late

(совершенствование

навыков устной речи) 3) Повторение лексики в форме игры «Эмблемы времени года» (Game «The emblem of the season»)

I see that one of you like winter, another one like summer. Let`s check the words, which you have already learned at the previous lessons. Listen carefully to what I say. Divide into 4 groups. I give every group the list with the season. Each group must persuade that only their season is the best. By the way, they have to make the emblem of this season. You have 4 minutes to do this task.

4) Дополнительное задание (если останется время)

1. Беда у всех Танюш, Марин веснушки, виновата (spring)

2. Шапку на уши плотнее надвиньте. Ведь холод настал с названием

( winter)

3. Любуюсь я листьев желтых полетом. Пора золотая зовется

(autumn)

4. Нас от жары спасает панама. Оно в разгаре наше (summer)

5. Из берегов выходит Рейн, неделю льет сильнейший (rain)

8. Завершающий этап Подведение итогов. Обобщение проделанной работы.

Комментирование и выставление оценок. Домашнее задание

Открытый урок

английского языка в 6 классе

по теме

"Времена года"

Цель: Совершенствование навыков устной речи, чтения, письма и аудирования.

Задачи:

Практическая: 1. Развитие произносительно-интонационных навыков.

2. Тренировка учащихся в чтении стихотворения

3. Развитие навыков аудирования и письма

4. Совершенствование навыков устной речи (монологической и диалогической)

Развивающая : 1. Развитие лингвистических способностей учащихся ( внимания,

наблюдательности, памяти, речи ).

2. Развитие познавательного интереса учащихся.

3. Расширение кругозора учащихся.

Воспитательная: 1. Воспитание любви к природе

2. Формирование эстетического вкуса учащихся, положительного отношения к

живописи

3. Воспитывать культуру работы в группе по достижению общей цели, чувство сотрудничества, умение и уважать мнение других, повышать мотивацию изучения английского языка.

Метод: частично-поисковый

Тип: обобщающий урок с использованием мультимедийного оборудования

Форма: индивидуальная, групповая, хоровая, в парах

Оснащение: ноутбук, проектор, презентация PowerPoint 1, 2, раздаточный материал для работы на уроке, фото Левитана, фото картины Золотая осень, елка, гитара, санки, эмблемы времени года, картинки с природой.

© 2010-2022