Контрольные работы по 5-6 классам

Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Контрольная работа по теме: « GREAT BRITAIN. ENGLAND». Класс 6.

Примерный вариант итоговой работы по разделу выдается детям на первом уроке данной темы.

В контрольной работе проверяются все основные виды речевой деятельности: аудирование, чтение, письмо, говорение и уровень сформированности лексико - грамматических навыков учащихся.

  1. 1. Знания

Все задания составлены с учетом 3 основных уровней по фактическому материалу темы.

Задания повышенного уровня учащиеся могут выполнять по желанию.

2.Регулятивные УУД осуществляются как непосредственно на контрольной работе ( самостоятельная постановка целей, выбор путей достижения целей, принятие решений и осуществление осознанного выбора), так и в процессе саморефлексии или коллективного обсуждения работы.

Для осуществления оценки результатов собственной деятельности применяется таблица с 10 - бальной шкалой, соответствующей всем заданиям контрольной работы. учащиеся заполняют ее до контрольной работы (в процессе подготовки к итоговой проверочной работе) и после выполнения к\р.

3.Мышление (познавательные УУД).

Задания на определение уровня развития основных мыслительных умений включены в контрольную работу и проверяют: умения устанавливать причинно - следственные связи, строить логическое рассуждение и делать выводы; уровень сформированности системного или экологического мышления.

4. Коммуникация (коммуникативные УУД).

Коммуникативные задания даются на последнем уроке темы, после краткого анализа к.р. и разбора наиболее сложных заданий работы при помощи таблиц самооценки учащихся.

Учащиеся работают в парах или тройках и создают диалоги\ полилги в соответствии с предложенным заданием. В процессе такой работы проверяются: умение осознанно использовать основные разговорные техники и речевые средства в соответствии с задачами коммуникации для выражения своих мыслей, чувств и потребностей.

Разноуровневые задания составлены следующим образом:

1 -2 задания - 1 уровень

3-4 задания - 2 уровень

5-6 заданий - 3 уровень

При оценивании заданий на говорение учитываются: грамматическая правильность построения предложений в высказывании., адекватное использование лексики и разговорных техник, связность речи.

Текст для аудирования

Some Facts About Great Britain

The British Isles include Great Britain, Ireland and a lot of small islands. All in all there are over 5,000 islands in the system of the British Isles. Great Britain is the largest island. From south to north Great Britain is more than 900 kilometres and from east to west, in the widest part, only about 500 kilometres. England, Scotland and Wales are situated there. The fourth part of the country which is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the second large island of the British Isles, in its northern part. There are a lot of mountains, rivers and lakes in the UK. The British rivers are generally rather short. The largest river of Great Britain is the Severn. It is 350 kilometres long. The longest river of the British Isles is the river Shannon. It is 384 kilometres long. It flows from north to south of Ireland.

The largest lake in Great Britain is in Scotland. It is the famous Loch Lomond, which is very beautiful in all the seasons.

Задание для проверки уровня сформированности основных навыков диалогической и монологической речи.

Учащимся раздаются карточки с заданиями. их основная задача - составить диалог\полилог или монолог в соответствии с заданием. Работа осуществляется как в парах так и индивидуально.

Пример задания:

a)In these dialogues the replies are all mixed up. Put them in the right order and! act out the dialogues.

1) - Hello. Can I have a tin of fish soup, please?

- No, thanks.

- Here you are. Anything else?

- One pound ten, please.

- Thanks.

- Thank you.

2) - Can I have a hamburger and a cup of coffee, please?

- Thanks. How much is that?

- Good morning.

- OK. Here you are.

- Morning. Can I help you?

- Thank you.

- Three pounds twenty.

3) - Hello.

- Oh, I forget, I need a plastic bag, please.

- One kilo of English Cox apples, please.

- Thank you.

- Here you are.

- Hello.

- They're 90 p for a kilo.

- They are 20 p.

