Конспект урока английского языка Страдательный залог

Раздел Иностранные языки
Класс 10 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

10 класс

Тема урока: Страдательный залог. Выполнение грамматических упражнений.

Учитель: А.Р.Ахметшина

Дата проведения:24 декабря 2014 г.

Цели урока: 1. Развитие навыков чтения, говорения.

2. Формирование навыков устной речи с опорой на прочитанные тексты.

3. Отработка страдательного залога в практике.

Оборудование: компьютер, слайды, карточки с заданиями, песня «Yesterday».

Ход урока:

  1. Орг. момент.

  2. Речевая зарядка. Ask any questions to each other and ask your classmates answer the questions.

  3. Reading. Read the words and check your understanding.

  4. Read the page from Lisa's diary and answer the questions to the text.

  5. Describe the pictures.

Конспект урока английского языка Страдательный залогКонспект урока английского языка Страдательный залогКонспект урока английского языка Страдательный залог

  1. Grammar. Active Voice changes into Passive one. (slides)

Конспект урока английского языка Страдательный залогКонспект урока английского языка Страдательный залогКонспект урока английского языка Страдательный залог



  1. Listening. The song Yesterday the Beatles. Pupils stand up when they hear the verbs.

  2. Group work. Three groups get the task to make as many sentences as they can using the Passive Voice: 1) about the native town, 2) about the school day, 3) about anything they like. Who makes up the most sentences, those win and get marks.

  3. Speaking. Who can summarize and tell us some information about Bashkortostan and about school day?

  4. Writing. Open your exercise books, write down the date. Open your books on page 90 ex. 6. Put the verbs in brackets in the right form of the Passive Voice, write them down.

  5. Conclusion. What did you learn today? Did you like the lesson?

  6. Your Homework now: A. Learn the rule, B. Learn the words, C. Describe Canada using the Passive Voice.

© 2010-2022