- Here's the money and thanks a lot. Goodbye.

- How much are they?

4) - All right.

- Yes, two cartons.

- Bill, would you go and get some rice?

- Yogurt?

- Shall I get anything else?

- Yes. How much shall I get?

- Oh, yes, get a bottle of milk - or perhaps two - and yes, some yogurt too.

- Get one packet.

b) Speak about :

- the main parts of Great Britain;

- theur capitals;

- what their symbols are;

- about the history of Britain;

- about London.
TEST 7

I. Listen to the text Some Facts About Great Britain and choose
the right item to complete the statements.

1. There are _____ islands in the system of the British

Isles.

a) more than 5000 b) 5000 c) fewer than 5000

2. Great Britain is the ______ island of the British Isles.

a) smallest b) biggest c) best

3. From south to north Great Britain is ________ kilome­
tres.

a) more than 500 b) more than 900 c) about 900

4. There are ____ parts in the United Kingdom of

Great Britain and Northern Ireland.

a) three b) four c) two

5. The British rivers are short.

----------------------

a) never b) always c) usually

6. The Severn is the ______ river of Great Britain.

a) smallest b) biggest c) longest

II. Complete these statements.

1. The United Kingdom of Great Britain and Northern
Ireland consists of four parts. They are: Northern Ireland,
_____________________ . 2. The flag of the UK is called the____________ .

3._____________________________________________ The National Gallery is in . 4. Great Britain

is separated from the continent by the ________________________ . 5. The

British Prime Minister lives at ________________________ .6. __________is very flat and it is another farming region.
III. Choose the right item.

1. The capital of Wales is .

a) Glasgow b) Edinburgh c) Cardiff

2. The capital of Scotland is ______ .

a) Glasgow b) Edinburgh c) Cardiff

3. British people celebrate Halloween ______ .

a) on the 31st of October b) on the 5th of November c) on the 25th of December

4. ____ is believed to be the centre of London.

a) Trafalgar Square b) the Mall c) the Tower of London

5. The narrowest part of the English Channel is
called____ .

a) the Bristol Channel b) Dover c) the Strait of Dover

6. The Royal residence in London is _______ .

a) Buckingham Palace b) the Tower of London c) the Royal Albert Hall

IV. Give short answers to these questions.

  1. What is the official name of the country which is usually called Britain?

    1. Where is the UK situated?

  1. Who is the Head of State in the UK?

  2. Ireland, Canada and Australia are included in the Commonwealth, aren't they?5.

  3. What is Whitehall?

  1. Where is the Queen Victoria Memorial situated?

V. Read these short descriptions and match them with their names.

  1. A farming region, very flat. Cambridge is situated there. Historically it is connected with the name of Oliver Cromwell. It is rather isolated from the rest of Britain.

  2. A highly populated region, with a lot of industry, roads, motorways. London and Heathrow Airport are sit­uated here. In the southern part of the region there are famous resorts such as Brighton.

  3. In this region the main activity is farming. The two principal cities are Bristol and Bath. The famous Stonehenge is situated here.

  4. The wildest and loneliest part of the country. The main attractions are the Lake District and Hadrian's Wall. This region is rich in coal.

  5. It's the heart of England, the largest industrial part in the country with large industrial cities. Stratford-upon-Avon and Oxford are also situated here.

a) the Midlands b) the Southeast c) the north of England d) East Anglia e) the Southwest
VI. These are some facts about the five regions of Great Britain. Match the facts with the names of the regions and describe them.

The North of England East Anglia The Midlands The Southeast The Southwest

  1. A highly populated region, a lot of industry near the Thames, important historical cities, the main passenger ports and airports, attractive countryside, the garden of England, world famous resorts.

  2. A very flat area with a lot of farms, Oliver Cromwell's birthplace, the main national roads, more than half of the area is surrounded by the sea, the famous University of Cambridge, the Fens.

  3. Another farming region with a lot of small family farms, dairy products, used to be known for pirates, the principal cities - Bristol, Bath, the famous Stonehenge, the most westerly point of Great Britain.

  1. An area with a lot of busy industrial cities and many wild and lonely parts, rich in coal, the Lake District, the ruins of Hadrian's Wall, beautiful valleys, rivers, waterfalls and mountains.

  2. The heart of England, the largest industrial area, the birthplace of William Shakespeare, the university city of Oxford, the industrial cities of Birmingham, Manchester and Sheffield, the big sea.

VII. Express the same in English.

1. Оксфорд - старый английский университетский город. Он расположен в Центральных графствах Великобритании (The Midlands) к северо-западу от Лондона. 2. Шеффилд известен своей сталелитейной (steel) промышленностью. Он находится к востоку от Манчестера.

3. Юго-восток Англии известен своими плоскими равнинами, где расположено много ферм. 4. Долины и луга Шотландии всегда привлекают множество туристов. 5. Какой район Англии богат углем? 6. Где расположены знаменитые курортные города Англии?

Контрольная работа по теме: « The World Around Us». 5 класс.

Примерный вариант итоговой работы по разделу выдается детям на первом уроке данной темы.

В контрольной работе проверяются все основные виды речевой деятельности: аудирование, чтение, письмо, говорение и уровень сформированности лексико - грамматических навыков учащихся.

  1. 1. Знания

Все задания составлены с учетом 3 основных уровней по фактическому материалу темы.

Задания повышенного уровня учащиеся могут выполнять по желанию.

2.Регулятивные УУД осуществляются как непосредственно на контрольной работе ( самостоятельная постановка целей, выбор путей достижения целей, принятие решений и осуществление осознанного выбора), так и в процессе саморефлексии или коллективного обсуждения работы.

Для осуществления оценки результатов собственной деятельности применяется таблица с 10 - бальной шкалой, соответствующей всем заданиям контрольной работы. учащиеся заполняют ее до контрольной работы (в процессе подготовки к итоговой проверочной работе) и после выполнения к\р.

3.Мышление (познавательные УУД).

Задания на определение уровня развития основных мыслительных умений включены в контрольную работу и проверяют: умения устанавливать причинно - следственные связи, строить логическое рассуждение и делать выводы; уровень сформированности системного или экологического мышления.

4. Коммуникация (коммуникативные УУД).

Коммуникативные задания даются на последнем уроке темы, после краткого анализа к.р. и разбора наиболее сложных заданий работы при помощи таблиц самооценки учащихся.

Учащиеся работают в парах или тройках и создают диалоги\ полилги в соответствии с предложенным заданием. В процессе такой работы проверяются: умение осознанно использовать основные разговорные техники и речевые средства в соответствии с задачами коммуникации для выражения своих мыслей, чувств и потребностей.

Разноуровневые задания составлены следующим образом:

1 -2 задания - 1 уровень

3-4 задания - 2 уровень

5-6 заданий - 3 уровень

При оценивании заданий на говорение учитываются: грамматическая правильность построения предложений в высказывании., адекватное использование лексики и разговорных техник, связность речи.

Текст для аудирования

Things Used to Be Different Many Years Ago

My name is Mary Baker. I'm a writer. I have written ten books in the past fifteen years and now I'm working on the eleventh. I began writing as a girl and I used to write poems and short stories about birds and animals, and I used to write a lot while I was at the medical college. Then I got married and started my work at the hospital in London. I used to be a nurse and I worked at a women's hospital in London, so as you see I used to live and work in the capital city, one of the busiest cities in England and now I have this quiet life in a small village in the country, where I write my stories and create my characters. I can't tell you I miss my city life. I used to find it very interesting but now I prefer the peace of the country where I can read a lot, think a lot and write my history book. I write historical novels now. I have always been curious about the past and I have always tried to learn as much as possible about those who lived before us. Life used to be really different in those times. People used not to travel in cars and planes. They used to tell the time by the sun. They didn't use to buy so much food but grew most of it themselves. Yes, life used to be different many years ago.

Задание для проверки уровня сформированности основных навыков диалогической и монологической речи.

Учащимся раздаются карточки с заданиями. их основная задача - составить диалог\полилог или монолог в соответствии с заданием. Работа осуществляется как в парах так и индивидуально.

Пример задания:

a)Imagine that you're at the international conference. Say what your name (nationality) is, where you are from and what language you speak.

b) Tell the class what new information about the Earth and people on it you've learnt.

Here is the plan to help you:

-The Earth from the space.

- The continents.

- The countries.

- People, nationalities, languages.

TEST 6 "WORLD AROUND US"

I. Listen and answer the questions.

1. What is the writer's name?
2. When did she use to write poems and short stories?
3. Where did Mary use to live?
4. Where does she live now?
5. Why does Mary say that life used to be different many years ago?

6. what was she curious about?

II. Match the words and their defenitions.

1) curious

2) explore

3) continue

4) nation

5) separate

6) rise

a) eager to learn

b) to remain or cause to remain in a particular condition

c )to examine or investigate

d) to act as a barrier between a range of mountains separates the two countries

e) an aggregation of people or peoples of one or more cultures, races, etc., organized into a single state

f) to get up from a lying, sitting, kneeling, or prone position

III. Express the same in the English language.

1) Вчера в З часа Анна играла на флейте, а ее братья игра­ли на скрипке. 2) В то время как Фред включал пылесос, его жена включала стиральную машину. 3) Когда я покупала овощи, я разговаривала с продавцом овощей и фруктов. 4) Мой папа чинил центральное отопление вчера в 7 часов вечера. 5) Кто играл в теннис, когда вы вошли в зал? 6) Ма­ленький Том смотрел на карту Европы, когда его сестра рассказывала ему об Англии.

IV. Read the text «Continents and Countries» Could you answer the questions in writing?

CONTINENTS AND COUNTRIES

The planet we live on is the Earth. The Earth is round. If you look at the Earth from the space you will be able to see land, seas, oceans, continents and even countries. Some­times you can see them through clouds.1 They look very beau­tiful when the sun rises or sets.

There are four oceans and six continents. The continents are: Europe and Asia, Africa, America, Australia, Antarctic. America consists of North America and South America. The continents are very large. Oceans and seas wash them and separate them from each other. There are usually many countries on the continents. For example, there are more than 40 countries in Africa, but there is only one country in Aus­tralia. It has got the same name as the continent. Australia is a very big country, but some countries are small. Iceland is a very small country. It is situated on the island in the north of Europe. Let's name some countries from each con­tinent: Russia, Great Britain, France, Germany, Spain, Ita­ly are in Europe. China, India, Vietnam are in Asia. Canada and the United States are in America. Egypt is an African country.

The largest country in the world is Russia. The smallest country is the Vatican. All the countries have interesting people, places, animals and plants.

People of different nationalities live in these countries. They speak different languages. Each country has its na­tional flag, anthem and its own traditions and customs.

  1. What will you be able to see if you look at the Earth from the space?

  2. How many oceans are there on our planet?

  3. How many continents are there? What are they?

  4. What separates the continents from each other?

  5. There are many countries on each continent, aren't there?

  6. What is the largest country in the world?

V. Choose the correct item.

1. Alice used to … in that house.

a) live b) lived c) living

  1. Which jeans do you like? - The black … . a) one b) ones c) -

  2. Where were you last Saturday? - I… at home, a) was staying b) stayed c) used to stay

  3. When Tom was walking home from school he … his friend.

a) used to see b) saw c) was seeing

5. … a present yet?

a) Have you bought c) Are you buying

b) Did you buy

6. This furniture … in Russia.

a) is made b) has made c) made

VI. Read the sentences and circle the wrong word.



© 2010-2022